سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



برگزاری جلسه ویژه مسکنی اسحاق جهانگیری با مقامات 4 دستگاه اجرایی


برگزاری جلسه ویژه مسکنی اسحاق جهانگیری با مقامات 4 دستگاه اجراییاقتصاد نیوز/ مسوولانی از وزارت‌خانه‌های راه و شهرسازی، نیرو، بانک مرکزی و بنیاد مسکن در جلسه‌ای با معاون اول رئیس‌جمهوری به صورت ویژه به برخی از مسائل حوزه مسکن پرداختند.

وزرای راه و شهرسازی و نیرو، مشاور اقتصادی رئیس جمهور و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از جمله حاضران در نشست اخیر نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و اقتصادی با معاون اول رئیس جمهوری بودند.

آن طور که وزارت راه‌ و شهرسازی از این جلسه گزارش داده، در این نشست نماینده وزارت راه و شهرسازی گزارشی در خصوص طرح جامع بخش مسکن کشور و اقدام‌ها و برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن و بخش تامین زمین برای سال ۹۵ ارائه کرده است. همچنین موضوع بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری و نیز تکمیل زیربنا و روبنای واحدهای مسکن مهر مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شد.

بر اساس این گزارش، اسحاق جهانگیری در جلسه رونق بخش مسکن و تکمیل واحدهای مسکن مهر بر اهتمام جدی دولت برای راه‌اندازی بخش مسکن تاکید کرد و با بیان اینکه رونق بخش مسکن منجر به رونق رشته‌های مختلف صنعتی خواهد شد، از وزارت راه و شهرسازی خواست برنامه‌ریزی و پیگیری لازم برای ایجاد تحرک در بخش مسکن را با جدیت بیش از پیش انجام دهد.

در همین حال امروز (جمعه) معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفته است: هدف از برگزاری جلسات نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و اقتصادی با معاون اول رئیس جمهوری، هماهنگ‌سازی تصمیم‌گیری‌ها در خصوص رونق بخش مسکن با هدف دستیابی به همسویی درون دولت و کمک به خروج سریع‌تر مسکن از رکود است.

حامد مظاهریان درباره این جلسات اظهار کرد: دولت مصمم است تا تلاش بخش‌های مختلف درون قوه مجریه که می‌توانند در رونق بخش مسکن اثرگذار باشند را هماهنگ کند تا دستور اکید رئیس جمهوری برای خروج مسکن از رکود اجرایی شود. اکنون ابزارهای مالی گوناگونی در مذاکرات متعدد با بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار، بانک‌های عامل و سازمان بورس طراحی و عملیاتی شده است تا این امر محقق شود.

وی با بیان اینکه در طراحی این ابزارها در جلسات مذکور به جمع‌بندی خوبی رسیده‌ایم و امکان اجرای آنها مهیا شده است، گفت: هم‌اکنون در موقعیتی قرار داریم که لازم است برای پروژه‌های مختلف طراحی‌شده بتوانیم در بخش‌هایی چون تخصیص زمین، مسکن روستاییان، مسکن حمایتی اقشار ضعیف و دهک‌های یک و دو و همچنین تقویت طرف عرضه و تقاضای مسکن (ساخت و خرید) تصمیم‌های مشخصی گرفته شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه لازم است همه این تصمیمات با یکدیگر هماهنگ شوند، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری جلسات نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و اقتصادی با معاون اول رییس‌جمهوری، هماهنگ‌سازی این تصمیم‌گیری‌هاست تا از طریق، به یک همسویی و سینرژی درون دولت برای کمک به خروج سریع‌تر مسکن از رکود منجر شود.



منبع: اقتصاد نیوز


ویدیو مرتبط :
دادستان تهران : هنوز مهدی جهانگیری ( برادر اسحاق جهانگیری) آزاد نشده است