سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آغاز ساخت بزرگترین تصفیه خانه فاضلاب صنعتی کشور در مشهد


آغاز ساخت بزرگترین تصفیه خانه فاضلاب صنعتی کشور در مشهدایرنا/ معاون عمران و محیط زیست شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی از آغاز طرح توسعه تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی توس مشهد، برای تبدیل آن به بزرگترین تصفیه خانه فاضلاب شهرک های صنعتی کشور خبر داد.

جعفر فرشچی روز سه شنبه در آیین آغاز مرحله سوم توسعه تصفیه خانه صنعتی شهرک صنعتی توس افزود: تصفیه خانه فاضلاب این شهرک، اکنون با ظرفیت شش هزار مترمکعب در روز، دومین تصفیه خانه بزرگ شهرکهای صنعتی ایران است.
وی گفت: با اجرای این طرح توسعه، ظرفیت این تصفیه خانه به 12 هزار متر مکعب در روز افزایش می یابد و به این ترتیب از شهرک صنعتی چرمشهر ورامین که روزانه توان تصفیه 9هزار متر مکعب فاصلاب صنعتی را دارد، پیشی می گیرد.
او افزود: مدت زمان اجرای این پروژه 20 ماهه و اعتبار لازم برای انجام این طرح 160 میلیارد ریال است.
اجرای خط انتقال و توزیع پساب تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی توس پروژه دیگری بود که امروز با حضور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرکهای صنعتی، در شهرک صنعتی توس مشهد آغاز شد.
معاون عمران و محیط زیست شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی، هدف از اجرای این طرح را استفاده از پساب تصفیه شده تصفیه خانه شهرک صنعتی توس برای آبیاری فضای سبز شهرک عنوان کرد.
فرشچی افزود: برای اجرای این طرح که 15 میلیارد ریال هزینه دربر دارد، باید 25 کیلومتر خط لوله تحت فشار ایجاد شود.
وی مدت اجرای این پروژه را 18 ماه عنوان کرد و گفت که برای آن 450 عدد حوضچه برداشت و 57 عدد حوضچه اتصالات و شیرآلات ساخته خواهد شد.
شهرک صنعتی توس مشهد که در 18 کیلومتری مرکز این شهر و در جاده مشهد - چناران واقع است 401 هکتار مساحت دارد که 257 هکتار آن صنعتی است و حدود 600 واحد صنعتی در این شهرک به کار تولیدی مشغول هستند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
تصفیه فاضلاب صنعتی-دستگاه تصفیه فاضلاب-rosoobgir.com