سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مجوز مجلس به دولت برای فروش اموال غیرمنقول وزارت راه تا سقف 50 هزار میلیارد ریال


مجوز مجلس به دولت برای فروش اموال غیرمنقول وزارت راه تا سقف 50 هزار میلیارد ریالایسنا/ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای به دولت اجازه دادند نسبت به فروش اموال غیرمنقول در اختیار وزارت راه و شهرسازی تا سقف 50 هزار میلیارد ریال اقدام کند.

مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به بندهای درآمدی لایحه بودجه 95 کل کشور در تبصره‌ای به دولت اجازه داد تا نسبت به فروش اموال غیرمنقول در اختیار وزارت راه و شهرسازی تا سقف 50 هزار میلیارد ریال در سال 1395 اقدام کند.

براساس این گزارش، محمدباقر نوبخت در جریان رسیدگی به این تبصره طی سخنانی اظهار کرد: یکی از مواردی که مجلس برای توسعه کشور می‌تواند به آن عمل کند سیاست‌های برنامه ششم و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی همچنین اظهار کرد: آنچه در بودجه 95 تهیه شد در چارچوب برنامه ششمی است که اکنون در دستور کار مجلس می‌باشد.

رئیس مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در ادامه بیان کرد: از آنجایی که بانک‌ها به جهت عدم کفایت سرمایه شاخص‌های نامناسبی را ارائه می‌کنند و به همین منظور نمی‌توانند تسهیلات لازم را ارائه کنند یکی از بخش‌هایی که می‌تواند به توسعه کشور کمک کند مسکن است. به همین جهت در لایحه دولت پیشنهاد شد آنچه اموال معقول و غیرمعقول مازاد بر نیاز است به فروش رسیده و سرمایه‌گذاری شود.

نوبخت تصریع کرد: بنابراین برای اینکه بتوانیم بانک مسکن تجهیز کرده تا تسهیلات کافی ارائه دهد نیاز است که بتوانیم سرمایه این بانک را تقویت کنیم.

با توجه به سخنان نوبخت و پیشنهاد وی برای بازگشت به لایحه دولت، نمایندگان مجلس در تبصره 18 مصوبه کمیسیون تلفیق اصلاحیه انجام داده و رقم مورد نظر را تعیین کردند.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
اولین کارگروه آموزشی مستندسازی اموال غیرمنقول دستگاه ها