سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بازداشت معلم عربستانی به علت انتقاد از ولیعهد


بازداشت معلم عربستانی به علت انتقاد از ولیعهدفارس/ معلم عربستانی که در حضور ولیعهد عربستان انتقادش به وضعیت امنیتی شیعیان عربستان را مطرح کرده بود بعد از 7 ماه بازداشت شد.

شهروند عربستانی که در حضور «محمد بن نایف» وزیر کشور و ولی‌عهد این کشور شجاعانه انتقاداتش را مطرح کرده بود بازداشت شد.
شبکه خبری «المنار»، گزارش داد که «محمد العبید» معلم شیعه عربستانی که برادر یکی از قربانیان حادثه تروریستی قدیح است که در می سال 2015 رخ داده بود.
یک تروریست انتحاری وابسته به داعش در هنگام برگزاری نماز جمعه به مسجد امام علی شیعیان عربستانی در شهر قدیح در قطیف حمله کرد که طی آن انفجار دست کم 22 نفر کشته و 102 نفر زخمی شدند.
بعد از حضور ولی‌عهد عربستان در قدیح برای تسلیت گویی به خانواده‌های قربانیان؛ محمد العبید به محمد بن نایف گفته بود: اگر دولت نمی‌تواند تعهدات خود را انجام بدهد پس شریک جرم حوادث تروریستی است.
محمد نایف در پاسخ به او گفته بود: می‌دانم که منفعل هستی و ملامتت نمی‌کنم اما هر کسی بخواهد نقش دولت را بازی کند مورد مواخذه قرار می‌گیرد.
حالا هفت ماه بعد از آن حادثه و با گذشت سه هفته از اعدام شیخ نمر رهبران شیعیان عربستان؛ نهادهای امنیتی عربستان العبید را بازداشت کرده‌اند.
اعتراضات مسالمت آمیز شیعیان در عربستان از سال 2011 آغاز شده است؛ شیعیان دست کم 6 میلیون نفر از جمعیت عربستان را تشکیل می‌دهند و با تبعیض‌های سیاسی و اقلیتی رو به رو می‌شوند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
رم جمره ولیعهد عربستانی پشت فرمون