سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پنج یادواره شهدا در غرب شیراز برگزار می شود


به گزارش ایرنا سرهنگ پاسدار سید حسین حسینی در نشستی با خبرنگاران بیان کرد: این یادواره های شهدا در شهرک های گلستان، صدرا، روستای کدیان و روستای آب پرده از توابع گویم با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می شود.
وی با بیان اینکه در هفته بسیج امسال 200 عنوان برنامه فرهنگی، سیاسی، علمی، ورزشی و سازندگی در شمال غرب شیراز برگزار می شود افزود: از این تعداد بیش از 100 برنامه با موضوع بصیرت افزایی و روشنگری با محوریت گفتمان ولایت، استکبار ستیزی و مبارزه با جریان نفوذ آمریکا تدوین شده که با حضور آحاد مردم و بسیجیان در مدارس، مساجد، دانشگاه ها و محلات منطقه شمال غرب شیراز برگزار می شود.
حسینی با دعوت از عموم مردم برای حضور در برنامه های هفته بسیج امسال اظهارداشت: مسابقات فرهنگی و ورزشی، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، اعزام راهیان نور دانش آموزی، افتتاح سالن فوتسال 9 دی، برگزاری نمایشگاه کتاب در مدارس ناحیه دو، همایش سه ساله های حسینی، جشنواره علمی پژوهشی فرهنگیان بسیجی، برگزاری نشست هم اندیشی حلقه های صالحین، تریبون آزاد جوانان و نوجوانان در مدارس و تجمع بزرگ پنج هزار نفری بسیجیان از دیگر برنامه هایی است که در هفته بسیج امسال برگزار می شود.
وی اضافه کرد: بسیج در تمام عرصه های نظامی و دفاعی، جنگ نرم، فرهنگی و سازندگی به دنبال حراست از انقلاب است.

*** شش میلیارد ریال تسهیلات اقتصادی مقاومتی در سپاه ناحیه محمدرسول الله(ص) ارائه شده است
مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه محمدرسول الله(ص) نیز گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون اعتباری بالغ بر شش میلیارد ریال در قالب تسهیلات اقتصاد مقاومتی، صنایع دستی و مشاغل خانگی در اختیار مردم و بسیجیان قرار گرفته است.
سرهنگ داریوش بیگی افزود: در پی ارائه این وام های در عرصه های 12 گانه اقتصاد مقاومتی از جمله پرورش قارچ، ماهی، مرغ بومی، شترمرغ، کبک، بلدرچین، مشاغل خانگی و صنایع تبدیلی پرداخت شده و برای بیش از 50 نفر از مردم اشتغال پایدار ایجاد شده است.
وی بیان کرد: تلاش می کنیم تا پایان سال تسهیلات اقتصاد مقاومتی به 10 میلیارد ریال افزایش یابد که در هفته بسیج امسال نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی در منطقه غرب شیراز با محوریت شهرک گلستان برگزار می شود.
بیگی اظهارداشت: بسیج ساندگی سپاه ناحیه محمد رسول الله(ص) شیراز فعالیت های خود را در چهار بخش غنی سازی اوقات فراغت، ایجاد اشتغال مولد، کمک به عمران و آبادی و محرومیت زدایی در دستور کار دارد.
وی اضافه کرد: در این ناحیه هفت گروه جهادی فعالیت هایی مناسب در مناطق محروم از جمله ساخت کتابخانه، خانه علام، غسالخانه، زیبا سازی – تعمیر و مرمت مدارس با هدف محرومیت زدایی در روستاهای تحت پوشش ارائه کرده است.

*** 690 حلقه صالحین در سپاه ناحیه محمدرسول الله(ص) فعال است
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه محمدرسول الله(ص) شیراز هم گفت: هم اینک 690 حلقه صالحین در اقشار مختلف بسیج و سنین مختلف در این ناحیه فعال است که اردوهای یک روزه برای این حلقه ها برگزار می شود.
حجت الاسلام عباس حاجی پور افزود: افراد در این گروه ها و حلقه های صالحین پیرامون موضوع های مشخص کاربردی و مباحث روز مناظره و مباحثه می کنند که همین گروه ها باعث ایجاد رویکرد فکری همگانی برای بسیجیان شده است.
وی اضافه کرد: امروز بسیج به عنوان یک الگوی ماندگار و قابل قبول برای سایر کشور های اسلامی و مردم آزادی خواه جهان است و مردم آزادی خواه جهان به ویژه منطقه با بهره گیری از بسیج مردمی انقلاب اسلامی توانسته اند از اسلام دفاع و در مقابل گروه های تکفیری ایستادگی کنند.
حاجی پور با بیان اینکه دشمنان اسلام از بسیج مردمی واهمه دارند ادامه داد: آسایش، امنیت، عزت و سربلندی امروز ایران اسلامی مرهون خون شهدا و بسیجیان است و این درحالی است که دفاع نیروهای بسیجی ما در مرزهای کشور همچنان ادامه دارد.
او عنوان داشت: هم اینک بسیج ما در جنگ و مقابله با تهدیدات سخت، نیمه سخت و نرم با دشمنان است که حضور مردم در عرصه های مختلف دفاع از انقلاب اسلامی پشتوانه ای برای بسیج و نظام اسلامی است.
3002 / 1876

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
یادواره شهدا کانون فرهنگی سیدالشهدا شیراز به یاد کربلا4