سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



فرماندار دلفان لرستان وضع این شهرستان سیلزده را بحرانی توصیف كرد


به گزارش خبرنگار ایرنا ، بارش سنگین باران كه درسه روز گذشته و طغیان رودخانه های سطح شهرستان موجب جاری شدن سیلاب در شهر نورآباد و بسیاری از مناطق روستایی دلفان شد و خسارت فراوانی را بر جای گذاشته است.
رودخانه های گچینه و باد آور شهر نورآباد كه در چند سال گذشته خشك شده بودند بر اثر بارش سنگین باران چند روز گذشته طغیان كرد.
فرماندار شهرستان دلفان لرستان با بحرانی خواندن وضعیت شهرستان دلفان خواستار كمك رسانی و ارسال ماشین آلات برای كمك به سیل زدگان این شهرستان شد.
جعفر طولابی افزود : حجم خسارت وارده به این شهرستان بسیار سنگین است و امكانات موجود ستاد مدیریت بحران شهرستان پاسخگویی حجم خسارات وارده نیست.
طولابی افزود : 50 درصد معابر و خیابانهای اصلی شهر نورآباد دچار آب گرفتگی شد و خسارت فراوانی به پل های ارتباطی و ابنیه و تاسیسات زیرساختی شهری و دیواره های ساحلی رودخانه ها وارد شده است .
وی افزود : همچنین سیل خسارت فراوانی به اثاثیه منازل مسكونی و اموال مردم در مغازها زده است .
این گزارش حاكیست سیل همچنین خسارت زیادی را به مناطق روستایی بخصوص روستاهای حاشیه رودخانه های شهرستان دلفان وارد كرده است .
فرماندار دلفان گفت : تعدادی از روستاها از شب گذشته در محاصره سیل هستند و بسیاری از راههای ارتباطی روستایی این شهرستان قطع شده و مردم با مشكلات فراوانی مواجه اند.
وی افزود: ارتباط مخابراتی تلفن ثابت و همراه در مناطق روستایی دلفان قطع شده ، فرستنده تلویزیونی دلفان از غروب چهارشنبه قطع است و برنامه های تلویزونی در این شهرستان قابل رویت نیست .
وی گفت : ستاد بحران شهرستان دلفان تمام توان خود را برای جلوگیری از خسارت بیشتر بكار گرفت و با تشكیل جلسات و بسیج امكانات موجود توانست با مهار بخشی از سیلاب از خسارت بیشتر و تلفات جانی جلوگیری كند.
وی ، حجم اولیه خسارت را 700 میلیارد ریال عنوان كرد و گفت : این خسارت برآورده اولیه در شهر نورآباد و با محاسبه كامل در شهر و مناطق روستایی كه به طور حتم خسارت بیش از این مبلغ خواهد بود.
شهرستان دلفان با 150هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان لرستان واقع شده است.
7270/6001 / 1539

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
بهترینه لرستان(دلفان)پارکور