سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



امیدواریم مسیری که از خرداد 92 شروع شد ادامه یابد/ لیست اصلاح‌طلبان در تهران تا فردا منتشر می‌شود


به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، محمدرضا عارف رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان (عصر امروز جمعه) در همایش فرزندان انقلاب که به همت سازمان دانشجویی و جوانان حزب اسلامی کار در حسینیه جماران برگزار شد، به حضور باشکوه مردم در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن  اشاره کرد و اظهار داشت: ملت همواره نشان داده که همچون گذشته بر خط و راه امام ثابت‌ قدم است و هر جا که لازم بود این مردم به صحنه آمده‌اند.

وی افزود: در آستانه یکی از مهمترین انتخابات قرار داریم که امیدواریم با حضور پرشکوه مردم، مسیر تدبیر و عقلانیتی که از خرداد 92 شروع شد، استمرار یابد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه امام (ره) ناممکن‌ها را امکانپذیر کردند، گفت: آن چیزی که برای جامعه ما به عنوان یک اصل مطرح بوده پیمودن اندیشه و راه امام (ره) است.

عارف تأکید کرد: امام(ره) در همه جا صاحب اصلی انقلاب را مردم می‌دانند و در 12 بهمن 57 نقش خود را نمایندگی مردم عنوان کردند و فرمودند که من به پشتوانه این ملت دولت تعیین می‌کنم.

وی ادامه داد: به اعتقاد ما، امام(ره) متعلق به یک کشور و حتی تنها متعلق به اسلام نیز نیست امام(ره) متعلق به دنیای آینده است و بر این باوریم اگر جوانان ما در چارچوب اندیشه‌ها و نگاه امام(ره) حرکت کنند هر کدام سفیری برای بیان نظریات ایشان خواهند بود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه تکریم بیت امام(ره)، تکریم امام(ره) است، تصریح کرد: کوچک‌ترین اقدامی که نشانه از بی‌توجهی و عدم تکریم بیت امام(ره) باشد به نوعی به حضرت امام (ره) برمی‌گردد و ما باید این جایگاه و قداست را حفظ کنیم.

عارف با تأکید بر اینکه در راه امام(ره) شکست معنا ندارد، خاطرنشان کرد: حضور همه به معنای تکلیف و مسئولیت است و ما نباید به نتیجه کار داشته باشیم باید وظیفه را نسبت به امام(ره)، ایثارگران و شهدا ادا کنیم.

وی افزود: از یادگار شجاع و عالم امام(ره) که همواره پاسدار و استمرار خط ایشان بوده‌اند تشکر می‌کنیم به خصوص به دلیل مدیریت قوی مؤسسه تنظیم نشر و ‌آثار امام خمینی (ره).

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه هنوز گفتمان امام(ره) آن طور که باید  اتفاق نیفتاده است، گفت: اگر گفتمان امام(ره) اتفاق افتاده بود شاهد حاکمیت استکبار و برادرکشی در دنیای اسلام نبودیم.

عارف در مورد صلاحیت کاندیدای اصلاح‌طلب گفت: انتظارمان این بود که با تأیید صلاحیت افراد برجسته اصلاح‌طلب شاهد شور و نشاط بیشتر مردم در انتخابات باشیم اما ما فرزندان امام(ره) هستیم و ناامید نمی‌شویم و نگاهمان به حاکمیت و حکومت همان نگاه امام (ره) است.

وی تأکید کرد: در مقابل گفتمان ما گفتمانی وجود دارد که پیروزی خود را در حضور حداقلی مردم می‌دانند، مردم بدانند اگر با صندوق‌های رأی قهر کنند زمینه را برای پیروزی رقیب ما فراهم می‌کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه امیدواریم مردم با حضور باشکوه خود حماسه دیگری را خلق کنند، گفت: ان‌شاءالله مردم یک بار دیگر بن‌بست‌شکن باشند و اجازه ندهند با عملیات روانی برخی جریانات در جوانانمان ناامیدی حاکم شود.

عارف بر ضرورت استمرار راهبرد 92 اصلاح‌طلبان تأکید و بیان کرد: پیروزی سال 92 متعلق به جوانان است بنابراین اگر می‌خواهیم برای انتخابات سال 96 در یک فضایی آرام برگزار شود هیچ راهی جز پیروزی در سال 94 را نداریم.

