سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تصاویری از شکنجه در زندانهای آمریکا در عراق و افغانستان منتشر شد


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع آمریکا جمعه (بامداد شنبه به وقت تهران) 198 عکس از سوء رفتار با زندانیان در عراق و افغانستان منتشر کرد. 

بیشتر این تصاویر-  به نوشته رویترز - بریدگی‌ها و کبودی‌های روی بدن نفرات بازداشتی در زندان‌های آمریکا در عراق و افغانستان را نشان می‌دهند.

پنتاگون می‌گوید تصاویر تازه منتشر شده حاصل تحقیقات انجام شده درباره 56 پرونده مربوط به سوء رفتار پرسنل آمریکایی است. مطابق این ادعا، 14 مورد از این تحقیقات به احراز جرم و حتی صدور محکومیت‌های حبس ابد منجر شده است. 

«اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا»، از سازمان‌های حقوق بشری که حدود ده سال پیش خواستار دست‌یابی به این عکس‌ها شده بود، روز جمعه گفت تصاویر منتشر شده بخشی از مجموعه‌ای متشکل از 2000 تصویر هستند که تعداد زیادی از آنها منتشر نشده‌اند. 

جامیل جافر، معاون حقوقی اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا این تصاویر را شواهدی از جدی‌ترین موارد سوءرفتار با بازداشتی‌ها در زندان‌های آمریکا خوانده است.

رویترز می‌نویسد تصاویر روز جمعه با آنکه دردناک هستند، احتمالاً به اندازه تصاویر شکنجه‌های آمریکایی‌ها در زندان «ابوغریب» افغانستان که سال 2004 درز داده شدند تأثیرگذار نخواهند بود.

سوءاستفاده‌های جنسی و بدنی، اعدام‌های سختگی، شوک الکتریکی و محرومیت از خواب تنها چند مورد از شکنجه‌های انجام شده در این زندان بدنام آمریکایی بودند. 

انتهای پیام/*

http://fna.ir/730V32


ویدیو مرتبط :
شکنجه در زندانهای شاه