سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



كرسی بندی شوراها بر اساس تخصص ، كار آمدی آنها را ارتقا خواهد داد


محمدجواد كولیوند روز پنجشنبه در نخستین همایش مركز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی و شهرداری نوشهر در سالن همایش فرودگاه نوشهر اظهار داشت: امروز یكی از آسیب های شوراها نبود كرسی بندی تخصصی در آن است كه با توجه به اهمیت مدیریت ارائه خدمات یكپارچه تخصصی شدن شوراهای اسلامی شهر و روستا ضروری است.
وی با اشاره به گذشت چندین دوره از قوانین شوراها افزود : بازنگری و اصلاح قوانین شوراهای اسلامی درجهت رشد و توسعه شهرها و روستا براساس بومی سازی، تخصصی شدن و افزایش كارآیی و عملكرد شوراهای اسلامی را به همراه خواهد داشت.
وی تصریح كرد: در این راستا كرسی های آینده شوراهای اسلامی بر اساس تخصص اعضا در دوره های آینده پیش بینی شده است كه با تكمیل شدن اصلاح قوانین تا انتخابات آینده شاهد كرسی بندی و رقابت افراد با مدارك تحصیلی مشابه برای كرسی مختصص خود خواهیم بود.
وی گفت: توجه به علم آموزی، آموزش و پژوهش شوراها را غنی و به سمت اهداف مطرح در قانون اساسی سوق می دهد و در این راستا اعضای شوراها و مجموعه شهرداری باید گام بردارند.
وی با اشاره به اهمیت تدوین سند چشم انداز برای شوراها افزود: شوراها باید در تعریف سند راهبردی به سندهای توسعه كشور ازجمله چشم انداز 1404 توجه داشته باشند تا شاهد مغایرت و مشكل در وضع این اسناد نباشیم.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی كشور اعتبار برای پروژه ها با اولویت بندی اختصاص داده شود و سعی بر افزایش مشاركت مردمی و جذب سرمایه گذاری در كمترین زمان و به كار گیری افرد متخصص و متعهد بدون در نظر گرفتن جناح بندی سیاسی صورت گیرد.
وی با اشاره به وجود 850 هزار میلیارد تومان حجم نقدینگی در كشور گفت : بیش از 260 هزار میلیارد تومان در اختیار دولت و مابقی سپرده گذاری بانكی و یا در بازار سكه و دلار است كه با كاهش سود سپرده گذاری شاهد سوق نقدینگی به حوزه های ساخت و ساز، ارائه خدمات، حمل و نقل، تولید و كشاورزی خواهیم بود.
وی تصریح كرد: باید با ارائه پروژه های سود آور و كاهش مراحل و زمان مجوزها اعتماد مردم را برای مشاركت در توسعه كشور ایجاد كنیم و فرهنگ كار گروهی را نیز با فعال كردن تعاونی ها به نمایش بگذاریم.
نماینده نوشهر، چالوس و كلاردشت در مجلس در این همایش اظهار داشت: شوراهای اسلامی شهر و روستا با توجه به ظرفیت های خوب منطقه و موضوع اقتصاد مقاومتی تدابیر كارشناسی براساس نیاز سنجی در نظر بگیرند.
قاسم احمدی با اشاره به رفتار اخیر امریكا در قبال ایران افزود: ایران قدرتمند براساس گفتگو گام بر می دارد و تاكنون نیز دولت خوب عمل كرده است ولی باید دشمنی استكبار را مد نظر داشته و براساس آن برنامه ریزی مناسب برای كسب بهترین دستاوردها را داشته باشیم.
فرماندار نوشهر نیز در این جلسه گفت: شهرستان نوشهر با داشتن جذابیت و زیبایی های منحصر بفرد در 18 روز ایام نوروز بیش از یك میلیون و 500هزار نفر گردشگر اقامت شب را داشت.
علی شادمان ادامه داد: باید برای شهرستان نوشهر با این تعداد گردشگر داخلی و خارجی اعتبارات ملی در نظر گرفت و روند كنونی نگاه به نوشهر تغییر یافته و متناسب با شرایط آن دیده شود.
در پایان این همایش از سه كتاب در زمینه سند برنامه پنج ساله شهرداری، سند برنامه راهبردی 20 ساله شهرداری نوشهر و سند چشم انداز گردشگری شهرستان رونمایی شد.
1295/6097

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
5 : عدم استفاده از دارو دلیل نا كار آمدی دارو نیست