سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



المسیره فاش کرد: نقش اطلاعاتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی در تجاوز به یمن


المسیره فاش کرد: نقش اطلاعاتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی در تجاوز به یمنباشگاه خبرنگاران/ پایگاه خبری المسیره نت ، امروز در گزارشی به فعالیت‌های جاسوسی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در جزیره دَهلَک در دریای سرخ ما بین یمن و اریتره پرداخت و از نقش این رژیم در تجاوز به یمن پرده برداشته است.

به گزارش پایگاه خبری المسیره نت یمن نوشت یکی از بهانه‌های تجاوز و حمله عربستان به یمن این ادعا بود که عربستان و متحدانش قصد دارند تا امنیت دریای سرخ و راه آبی بین المللی تنگه باب المندب را حفظ کنند و حتی مصر نیز با همین بهانه وارد ائتلاف کشورهای متجاوز به یمن شد.
اما به تازگی مرکز آمریکایی اطلاعات بین المللی «استراتفور» جزئیات تازه‌ای را از پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی در نزدیکی باب المندب در جزایر «دهلک» اریتره منتشر کرده است که نشان از ابعاد جدید فعالیت‌های اطلاعتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی در این مجموعه جزایر است.
این درحالی است که طرف‌های یمنی همواره درباره مشارکت جنگنده‌ها و کشتی‌های جنگی رژیم صهیونیستی در تجاوز به یمن صحبت می کنند.
برخی منابع تاکید کرده‌اند که جنگنده‌های صهیونیستی در کشتار (مرداد ماه) غیر نظامیان یمنی در شهر ساحلی مخا که در آن 88 غیر نظامی کشته و 188 نفر دیگر زخمی شدند، نقش داشته‌اند.
بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی با انتشار سیستم‌های پیشرفته جاسوسی در بخش‌های مختلف جزیره به شنود کشتی‌هایی که از تنگه باب المندب و دریای سرخ عبور می کنند می پردازند.
این پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی همچنین با داشتن مرکز کنترل و رصد در دریای سرخ به تجهیز زیر دریایی‌های رژیم صهیونیستی دارای کلاهک هسته‌ای که در دریای سرخ به کنترل ناوگان دریای کشورهایی که از تنگه باب المندب عبور می کنند می پردازد.
این پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی که دومین پایگاه بزرگ دریایی رژیم صهیونیستی پس از پایگاه دریایی آن ها در سرزمین‌های اشغالی به شمار می آید، ده‌ها جنگنده، هواپیما، ناوشکن و زیردریایی‌های هسته‌ای نگهداری می شود .
مجموعه جزایر دهلک که شامل یکصد جزیره کوچک می شود، با مسافتی حدود 700 کیلومتر درفاصله 45 کیلومتری سواحل اریتره واقع شده است.
رژیم صهیونیستی بر اساس قرار دادی با کشور اریتره این پایگاه نظامی را در مجموعه جزایر دهلک برپا کرده است.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
سقوط پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی در لبنان