علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



بالگردهایی که می‌خواهند جایگزین «شاهین سیاه» شوند


دانش > فناوری - دو گروه از محققان طرح‌های بالگردهای خود را برای جایگزینی «شاهین سیاه» ارائه کرده‌اند. قرار است این بالگردها در سال ۲۰۱۷ اولین پرواز آزمایشی خود را انجام دهد.

شاهین سیاه یا همان بلک هاوک سابقه‌ای طولانی در ارتش آمریکا دارد که طی زمان دستخوش دگرگونی‌ها مختلفی شده است. 

براساس معیار‌های ارائه شده از وزارت دفاع هلی‌کوپتر نسل بعدی باید بتواند به سرعت 426 کیلومتر بر ساعت برسد که 50 درصد سریع‌تر از شاهین‌های سیاه فعلی است. همین‌طور باید بتواند به تنهایی و بدون سوخت گیری مسافتی حدود 3400 کیلومتر را طی کند و در صورت نیاز بدون خلبان به پرواز درآید.

بالگرد طراحی شده توسط تیم  بل-لاکهید مارتین

حالا دو گروه طرح‌های مفهومی خود را ارائه داده‌اند. تیم سیکورسکی-بوئینگ بالگردی به نام Defiant را معرفی کرده‌اند و تیم بل- لاکهید‌مارتین طرح V280 را ارائه داده‌اند.

بالگرد طراحی شده توسط تیم سیکورسکی-بوئینگ

طرح‌های ارائه شده هر دو بالگردهای دو ملخه هستند و برای شرایط سخت عملیاتی آماده شده‌اند. طرح‌های ارائه شده قرار است تا سال ۲۰۱۷ ساخته شوند تا سرانجام برنده طراحی جایگزین شاهین سیاه مشخص شود.

۵۴۵۴


ویدیو مرتبط :
سقوط شاهین سیاه