سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سیاستگذاری های مشترک رقابت های انتخاباتی درلرستان تدوین شد


هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: انتخابات پیش رو با ایجاد فضای رقابتی سالم برگزار می شود تا علاوه بر افزایش مشارکت مردم ، صلابت و اقتدار نظام مردمی جمهوری اسلامی نیز بیش از پیش ارتقا یابد.
وی گفت: دولت تمایلی به تندروی های سیاسی و اختلاف میان جریان های سیاسی ندارد و زمینه را برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور فراهم می کند.
وی کاهش اختلافات میان جریانات سیاسی را موجب افزایش مشارکت عمومی در انتخابات دانست و تصریح کرد: مشارکت مردم در این رویداد بزرگ از اصلی ترین شاخصه های انتخابات بوده وبنابراین باید اعتمادسازی درستی برای جریانات سیاسی و نامزدهای انتخاباتی توسط مسوولان و رسانه ها انجام شود.
بازوند تصریح کرد: نامزد ها نیز نسبت به شعارهای انتخاباتی خود توجه داشته باشند چراکه در صورت غیر عملی بودن این شعارها توسط نمایندگان، مردم ناامید شده و روند مشارکت اجتماعی در سالهای آینده کاهش خواهد یافت.
بازوند حضور حداکثری و مشارکت پر شور مردم در دو انتخابات پیش رو را برای کمک به روند رشد توسعه استان بسیار ضروری دانست و گفت: شرکت در انتخابات علاوه بر آنکه یک وظیفه دینی ، شرعی و ادای دین به نظام مقدس جمهوری اسلامی است، عامل مهمی در ایجاد همدلی و همراهی مردم برای شتاب بخشی به سازندگی و آبادانی ایران اسلامی خواهد بود.
استاندار لرستان اضافه کرد: امسال 34 هزار نفر در روند برگزاری دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری امسال در استان لرستان فعالیت و مشارکت دارند.
بازوند افزود: 22 هزار نفر از این تعداد در حوزه اجرایی و 12 هزار نفر در حوزه نظارتی مشغول به فعالیت هستند.
وی با تاکید بر رعایت اصل بی طرفی ناظران و مجریان انتخابات اظهارکرد: این افراد برای جلوگیری از حاشیه سازی در انتخابات نباید به هیچ جناحی وابستگی نشان دهند.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه همزمان با سراسر کشور در لرستان برگزار می شود.
لرستان دارای 11 حوزه انتخابیه، 9 کرسی نمایندگی در خانه ملت و دو نماینده در مجلس خبرگان رهبری است.
7269/6001

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
رقابت انتخاباتی چیست؟