سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



همه چیز کمتر و کوچکتر است؛ آیپد پرو 9.7 نصف نسخه 12.9 اینچی حافظه RAM دارد


همه چیز کمتر و کوچکتر است؛ آیپد پرو 9.7 نصف نسخه 12.9 اینچی حافظه RAM داردشهر سخت افزار/ وقتی که کنفرانس اخیر اپل برگزار می‌شد با بیان فیل شیلر اینکه هر دو نسخه 9.7 و 12.9 اینچی از چیپست یکسان برخوردارند، به ذهن خطور می‌کردد اما هر چه که جلوتر می‌رویم حقایق بیشتری از تفاوت های این دو تبلت به چشم می‌خورد که آخرین آنها حافظه RAM دو گیگابایت آیپد پرو 9.7 به نسبت حافظه 4 گیگابایتی نسخه 12.9 اینچی است.

بعد از کمتر شدن سر و صدای معرفی محصول جدید اپل کم کم مشخص می‌شود که ویژگی های فنی و ریز اطلاعات این آیپد به چه صورت است. اگر چه آیپد 9.7 اینچی می‌تواند قابلیت های جابجایی و البته دوربین بهتری به نسبت نسخه قبلی داشته باشد ولی در مورد قابلیت های پردازشی آن اتفاق مثبتی نیفتاده است.

تا پیش از این در مطلبی به شما دوستان گفتیم که سرعت پردازنده آیپد پرو 9.7 اینچی کمتر از نسخه 12.9 اینچی است و با بررسی بیشتری که افراد مختلف روی نسخه 9.7 اینچی انجام داده اند مشخص شده که علاوه بر سرعت کمتر پردازنده ها میزان حافظه ی RAM این تبلت نیز 2 گیگابایت است که در مقابل RAM چهار گیگابایتی نسخه 12.9 اینچی قرار می‌گیرد.

این اطلاعات توسط اولین تست های بنچمارک GeekBench که روی این تبلت انجام شده اند به دست آمده اند. علاوه بر مشخص شدن میزان حافظه RAM، بنچمارک جدید به ما سرعت پردازنده را هم نشان می‌دهد که از 2.24 گیگاهرتز در آیپد پرو 12.9 به 2.16 گیگاهرتز در مدل 9.7 اینچی رسیده که صحت خبر قبل را تأیید می‌کند.

در بخش تصاویر ببینید:
نتایج بنچمارک GeekBench منتشر شده آیپد پرو 9.7 اینچ
مشخصات پردازنده و حافظه RAM آیپد پرو 9.7 اینچ
نتایج تست های GeekBench مربوط آیپد پرو 12.9 اینچ

همانطور که گفتیم بیان اطلاعات دقیق سخت افزاری و فنی همیشه در محصولات اپل به تابویی می‌ماند که به یک سنت تبدیل شده است و هر چه اطلاعات فنی که از این محصولات به صورت جزئی و دقیق می‌دانیم با استفاده از نرم افزارهای بنچمارک و انجام تست های گروه های سخت افزاری و بررسی تخصصی بدست آمده است. در این مورد هم میزان حافظه RAM و سرعت کلاک پردازنده مشخص شده است.

با این اوصاف و کمتر بودن حافظه ی RAM میزان کاربرد مدل 9.7 در اموری که به حافظه RAM بسیار زیادی نیاز دارند میتواند کمتر باشد و علاوه بر آن عملکرد های چند وظیفگی این تبلت را به صورت گسترده، محدود تر از نسخه ی 12.9 اینچی کند. در واقع شعار اپل در آیپد پرو هایش که ارائه یک تبلت در کلاس PC بوده بیشتر در حالت استفاده از مدل 12.9 اینچی تحقق خواهد یافت تا نسخه 9.7 اینچی! و البته این را هم باید بگوییم که مانور تبلیغاتی اپل در کنفرانس اخیرش را هم هم به هیچ عنوان نمی‌توان به عنوان یک فریب عمومی کاربران در مورد نسخه 9.7 اینچی دانست زیرا در طول این مراسم به هیچ عنوان از میزان حافظه ی RAM این تبلت سخنی به میان نیامد و تنها مورد فنی این بود که فیل شیلر از یکسان بودن چیپست اصلی این دو تبلت سخن گفته بود.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: شهر سخت افزار


ویدیو مرتبط :
تیزر تبلیغاتی آیپد پرو 12.9 اینچی