سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نخستین شرکت تعاونی توسعه و عمران کهگیلویه و بویراحمد درباشت تاسیس شد


به گزارش ایرنا، هوشنگ اسفندیار پناه روز یکشنبه در نشست تشکیل تعاونی توسعه و عمران شهرستان باشت افزود: تاسیس شرکت تعاونی توسعه و عمران در باشت در توسعه، آبادانی، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال این شهرستان نقش مهمی دارد.
وی بیان کرد: در هر شهرستان امکان تاسیس یک تعاونی توسعه و عمران با عضویت حداقل نیم درصد جمعیت شهرستان شامل ساکنان ،شاغلان و متولدین شهرستان وجود دارد.
اسفندیار پناه ابراز کرد: تمام طرح های دارای توجیه فنی مالی و اقتصادی مانند طرح های عمرانی، گردشگری، آبزی پروری و بخشهای دیگر با اخذ مجوز از دستگاه مربوطه از سوی این تعاونی ها قابل اجراست.
وی تصریح کرد: این تعاونی ها در تمام حوزه جغرافیایی شهرستان امکان فعالیت خواهند داشت و افراد در صورت انتقال به شهر دیگر نیز همچنان عضو باقی خواهند ماند.
فرماندار باشت نیز در این نشست گفت: تسریع در رشد و توسعه شهرستان و جذب منابع مردمی و استفاده از فعالیت های تولیدی و خدماتی و هدایت آن برای اجرای طرح های تولیدی و خدماتی مهمترین هدف تشکیل این تعاونی ها است.
سید مسعود حسینی افزود: این تعاونی بستر ورود بخش تعاون را برای ورود در حوزه های اقتصادی اعم از کشاورزی ، صنعت، معدن و خدمات فراهم خواهد کرد.
وی ابراز کرد: جلوگیری از ایجاد رانت و توسعه هدایت منابع مردمی به بخش تولید از مزایای تاسیس شرکت تعاونی عمران و توسعه در این شهرستان است.
قانون تاسیس شرکتهای تعاونی توسعه و عمران شهرستانی شامل 15 ماده و 9 تبصره سال 1389 به تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان رسید.
در این چارچوب به منظور تسریع در رشد و توسعه شهرستانها، هدایت منابع مردمی به بخشهای تولیدی،بسترسازی برای ورود بخشهای تعاونی و خصوصی به فعالیت های اقتصادی و انجام طرحهایی که به دلیل رانت زا بودن آن امکان واگذاری به بخش خصوصی وجود ندارد،شرکتهایی با عنوان شرکتهای تعاونی توسعه و عمران شهرستانی که تابع این قانون، قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران و قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه و اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی است، بر این اساس این قانون تشکیل می شوند.
2082/6162

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
شرکت تعاونی توسعه و عمران تهران