سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سفر یک هیات بزرگ اقتصادی ایتالیا به ایران


به گزارش ایرنا، بزرگترین ماموریت تجاری ایتالیا در ایران پس از امضای برجام و در آستانه رفع تحریم ها، از روز شنبه با ورود بیش از دویست شرکت و بانک ایتالیایی به تهران آغاز می شود و تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت.
هدف این هیات بزرگ اقتصادی ایتالیا در سفر به ایران، شناسایی و تعمیق دورنمای واقعی همکاری های تجاری و صنعتی پس از لغو تحریم ها میان ایران و سیستم تولیدی ایتالیا است که قصد بازگشت به سطح گذشته مبادلات دوجانبه را دارد. مبادلات دوجانبه میان دو کشور تا قبل از اجرایی شدن تحریم های اقتصادی، هفت میلیارد یورو بود در حالی که اکنون به حدود یک میلیارد و 600 میلیون یورو کاهش یافته است.
این ابتکار بیشتر بر روی زنجیره هایی چون انرژی، محیط زیست، انرژی قابل تجدید، مکانیک، تجهیزات پزشکی و ساخت و ساز، خودرو و ماشین الات صنعتی متمرکز است که می تواند به رشد ایران در سال های آینده کمک کند.
این ماموریت بزرگ اقتصادی به ریاست 'کارلو کالندا' معاون وزیر توسعه اقتصادی و با حمایت وزارت توسعه اقتصادی و وزارت خارجه ایتالیا و توسط اتحادیه صنایع، موسسه ملی تجارت خارجی 'ایچه'، انجمن بانکی و اتحادیه اتاق های بازرگانی برگزار می شود.
در این ماموریت، 'لیچا ماتیولی' رئیس کمیته فنی بین المللی سازی و سرمایه گذاران خارجی اتحادیه صنایع، 'ریکاردو ماریا مونتی' رئیس آژانس ایچه برای ارتقا شرکت ها در خارج از کشور و بین المللی سازی آنها و همچنین 'گوئیدو روزا' رییس کمیسیون امور بین المللی انجمن بانک ها حضور دارند.
کار این هیات اقتصادی در تهران از روز شنبه و با نشست ایتالیا -ایران، با حضور نمایندگان نهادهای اصلی دو کشور آغاز می شود و به دنبال آن، جلسات و دیدارهای اقتصادی و تجاری میان شرکت های ایتالیایی و ایرانی برگزار خواهد شد.
این هیات روز دوشنبه نیز از ایران خودرو و سایپا بازدید خواهند داشت.
'فدریکا گوئیدی' وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا در مرداد ماه گذشته در مصاحبه ای با خبرنگار ایرنا در رم اظهار داشت: ما می خواهیم صفحه را ورق زده و روابط میان ایتالیا و ایران را احیا کنیم. ایتالیا همواره روابط اقتصادی و تجاری بسیار عالی با ایران در زمان پیش از تحریم ها داشته است. ما نخستین شریک تجاری ایران بودیم و مبادلات تجاری میان دو کشور در سال 2011میلادی به بیش از 7میلیارد یورو می رسید، در حالی که امروز به کمتر از دو میلیارد یورو کاهش یافته است. تقریبا تمام شرکت های بزرگ ایتالیایی در بازار ایران حضور داشتند. تمایل ما ازسرگیری روابط اقتصادی دوجانبه میان ایتالیا و ایران در پی توافق هسته ای و چشم انداز لغو بخش اعظمی از تحریم ها از سال 2016 است.
اروپام**461**1485 ** 1583 **

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
سفر هیات اقتصادی ایتالیا به تهران