سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نمایشگاه MWC 2016 ؛ چه انتظاراتی داریم؟


650-mwc-logo-2016

کنگره جهانی موبایل هر ساله در بارسلون برگزار میشود و سرنوشت اسمارفون های سال بعد در آن رقم میخورد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا شایعات پیرامون این مراسم را جمع بندی کنیم.

Apple

اپل یکی از کمپانی های بزرک در کنگره جهانی موبایل است که فقط اسماَ جزو این کنگره است و هرکجا که بخواهد مراسم برگزار میکند و در هزمانی که بخواهد پس اصولا منتظر هیچ خبری از اپل در مدت این مراسم نباید باشیم اما اصولا دو محصول اصلی در انتظار ماست:

iPad Air 3

ipad-air-screen-close-up

آنطور که از شواهد امر پیداست اپل میخواهد نسیمی جدید در تبلت ها راه بیاندازد.تبلتی در قالب ایر 2 و با ارث بردن مشخصاتی از برادر بزرگتر خویش به نام پرو. مشخصات سخت افزاری درز کرده به بیرون عبارتند از:چیپ قدرتمند A9X که قبلا برایتان به تفضیل بررسی کردیم،تابلوی دیجیتالی با کیفیت 4K، وجود فلاش دوربین،بهره مندی از 4 گیگابایت رم،سنسور انگشت نسل جدید اپل،وجود 4 اسپییکر همانند آیپد پرو،پشتیبانی از قلم و کیبورد اپل. اگر شایعات فوق محقق شوند باید منتظر هیولای در رسته تبلتها بود.نسل قبلی که ایر 2 نام داشت برترین تبلت سال از نظر منتقدان بود. اما اپل نگاهی ویزه به بخش تبلت دارد و امسال از دو تبلت آیپد پرو و مینی 4 پرده برداشت.با تولید شدن ایر 3 کلکسیون اپل کامل میشود و باید منتظر رقیبی برای این تبلت بود.

iPhone 5SE

iphone-6-iphone-5se-100639425-large

چند سال پیش با معرفی آیفون 5اس اپل اخرین نسل از 4 اینچی های خود را تولید کرد و بعد از آن محصولاتی در ابعاد 4.7 و بالاتر را تولید کرد.اما همیشه دیوایس های 4 اینچ در میان مردم محبوب بوده و هستند و اپل با واقف بودن به این موضوع دست به تولید ایفونی 4 اینچی زده که کانسپت ها و خبر هایی از گوشه کنار فاکسسان صدق گفته ما را تایید میکند.

Samsung

سامسونگ هرساله در این کنگره جهانی تبلت ها و موبایل های خود را به روز میکند و در هر سال دست پر به این نمایشگاه می آید.

Galaxy S7

Samsung-Galaxy-S7-edge-and-Galaxy-S7.jpg

تا کنون جزییات مختلفی از پرچمداران سامسونگ به بیرون درز کرده که نشان میدهد از لحاظ کلی این نسل شبیه نسل قبلی است ولی با تفاوت هایی درسخت افزار. از مشخصات سخت افزاری لو رفته میتوان به 4 گیگابایت حافظه رم،64 گیگ حافظه داخلی،تراشه اگزینوس 8890 اشاره کرد. همچنین این پرچمدار مانند سال گذشته در دو مدل اج و معمولی به بازار عرضه میشود. که با جدولی که در سایت Zabua منتشر شد S7 Edgeبا نمایشگری 5.5 اینچی عرضه میشود ولی در S7 شاهد نمایشگر5.1 اینچی هستیم. همچنین زمزمه هایی در مورد عمر بالای باطری به گوش میرسد که یکی از آن شایعات که در وبلاگ یک فرد روسی انتشار یافته ، مبنی بر عمر 17 ساعته باطری S7 در پخش ممتد ویدیو با حداکثر روشنایی است.یکی دیگر از شایعات مربوط به باطری وجود باطری 3000 میلی آمپری و تکمیل شارژ این باطری در 100 دقیقه!

Sony

Sony-invite-650-80

سونی نیز چند ماه پیش از سری جدید پرچم داران خود پرده برداشت و به همین دلیل نباید انتظار مراسم پرباری را از سونی داشت ولی سونی دعوت نامه هایش را برای تاریخ 4 اسفند فرستاده است و احتمال میدهیم سونی M4 آکوا و تبلت اکسپریا Z4 را به روز رسانی کند.

HTC

HTC-One-M10-renders-by-Hasan-Kaymak

این شرکت تایوانی سال پیش از M9 پرده برداشت .اسمارتفونی لوکس اما پر حاشیه! اما براساس شایعات گویی امسال اچ تی سی M10 را با اسنپ 820 عرضه میکند.که اگر این شایعات صحت داشته بشد ، طلاقی کیفیت زبان زد اچ تی سی همراه با بدنه فلزی با پردازشگر فوق العاده میتواند قاتل اسمارتفون های 2016 بشود!

LG

LG-MWC-invite

یکی دیگر از کمپانی ها حاضر در این کنگره ال جی است.این شرکت بطور معمول چند ماه بعد از این کنگره از نسل جدید موبایل های خود رو نمایی می کند. اما امسال ال جی تصمیم گرفته تا زمان معرفی محصولاتش را کمی جلو بیاندازد و چندی پیش دعوت نامه خودرا ارسال کرد.و تاریخ 2 اسفند را برای معرفی G5 بر گزید. بر اساس گزارش مالی که چند روز پیش ال جی منتشر کرد در نقشه راه این شرکت در 2016 دو موبایل معرفی میکند که یقینا G5 یکی از آنهاست و بر اساس شایعات این تلفن هوشمند از چیپ اسنپدراگون 820 بهره میبرد که با این تفاضیل باید با اسمارتفونی قدر رو برو باشیم . دیگر مشخصات درز کرده از G5 عبارتند از:وجود حسگر اثر انگشت در پشت دستگاه،وجود حسگر عنبیه چشم،پشتیبانی از Micro SD،ورودی Micro USB Type C ، همچنین ال جی از طراحی دکمه ها در عقب گوشی دست کشیده و آن را به کناره های گوشی انتقال داده است.

Huawei

Huawei-P9-design-01-2

هواوی که در مراسم CES 2016 از تلفون هوشمند خود با نام میت 8 با ساعت هوشمند خود عرضه کرد اکنون زمزمه هایی از معرفی P9 به گوش میرسد اما زمان معرفی این گوشی هنوز به صورت کامل مشخص نشده و برخی از منابع به معرفی این پرچمدار چند روز بعد از مراسم کنگره اشاره میکنند.

نظر شما در مورد کنگره جهانی موبایل چیست؟به نظر شما کدام شایعات به حقیقت نزدیک ترند؟

لینک کوتاه

Closeبرای امتیاز دهی به این مطلب، لطفا وارد شوید: برای ورود کلیک کنید


ویدیو مرتبط :
نگاهی به نمایشگاه MWC بارسلونا