سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



صندوق بازنشستگان فولاد کشور مستقل شد


صندوق بازنشستگان فولاد کشور مستقل شدایسنا/ نماینده کانون های بازنشستگان صنعت و معدن فولاد کشور از انتصاب مدیر عامل جدید صندوق بازنشستگان فولاد کشور خبر داد و گفت: این صندوق پس از چند سال از نظارت سازمان تامین اجتماعی خارج شد و بالاخره استقلال عمل خود را مجددا به دست آورد.

مجتبی احمدی با اعلام این خبر، اظهار کرد: با حکم ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی- نوروزی- به عنوان مدیر صندوق بازنشستگان فولاد کشور منصوب شد و عملا این صندوق از زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی خارج شد.

نماینده کانون های بازنشستگان صنعت و معدن فولاد کشور با بیان اینکه با این انتصاب، صندوق بازنشستگی فولاد کشور مجددا استقلال عمل خود را همانند دهه های قبلی به دست آورد، افزود: حدودا از سال 1390 این صندوق دو بار زیر نظر سازمان تامین اجماعی قرار گرفت و مدیر مشخصی نداشت که مشکلات زیادی را رقم زد.

احمدی ادامه داد: صندوق بازنشستگی فولاد دارای اساسنامه و کارکرد تخصصی خود است بنابراین مدیریت کردن آن توسط سازمان تامین اجتماعی و یا هر نهاد دیگر امکان پذیر نیست و باید این امر به صورت مستقل انجام شود.

وی با ارزیابی اینکه انتصاب مدیر جدید می تواند تحولات مثبت ایجاد کند، تصریح کرد: قشر بازنشستگان فولادی در سال های اخیر به دلیل عدم دریافت به موقع حقوق دچار گرفتاری و مشکل معیشتی شده اند، اما به خاطر حفظ کشور و نظام همواره صبوری کرده اند و فعلا نیز هنوز حقوق آذرماه امسال خود را دریافت نکرده اند.

مدیر عامل کانون بازنشستگان ذوب آهن اصفهان، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی در اصلاحیه بودجه سال 1394- حدود یک هزار و 500میلیارد تومان برای تامین حقوق،عیدی و ... بازنشستگان برای ماه های آخر سال جاری در نظر گرفته است.

احمدی خاطر نشان کرد: البته طبق نظر مجلس قرار است در بودجه سال 1395 رقم دو هزار میلیارد تومان به عنوان ارقام حقوق ماهانه این قشر پرداخت شود که معتقدیم باید 500 میلیارد تومان دیگر به این مبلغ اضافه کنند.

وی یادآوری کرد: نکته ای که دولت و مجلس نباید فراموش کنند این است که بدهی 20 هزار میلیاردی دولت به صندوق بازنشستگی فولاد کشور هنوز پرداخت نشده است و باید برای این موضوع نیز اقدام جدی شود.

مدیر عامل کانون بازنشستگان ذوب آهن در خاتمه درباره مشکلات بازنشستگان ذوب آهن اصفهان گفت: معضلاتی در خصوص درمان، بیمه و ... وجود دارد که قرار بود با مدیر عامل این کارخانه نشستی برگزار کنیم، اما هنوز این جلسه تشکیل نشده است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
پرداخت حقوق بازنشستگان صنعت فولاد