سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



هیچکدام از روش‌های درمانی دیابت از پوشش بیمه‌ای خارج نشده است/ هزینه‌های عوارض دیابت بسیار بیشتر از درمان است


رسول دیناروند در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، توضیحاتی در مورد هزینه‌های بیماران دیابتی و استفاده از قلم‌های یکبار مصرف به جای قلم‌های چند بار مصرف داد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا به بیماران دیابتی به جای قلم‌های چند بار مصرف قلم یک بار مصرف داده می‌شود و هزینه‌های درمان اینگونه بالا می‌رود، گفت: شیوه‌های درمانی در دنیا رو به توسعه است و در بیماری دیابت هرچه بتوانیم کنترل قند خون بیمار را بهتر انجام دهیم به نفعمان است یعنی هزینه فایده زمانی است که بیمار قند خون را کنترل کند.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: ثابت شده با روش‌های قدیمی قند خون بیماران کنترل نمی‌شد و ما نمی‌توانستیم به داروها و روش‌های درمانی اکتفا کنیم چرا که بیماری دیابت پیچیدگی‌ها و عوارض خیلی بیشتری دارد تا اینکه یک نفر دارویی گران‌تر را مصرف کند.

وی با بیان اینکه بیماران دیابتی اگر قند خونشان را کنترل کنند زندگی طبیعی خواهند داشت، گفت: این افراد اگر نتوانند قند خون را کنترل کنند دچار بیماری‌هایی می‌شوند که هزینه‌های آن سرسام‌آور است، فرض کنید یک نفر پایش قطع شده، کور شود و یا کلیه‌اش را از دست بدهد که متاسفانه بسیاری از پیوندهای کلیه در کشور ما مربوط به بیماران دیابتی می‌شود.

دیناروند افزود: هزینه‌های عوارض بیماری دیابتی بسیار بالا است اما با روش‌های نوین درمانی که قند خون بیماران را بهتر می‌شود کنترل کرد می‌توانیم از این هزینه‌ها جلوگیری کنیم.

وی تاکید کرد: ما نباید به فکر هزینه‌های انسولین باشیم و تصور کنیم که با بالا رفتن هزینه‌های انسولین ضرر کرده‌ایم حتماً به نفع ماست که بیماران دیابتی به موقع و به میزان لازم انسولین مصرف کنند چرا که هزینه‌های سلامت پس از این خیلی کمتر خواهد بود.

رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به این سوال که چرا قلم‌های چند بار مصرف از بازار جمع‌آوری شده‌اند، گفت: این موضوع صحت ندارد و ما تمامی آپشن‌ها و امکانات مربوط به دیابت را چه قدیمی و چه جدید در اختیار بیماران قرار می‌دهیم البته توسعه تکنولوژی ما را به اینجا رسانده که از روش‌های جدید استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هیچ‌کدام از روش‌های درمانی دیابت از پوشش بیمه‌ای خارج نشده و بیمه همچنان آنها را حمایت می‌کند و خواست ما نیز ادامه این حمایت است .

دیناروند با بیان اینکه بیمه 90 درصد قیمت داروهای تزریقی و 70 درصد قیمت داروهای خوراکی دیابت را پرداخت می‌کند، گفت: نگرانی ما هزینه مستقیم برای داروهای دیابت نیست چرا که این هزینه کم است و مشکل اصلی ما هزینه بیمارانی است که به علت عدم کنترل قند خون دچار عوارض شده‌اند.

وی درمان دیابت را نوعی پیشگیری از بیماری‌های دیگر دانست و گفت: در دیابت، درمان بیماران خودش پیشگیری است چرا که از ابتلای افراد به بیماری‌های دیگر که هزینه‌های سرسام‌اور دارد و ممکن است به معلولیت بیانجامد، جلوگیری می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: دیابت نوع یک پیشگیری ندارد و اگر بتوانیم قند خون را در این بیماران کنترل کنیم حال با یک ویال معمولی یا یک قلم چند بار مصرف یا اگر نشد با قلم یک بار مصرف و هر شیوه نوین این به نفع بیمار است چون هزینه آن خیلی کمتر از عوارض دیابت خواهد بود و در مجموع هم به نفع بیمار، هم نظام سلامت، بیمه و کشور است.

انتهای پیام/

http://fna.ir/88X2SL


ویدیو مرتبط :
عوارض دیابت - دکتر امین صالحپور- بنیاد دیابت