سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



صبحانه خبر داد: بانک ملی بابت واریز حقوق کارمندان دولت «کارمزد» می گیرد


صبحانه خبر داد: بانک ملی بابت واریز حقوق کارمندان دولت «کارمزد» می گیردصبحانه آنلاین/ مدیرکل خزانه وزارت اقتصاد، از مسئولان بانک ملی خواسته است موضوع اخذ کارمزد را به قید فوریت رسیدگی و نتیجه را به این اداره کل اعلام کنند.

یکی از مهمترین درآمدهای بانکی در کشورمان، اخذ کارمزد از خدمات ارائه شده است که اگرچه ممکن است میزان آن کم به نظر برسد اما هنگامی که در ضریب مشتریان این بانک ها محاسبه می شود، رقم قابل توجهی را شکل می دهد که از جمله آنها خدمات شتاب است. با همین ارقام کوچک مانند اخذ 500 تومان برای انتقال کارت به کارت یا 100 تومن برای گرفتن مانده حساب، بانک های کشورمان سالانه دهها میلیارد تومان کسب درآمد می کنند.

اما برخی کارمزدها و دریافتی های بانک کشورمان عمدتا ناشناخته است و تنها ممکن است با اعلام و توضیحات یک مقام مسئول یا دسترسی به اسناد و مدارک خاص، این موارد را مطلع شد که آخرین نمونه آن توضیحات مهمی است که یک مقام مسئول در وزارت اقتصاد، آنرا در نامه خود اعلام کرده است.

بر اساس نامه محسن برزوزاده مدیرکل خزانه وزارت اقتصاد به رییس اداره کل حسابداری و آمار بانک ملی ایران که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، اعلام شده است که حسب نامه های اردیبهشت ماه رییس خزانه معین استان تهران و بهمن ماه اداره امور شعب شمال تهران بانک ملی، مشخص است که بابت واریز حقوق کارکنان سازمانها و نهادها «کارمزد» توسط این بانک دریافت می شود.

در ادامه این نامه با اشاره به اینکه بر اساس ماده 12 قانون پولی و بانکی، چنانچه شبکه بانکی کشور، به نمایندگی از بانک مرکزی، خدماتی را به دستگاههای اجرایی ارائه می دهد، عندالزوم بایستی کارمزد مربوطه را از بانک مرکزی دریافت کند، تاکید کرده است که وجوه متعلق به دولت و دستگاههای اجرایی، جسب عاملیت از سوی بانک مرکزی، در حساب های بانک ملی نگهداری می شود و هیچ سودی به آنها تعلق نمی گیرد.

در پایان این نامه، این مقام مسئول در خزانه داری کل کشور، از مسئولان بانک ملی خواسته است موضوع اخذ کارمزد را به قید فوریت رسیدگی و نتیجه را به این اداره کل اعلام کنند.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: صبحانه آنلاین


ویدیو مرتبط :
ربا در بانکها وحکم حقوق کارمندان بانک .استادوحیدپور