سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شورای نگهبان براساس قانون کار خود را انجام می‌دهد/ مبنای تایید یا رد صلاحیت‌ها پرونده افراد است


اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: شورای نگهبان و وزارت کشور در بحث تأیید صلاحیت کاندیدای مجلسین خبرگان و شورای اسلامی براساس ضوابط قانونی تصویب‌شده کار خود را انجام می‌دهد.

وی افزود: اساس رد یا تأیید صلاحیت کاندیداها 4 مرجع مشخص‌شده است که بر این اساس، استعلام‌های لازم از کاندیداها صورت گرفته و پرونده‌ها بررسی می‌شود و درنهایت شورای نگهبان نتیجه را اعلام می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین تصریح کرد: مبنای رد یا تأیید صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان هیچ‌گاه براساس حزب با جناح نبوده و بستگی به پرونده هر فرد دارد که براساس چهار مرجع گزارش‌های ابلاغی، کار انجام می‌شود.

کوثری ادامه داد: اصل رد یا تأیید صلاحیت‌ها چهار مرجع قانونی است و بدون درنظر گرفتن حزب و جناح، شورای نگهبان کار خود را انجام می‌دهد. شورا به بحث سوابق افراد و شرایط احراز شده، بررسی‌های لازم را انجام داده و نتیجه نهایی را اعلام می‌کند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/1K6Y89


ویدیو مرتبط :
آغاز به کار ناظران شورای نگهبان در برخوار