فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



«مقاومت» مساله‌ای فراتر از مرزهاست


به گزارش خبرگزاری فارس، حبیب الله بهمنی مستندساز و فیلمساز برجسته کشورمان درباره برگزاری جشنواره ای با مضمون دفاع از حرم افزود: در فضایی که جریان های فرهنگی و سیاسی راه دیگری را می روند برگزاری جشنواره هایی همچون مدافعان حرم از اقدامات انقلابی و متعهدانه ای است که امیدوارم در مسیر پیش روی خود موفق باشد. به نظر من باید این نوع جشنواره ها برگزار شوند تا نشان دهیم گروه عمده ای از هنرمندان و فیلمسازان گرایش دارند به مضامین انقلابی و نیازهای واقعی مردم و انقلاب در دوران کنونی پاسخ دهند.
وی ادامه داد: به نظر می رسد جشنواره فیلم مدافعان حرم این گرایش خود را در موضوعی که انتخاب کرده مورد تاکید قرار داده و جشنواره ای انقلابی و متعهدانه است. این جشنواره همچنین به فیلمسازان جوان این فرصت را می دهد که دغدغه هایشان را درباره موضوع مدافعان حرم مطرح کنند.
این فیلمساز بر لزوم همکاری و بهره گیری از نظرات فیلمسازان ارزشی باتجربه تاکید و عنوان کرد: باید هنرمندان حرفه ای قدیمی و توانمند ارزشی کشورمان برای پیشبرد این جشنواره وارد میدان شوند. آثاری را تهیه کنند که درخور این مضمون باشد و چه بسا بتواند در مقیاس بین المللی مخاطب جذب کند.
بهمنی با بیان این که مقاومت امروزه یک مضمون بین المللی و عام محسوب می شود، توضیح داد: مساله مقاومت امروزه یک امر بین المللی و فراتر از مرزهاست و مخاطبان اصلی این نگاه، همه آزادمردان و زنان جهان هستند. مظلومانی که تحت ظلم مستکبران قرار دارند و به همین دلیل باید گام مهم جشنواره فیلم مدافعان حرم بلندتر برداشته شود.
وی با اشاره به ارزیابی اش از در نظر گرفتن دو بخش مستند و نماهنگ برای اولین دوره از جشنواره فیلم مدافعان حرم ادامه داد: ساختن نماهنگ و فیلم های مستند فرصتی برای فیلمسازان جوان است که تجربیات خود را در این قالب ها ارائه کنند. آن ها با این قالب ها بهتر می توانند در ادای دین خود به مدافعان حرم سهمی داشته باشند. در حالی که ساخت فیلم های بلند سینمایی و سایر اقسام این جشنواره را منحصر به هنرمندانی خاص خواهد کرد.
این نویسنده و کارگردان موفقیت جشنواره فیلم مدافعان حرم را در گروی ترویج گفتمان مقاومت در میان هنرمندان و فیلمسازان دانسته و خاطرنشان کرد: این که گفتمان مقاومت در این جشنواره با چه فرم و تحلیلی مطرح می شود اهمیت زیادی دارد تا بتواند چهره مناسبی را از این موضوع مهم مطرح کند. از طرفی لازم است هنرمندان و فیلمسازان این جشنواره دسترسی کافی و لازم به اطلاعات درست درباره وضعیت منطقه، سیاست های اسکتبار و سیاست های مقاومت داشته باشند تا با شناخت کافی به این حوزه وارد شوند. هنرمندان جوان باید استراتژی استکبار و انقلاب را بدانند و بعد با واقعیت های موجود آن را بسنجند و با حقیقت ها آشنا باشند. این جمع بندی می تواند منجر به تولید آثار مناسب هم بشود.
نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم به همت خبرگزاری فارس و با همکاری موسسه فرهنگی هنری کتیبه نوای فاطمی 5 خرداد ماه سال جاری در دو بخش مستند و نماهنگ برگزار می‌شود. فیلمسازان تا 31 فروردین‌ماه فرصت دارند آثار خود را با مراجعه به سایتwww.modafeanfilmfest.ir به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
 

 

انتهای پیام/ج

http://fna.ir/YE0LFD


ویدیو مرتبط :
مقاومت یا سازش مساله این است (2)