سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



امارات بزرگترین صادرکننده گوشی و چین واردکننده لوازم جانبی به ایران


امارات بزرگترین صادرکننده گوشی و چین واردکننده لوازم جانبی به ایرانزومیت/ در بین کشورهای صادر کننده گوشی‌های تلفن همراه به ایران امارات متحده عربی با ۱۱۰.۷ میلیون دلار، جایگاه نخست را دارد و چین به عنوان بزرگ‌ترین وارد کننده لوازم جانبی به ایران شناخته می‌‌شود.

امارات بزرگ‌ترین وارد کننده‌ی گوشی‌های هوشمند به ایران است. پس از امارات به ترتیب کره جنوبی با ۶۷.۸ میلیون دلار، چین با ۴۴.۶ میلیون دلار، ویتنام با ۴.۶ میلیون دلار، هنگ کنگ ۲.۶ میلیون دلار، تایوان با ۵۵۲ هزار دلار، هلند با ۸۰۰۰ دلار و دانمارک فقط با ۱۳۰۰ دلار جایگاه بعدی را در زمینه‌ی واردات گوشی دارند.

این آمار همچنین در خصوص تجهیزات و لوازم جانبی مربوط به تلفن همراه که در سال گذشته به کشور وارد شده، نشان می‌دهد که چین با در اختیار داشتن ۳۸.۷ درصد از کل بازار در صدر کشورهای صادرکننده قرار دارد و در ادامه نیز به تفکیک سهم هر کشور صادرکننده ماژول‌های نمایشگر LCD یا LED تلفن همراه از کل ۱۲.۱۴ میلیون دلار واردات این محصول عبارت است از چین با ۹.۲ میلیون دلار، امارات متحده عربی با ۲.۹ میلیون دلار، هنگ کنگ با ۴۵ هزار دلار، تایوان با ۸۷۰۰ دلار، آلمان با ۲۷۰۰ دلار و کشورهایی نظیر کره جنوبی، سنگاپور و ترکیه نیز با ارقامی کمتر از هزار دلار در این واردات سهم دارند.

همچنین در واردات فرستنده و گیرنده‌های تلفن همراه که به عنوان تجهیزات زیر ساختی به شمار می‌روند در سال گذشته رقمی معادل ۲۱۳.۲ میلیون دلار داشته که از چهار کشور مختلف تامین شده است که آنها شامل کشورهای چین با ۷۸.۲ میلیون دلار، سوئد با ۷۳.۹ میلیون دلار، فلاند با ۶۱.۱ میلیون دلار و اسپانیا با ۱۲ هزار و ۳۱۴ دلار بوده‌اند.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: زومیت


ویدیو مرتبط :
چین بزرگترین واردکننده پسته ایران