به گفته وی، اصلاحات یعنی مسئولیت‌پذیری حداکثری و سهم‌خواهی حداقلی چرا که بنا نیست سهم‌خواهی کنیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با تأکید بر اینکه می‌خواهیم مجلسی شکل بگیرد که به جای رقابت و کارشکنی خود را شریک دولت در پیشرفت برنامه‌ها بداند،‌ گفت: این به این معنا نیست که ما از حق قانونی خود یعنی نظارت بی‌توجه خواهیم ماند اما ما به دنبال مچ‌گیری نیستیم که بلافاصله پس از یک موضوع طرح استیضاح و سؤال را به صحن مجلس بفرستیم.

عارف با اشاره به شعار اصلاح‌طلبان مبنی بر «امید، آرامش و رونق اقتصادی» گفت: در قاموس اصلاح‌طلبی و ذات انقلاب امید وجود دارد بنابراین از جوانان می‌خواهیم که به راهبرد اصلی اصلاح‌طلبان توجه کنند چرا که هیچ راهی جز حفظ آرامش نداریم.

وی در مورد سازوکار انتخابات لیست تهران نیز گفت: ما در راهبرد اولیه به این نتیجه رسیدیم که در استان‌ها اختیار کامل را به حوزه‌های انتخابیه بدهیم و بر همین اساس در استان‌ها مجمع اصلاح‌طلبان و حامیان دولت شکل گرفت.

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان ادامه داد: اعضای شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در مورد لیست تهران اختیار را به هیأت رئیسه دادند و ما نیز بر اساس فرم شاخص‌ها (فام)‌ که یک فرم علمی است کاندیدها را تعیین می‌کنیم.

عارف تأکید کرد: طبق فراخوانی که داده شد 300 نفر از نامزدهای تعیین صلاحیت شده اعلام آمادگی کردند که در لیست اصلاح‌طلبان باشند و ما در کمیته ارزیابی 130 نفر شخصیت برجسته را انتخاب کردیم و مبنای ما این بوده که لیست اصلاح‌طلبان باید متعلق به اصلاح‌طلبان باشد.

وی ادامه داد: با مصاحبه‌هایی که صورت گرفت از بین این 130 نفر 60 نفر انتخاب شدند و ما با نگاه کیفی کار را دنبال می‌کنیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه اصل بر این بود که ائتلاف سال 92 را در دستور کار قرا دهیم گفت: ما با حزب اعتدال و توسعه جلسات داشتیم و ان‌شاءالله که این جلسات به جمع‌بندی برسد چون می‌خواهیم مسیر سال 92 را ادامه بدهیم و تاکنون در تعامل با حزب اعتدال و توسعه به نتایج خوبی رسیده‌ایم.

عارف با اعلام این خبر که لیست نهایی اصلاح‌طلبان در تهران امشب یا فردا منتشر می‌شود،‌ گفت: اگر لیست ائتلافی دادیم همه اعضای لیست اصلاح‌طلب نیستند بلکه در این لیست اصلاح‌طلبان و اعتدالیون حضور دارند.

وی تأکید کرد: من به همه ملت قول می‌دهم که ما به هیچ وجه هویت اصلاح‌طلبی و گفتمان خود را فدای اهداف کوتاه‌مدت نمی‌‌کنیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان خطاب به حاضرین گفت: به شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان اعتماد کنید ما می‌خواهیم این مسیر ادامه پیدا کند و در سال 96 هموارتر این راه را دنبال کنیم.

عارف با بیان اینکه لیست اصلاح‌طلبان لیستی وزین و افتخار‌آمیز است،‌گفت: اگر بزرگان و شاخص‌های اصلاح‌طلب رد صلاحیت نمی‌شدند وزن لیست ما بالاتر می‌رفت اما این شاید دارای کمبودهایی باشد بنابراین از شما می‌خواهیم که روی چهره‌های شاخص کار کنید.

وی با تأکید بر اینکه به هر 30 نفر حاضر در لیست اصلاح‌طلبان رأی بدهید، گفت: وزن همه اعضای لیست اصلاح‌طلبان یکسان است ما مجبوریم که سرلیست معرفی کنیم اما در کل همه مثل هم هستند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: اگر بخواهیم بر اساس اختلاف‌ها جلو برویم خیلی مشکلات وجود دارد بنابراین باید بر روی مشترکات کار کرد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/IDOC7P


ویدیو مرتبط :
بی بی سی اصلاح طلب است یا اصلاح طلبان انگلیسی اند