سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



علاقمندی ایران برای خرید سامانه موشکی متحرک روسیه


علاقمندی ایران برای خرید سامانه موشکی متحرک روسیهایرنا/ جمهوری اسلامی ایران برای خرید سامانه موشکی متحرک ساحلی روسیه به نام 'باستیون' مجهز به موشک ضد کشتی مافوق صوت 'یاخونت' ابراز علاقمندی کرده است.

خبرگزاری روسی 'اینترفاکس' امروز پنجشنبه به نقل از یک منبع نزدیک به نهادهای همکاری فناوری نظامی روسیه اعلام کرد:علت علاقمندی ایران به این تسلیحات علاوه بر مشخصات تاکتیکی و فنی عالی آنها، داشتن ساحل طولانی و دریاهایی است که پوشش دفاعی را طلب می کنند.
این منبع تاکیدکرد:پس از برداشته شدن تحریم های بین المللی علیه ایران، چشم اندازهای جدیدی برای همکاری فناوری نظامی میان مسکو و تهران گشوده می شود.
سامانه موشکی متحرک ساحلی «باستیون» در اختیار نیروی دریایی روسیه قرار دارد و پیش تر اخباری درباره تحویل آن به ویتنام و سوریه منتشر شده بود.
موشک کروز ضدکشتی یاخونت یا اونیکس نسل چهارم موشک های کروز دریایی است که با برد 300 کیلومتر برای حمله به کشتی ها پیش بینی شده است.
این موشک ها در سامانه های پدافند موشکی سطح به دریای «باستیون» روسیه استفاده می شود که از پیشرفته ترین سامانه های این کشور به شمار می رود.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید


ویدیو مرتبط :
استقرار سامانه موشکی S400 و اسکندر از روسیه و فاتح 110 از ایران. (امادگی کامل در برابر هرگونه حمله احتمالی به سوریه)