سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آی تی آموزی/ آموزش رفع مشکل زیرنویس ها در ویندوز ۱۰


آی تی آموزی/ آموزش رفع مشکل زیرنویس ها در ویندوز ۱۰وین فون/ بسیاری از کاربران ویندوز، پس از عوض کردن ویندوز خود با مشکلاتی برای زیرنویس های فارسی خود مواجه می شوند. بدین شکل که زیرنویس های فارسی آن ها اغلب به صورت کلماتی نا مفهموم و عجیب پدیدار می شوند. اغلب کاربران برای حل این مشکل، از فایل های رجیستری و یا پچ های موجود در اینترنت استفاده می کنند. اما این فایل ها، اغلب می توانند مخرب باشند و از عمر سیستم عامل شما کم کنند. اما ما راهی بهتر و ساده تر برای شما داریم.

اغلب، کاربران پلیر بسیار قدرتمند و معروف KMPlayer دارای این مشکل هستند. این مشکل زمانی پدیدار می شود که زبان های بیگانه برای نرم افزار ها تعریف نشده باشند. مثلا هنگامی که بخواهید یک زیرنویس فارسی را در یک نرم افزار انگلیسی زبان مانند KMPlayer اجرا کنید، متن زیرنویس ها برای این نرم افزار قابل شناسایی نیست و آن ها را به صورت کلماتی در هم ریخته و ناخوانا به نمایش در می آورد. به همین دلیل، شما باید زبان مورد نظر را برای سیستم خود تعریف کنید تا این نرم افزار ها بتوانند زبان های اضافی را تشخیص دهند. به طور مثال در این جا برای حل مشکل زبان زیرنویس فارسی در این نرم افزار، باید زبان فارسی را برای سیستم تعریف کنیم.

فیلم ها دارای دو دسته زیرنویس می باشند. زیرنویس هایی که به صورت جداگانه و با فرمت SRT در دسترس هستند؛ و زیرنویس هایی که به همراه خود فیلم می باشند و قسمتی از خود فایل تصویری فیلم هستند. اغلب فیلم های موجود، زیرنویس هایی جداگانه و با فرمت SRT دارند و مشکلاتی که برای زیرنویس ها پدید می آید نیز، مربوط به همین نوع زیرنویس هاست که در ادامه قصد رفع کردن آن را داریم.

راح حل درست کردن این مشکل، بسیار کوتاه، بی دردسر و مطمئن است و شما تنها کافیت به قسمتی از تنظیمات کامپیوتر خود بروید و این مشکل را به سادگی و بدون نیاز به فایل خارجی، حل کنید؛ پچ هایی که گاهی حاوی بد افزار هایی نیز هستند؛ یا تنظیماتی در رجیستری که عمر ویندوز شما را می کاهند.

برای حل این مشکل، ابتدا به تنظیمات کامپیوتر خود بروید. سپس در قسمت تنظیمات، به بخش “Date & Time” بروید. در آن جا، بر روی قسمت “َAdditional date, time & regional settings” کلیک کنید و وارد کنترل پنل خواهید شد. در آن جای تنظیمات زیادی پیش روی شماست اما، قسمت مورد نیاز ما در این آموزش “Change location” است پس بر روی آن کلیک کنید. در پنجره باز شده، به سربرگ “Adminstrive” بروید. در قسمت “language for non-unicode programs”، بر روی گزینه “system locale..” کلیک کنید. در آن جا لیست را باز کنید و در زیرشاخه های “current system locale”، گزینه “persian” را انتخاب کنید و تایید کنید و سپس کامپیوتر را ریستارت کنید. پس از این کار، زیرنویس های شما فارسی خواهند شد.

به وسیله این آموزش، شما می توانید پس از ویندوز عوض کردن، به راحتی زیرنویس های خود را فارسی کنید و مشکل آن ها را حل کنید و دیگر نیازی به نرم افزار های جانبی نداشته باشید و نیازی به ریسک برای حل این مشکل ندارید. به خاطر داشته باشید که این راه حل برای ویندوز های ۷، ۸ و ۸.۱ نیز عملی است اما به دلیل تغیر کردن بخش هایی از تنظیمات در ویندوز ۱۰، این آموزش بر مبنای ویندوز ۱۰ نوشته شده است و شما می توانید با پیدا کردن قسمت های مشابه در ویندوز های دیگر، مشکل خود را حل کنید.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: وین فون


ویدیو مرتبط :
رفع مشکل دلت در ویندوز 8.1