فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



داستان زندگی عین‌القضات بازخوانی شد


به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ «ناله‌ ماؤشان»، هفتمین جلد از مجموعه «مفاخر ایران» است که بار اول در سال 1377 به قلم شهناز ساعلی منتشر شد و به‌زودی با ویراستاری جدید روانه بازار کتاب می‌شود.

«ناله‌ماؤشان» اثری داستانی است و خواننده در آن نه تنها با شخصیت، منش، دانش بسیار و اندیشه‌های عرفانی، اشراقی عین‌القضات همدانی آشنا می‌شود، بلکه می‌تواند به وضوح به وضعیت حاکم بر جامعه آن روزها پی ببرد.

عین القضات همدانی در سال 476  هجری قمری در همدان متولد شد و دوران نوجوانی خود را در خراسان نزد فیلسوف و دانشمند بزرگ، عمر خیام نیشابوری و استادانی چون محمد جمویه گذرانید و آموزش دید. او به علوم ریاضیات، ادب، فقه، کلام و فلسفه تسلط پیدا کرد و به سبب تبحری که در فقه به دست آورد عنوان قاضی و مدرس را هم کسب کرد.

عین القضات همدانی - همچون منصور حلاج - در گفتن آنچه می‌دانست بی‌پروا بود و به همین سبب او را به دعوت الوهیت متهم ساختند و «قوام‌الدین درگزینی» وزیر وقت، توانست با دسیسه‌چینی حکم قتل او را بگیرد.

کتاب «ناله‌ماؤشان» قرار است در 128 صفحه و به‌صورت مصور به زودی در فروشگاه‌های دفتر نشر فرهنگ اسلامی ارائه شود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
به عین القضات همدانی حمله کردند او تصرف نکرد