سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



خشونت علیه زنان مسئله‌ای با سابقه طولانی در اتحادیه اروپا


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "فرانکفورتر روند شای" در مقاله ای به قلم "مایکل فلاهرتی"، رئیس آژانس حقوق اساسی اتحادیه اروپا با اشاره به واقعه خشونت علیه زنان در شهر کلن و دیگر شهرهای آلمان در جشن های شب سال نوی میلادی نوشت: در تجزیه و تحلیل این واقعه ما باید نگاه خود را به حقایق تیزتر کنیم.

یک حقیقت این است که برخی عاملان این گونه اقدامات خشونت بار زمینه مهاجرتی دارند. یک حقیقت دیگر این است که خشونت علیه زنان در اتحادیه اروپا پدیده جدیدی نیست. بلکه برعکس قربانیان بی شماری وجود دارند که سال های طولانی از خشونت توسط همسران، اشنایان، اقوام و همکاران خود همچنان رنج می برند.

در اکثریت قریب به اتفاق موارد خشونت های جنسی یا فیزیکی علیه زنان عاملان مردانی هستند که قربانیان خود را می شناخته اند.

بر اساس آمارهای ارائه شده از آژانس حقوق اساسی اتحادیه اروپا به طور میانگین در 22 درصد موارد خشونت علیه زنان عاملان آشنای قربانی بوده اند که در آلمان 24 درصد موارد این گونه بوده است. این آمار بر اساس سوال هایی بوده است که از 42 هزار زن در تمام اتحادیه اروپا درباره تجربیاتشان با خشونت شده است.

بر اساس اطلاعات آژانس حقوق اساسی اتحادیه اروپا  حدود 102 میلیون زن (55 درصد) در اتحادیه اروپا از سن 15 سالگی حداقل یک شکل از آزار و اذیت جنسی را تجربه کرده اند؛ اگر چه در این موارد عاملان بیشتر اشخاصی بودند که فرد قربانی را نمی شناختند.

علاوه بر این حدود 75 درصد از زنان در موقعیت های مدیریت مرکزی مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته بودند. این بعضا به این مسئله ارتباط دارد که زنان در موقعیت و جایگاه های مدیریتی اغلب با حق و حقوق خود بیشتر آشنایی داشته و بهتر می دانند چه موقع این حقوق نقض می شود. این نشان می دهد که این وضعیت در تمام سطوح وجود دارد و ربطی به سطح آموزش و یا میزان حقوق و دستمزد افراد ندارد.

در ادامه این مقاله آمده است: مدتهای طولانی خشونت علیه زنان به عنوان یک مسئله خصوصی دیده می شد که درباره آن در عموم هیچ صحبتی نمی شد. ظاهرا زنانی که قربانی خشونت از طریق آشنایان یا بیگانگان بوده اند در سکوت از این مسئله رنج می برند.

زنانی هم که تجربیات خود در این باره را با مقامات و مسئولین در میان گذاشته اند اغلب با عدم درک درستی از مسئله و شک و تردید در این باره مواجه بوده اند.

در ادامه آمده است: این مسئله حقیقت دارد که خیلی چیزها تغییر کرده است. این دگرگونی بعضا به این مسئله بر می گردد که نقش های جنسیتی سنتی در دهه های گذشته در اتحادیه اروپا تغییر کرده است. همچنین موضوعات حقوق بشر و رفتار برابر در اتحادیه اروپا اهمیت پیدا کرده است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: تنها 14 درصد زنان در اروپا بعد از اینکه قربانی خشونت های فیزیکی یا جنسی قرار می گیرند نزد پلیس می روند. تقریبا یک سوم زنان که به پلیس اطلاع نداده اند آن را یک حادثه کوچک و پیش پا افتاده ارزیابی کرده اند.

در ادامه آمده است: از این رو ما باید  از بحث های فعلی برای این منظور استفاده کنیم تا تلاش های خود برای مبارزه با خشونت علیه زنان را تقویت کنیم. ما به تلاش های بیشتر هم در زمینه قانونی و هم عملی نیاز داریم.

در درجه اول باید یک بحث عمومی در این باره به وجود آید که با عادی سازی خشونت و آزار در فرهنگ ما مقابله کند.

در بخش پایانی این گزارش آمده است: واقعه خشونت علیه زنان در شب سال نوی میلادی در شهرهای آلمان باید کاملا شفاف سازی شود و مورد رسیدگی قانونی قرار گیرد. چنین اتفاقاتی نباید به بهانه ای تبدیل شود تا هزاران پناهنده که در اروپا به دنبال پناهگاهی برای حمایت در مقابل جنگ و آزار و اذیت می گردند با یک چوب رانده شوند. بنابراین این مهم است که این حقیقت را از نظر دور نداریم. چنین رویکردی نه تنها نژاد پرستی است بلکه مهملات و مزخرف صرف است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
خشونت علیه زنان مسئله مردان است