سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پیشخوان/«ترنم باران در تفسیر قرآن» منتشر شد


پیشخوان/«ترنم باران در تفسیر قرآن» منتشر شدفارس/ کتاب «ترنم باران در تفسیر قرآن: جلد اول: سوره حمد» نوشته حجت الاسلام علی فلاح رفیع از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.
نویسنده که عضو هیأت علمی و رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تربیت مدرس تهران است در این کتاب با زبانی روان و جذاب به اهمیت و چگونگی تدبر در قرآن، ضرورت توجه بیشتر به قرآن و شرح و تفسیر سوره حمد پرداخته است.
در بخشی از مقدمه نویسنده می‌خوانیم: «آدمی برای دستیابی به خوشبختی و سعادت نیازمند دریافت بهترین و درست‏‌ترین پاسخ‌ها به پرسش‌های اساسی خود است. قرآن کریم نیز برای پاسخ به این پرسش‌ها نازل گردید و دربردارنده شرح و تفصیل این محورهاست. آدمی حتی در صورت دسترسی به تفصیل از مزایای خلاصه و عصاره نمی‌تواند چشم‌پوشی کند. عصاره هر چیز در بر دارنده آن است و می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان آدمی را، از خواص اصل برخوردار سازد. سوره مبارکه حمد عصاره و چکیده قرآن است. پاسخ به پرسش‌های اساسی آدمی که در سراسر قرآن به تفصیل و با انواع روش‌ها بیان شده، به صورت فشرده در سوره مبارکه حمد آمده است.

جلد اول کتاب «ترنم باران در تفسیر قرآن» در 248 صفحه، قطع رقعی، دورنگ، تیراژ 1000 نسخه و قیمت 10000 تومان عرضه شده است.
دفتر نشر معارف پیش از این از حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا صفوی (قرآن پژوه و مترجم قرآن)، کتابهای «ترجمه قرآن کریم بر اساس المیزان» و تفسیر سوره‌های لقمان، یاسین، حجرات، حمد، عصر، نصر، فتح، جمعه، صف و تغابن و «پژوهشهای قرآنی» (مجموعه مقالات قرآنی) منتشر کرده است.

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
ترنم باران - مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم