سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رویكرد اصلی برنامه های اقتصاد مقاومتی در استان تهران اشتغال زایی است


به گزارش خبرنگار ایرنا، نعمت الله تركی روز پنجشنبه در حاشیه نشست هفتگی ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران در سالن اجتماعات استانداری در جمع خبرنگاران افزود: همزمان با تشكیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رئیس جمهوری، ستاد اقتصادی مقاومتی در سطح استان ها نیز تشكیل شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به عملیاتی شدن برنامه دستگاه ها در راستای تحقق اصل اقتصاد مقاومتی اظهار كرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در پیام نوروزی و نامگذاری سال 95 با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، چهارمین نشست تدوین برنامه های علمیاتی اقتصاد مقاومتی با حضور استاندار تهران و دستگاه های عضو ستاد اقتصاد مقاومتی استان برگزار شد.
وی تصریح كرد:‌ هریك از دستگاه های اجرایی بر مبنای اهداف تعیین شده گزارش كار خود را در ارتباط با عملیاتی شدن فعالیت های خود براساس شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» ارائه كردند.
تركی ادامه داد: 12 الویت كاری ارائه شده در این برنامه به تناسب قابلیت ها و مزیت هایی كه هر استان دارد در دستور كار دستگاه های اجرایی قرار گرفته است.
وی افزود: به عنوان مثال استان تهران در تولید گوشت، شیر و لبنیات در رتبه اول و در تولید محصولات كشاورزی به خصوص در حوزه باغی رتبه دوم كشور را دارد كه بر اساس این مزیت ها واحدهای تولیدی این استان در برنامه ریزی مورد بررسی قرار می گیرند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران افزود: بخش دوم این برنامه، مردمی كردن این فعالیت ها است كه در این استان ظرفیت های قابل توجهی وجود دارد.
تركی به زمان بندی اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی در استان تهران اشاره كرد و گفت: سه برنامه زمانی در دستور كار قرار گرفته است كه شامل سند چشم انداز 20 ساله (تا سال 1404) ، برنامه ششم توسعه (میان مدت تا پایان سال99) و برنامه توسعه تدوین شده در استان می باشد.
وی با تاكید بر اینكه این نقشه راه به تناسب نیاز كشور و استان و تمام موارد كمی و كیفی از اهداف، سیاست ها و راهبردها با نیم نگاهی به سال های گذشته تنظیم می شود، گفت: بر این اساس تكلیف بخش ها و دستگاه های اجرایی استان و نوع فعالیت های آنها مشخص می شود تا جایی كه در سال 1404 به جایگاه واقعی استان تهران، خواهیم رسید.
وی افزود: در این نشست مقرر شد تا هفته دیگر دستگاه اجرایی ذیربط به ویژه نمایندگان بخش خصوص در اتاق صنعت، اتاق اصناف و خانه صنعت، معدن و تجارت گزارش خود در حوزه اقتصاد مقاومتی را ارائه كنند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: با جمع بندی اقتصاد مقاومتی در حوزه جهاد كشاورزی و تایید نهایی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تا پایان اردیبهشت ماه شاهد عملیاتی شدن این برنامه در استان تهران خواهیم بود.
ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران به ریاست استاندار و در قالب هفت كارگروه تخصصی تشكیل شده است.
سازمان های جهاد كشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، كار و رفاه اجتماعی، اقتصاد و دارایی، میراث فرهنگی و گردشگری، راه و شهرسازی و صدا و سیما از جمله دستگاه های عضو ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران هستند.
تهرام/1699// 1625

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
بیانات رهبری در اقتصاد مقاومتی.شرکت نگارنصر استان قزوین