سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گسترش ارتباطات الکترونیکی از برنامه های دولت تدبیر و امید است


به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،مرتضی بانک معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری امروز -دوشنبه- در جلسه مجمع معاونین اداری، مالی و توسعه مدیریت منابع وزارتخانه ها و سازمان های مستقل دولتی، اظهار داشت: جلسات حضوری بسیار ارزشمند است، اما باید به سمتی برویم که همه دستگاه ها برای حل مشکلات و مسایل نیازی به ابزار فیزیکی و امکانات اجرایی نداشته باشند.
معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری با اشاره به پیشرفت های فناوری و تکنولوژی در عرصه های امور اداری و مالی در سطح جهان، گفت: با توجه به این پیشرفت ها نباید در شرایط عادی گام برداریم که این امر با پیشرفت بین المللی ناسازگار است.
بانک ادامه داد: گسترش ارتباطات الکترونیکی از برنامه های دولت تدبیر و امید بوده و نهاد ریاست جمهوری هم کارهای بسیار ارزنده ای در این خصوص انجام داده است.
وی با تأکید بر اینکه باید رهگیری هوشمندانه نامه ها به طور جدی مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: این سیستم الکترونیکی و اتصال دبیرخانه ها به همدیگر به معنی دخالت در امور یکدیگر نیست، بلکه با برقراری این سیستم، مردم و حتی دستگاه ها زودتر به خواسته های خود خواهند رسید.
بانک با اشاره به اینکه سامانه صپاد رهگیری نامه ها تا بخش نهایی است، گفت: خوشبختانه برخی دستگاه ها در این زمینه به خوبی کار کردند و تقاضا دارم که این سیستم دبیرخانه به صورت فراگیر اجرایی شود تا در نهایت افتخار کنیم که ارزشی ایجاد کرده و به مردم خدمتی مناسب عرضه کرده ایم.
معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری در خصوص سیستم کاری داشبورد، تصریح کرد: برقراری این سیستم منجر به قدرت تصمیم گیری هوشمندانه برای رییس جمهور و همه مدیران و آحاد جامعه خواهد شد.
بانک خواستار نهادینه شدن سامانه داشبورد در کل کشور شد و گفت: اگر این سامانه به صورت یکپارچه در اختیار همه قرار گیرد، برای اداره امور کشور بسیار مفید و کارساز خواهد بود.
وی سپس به مشکلات و مسایل بازنشستگان اشاره کرد و گفت: متأسفانه حقوق برخی بازنشستگان در کشور اندک است و این عزیزان توقعات چندانی هم ندارند، اما باید به این سیستم بازنشستگی در کشور که به شکل نامناسب شکل گرفته و بزرگ شده ، به دقت مورد بررسی و توجه قرار گیرد.
بانک تأکید کرد: با طرح گنجینه خرد ارتباط بین بازنشستگان و دستگاه ها به منظور جلوگیری از ایجاد هزینه های سنگین، برقرار خواهد شد.
وی ادامه داد: باید به سمتی برویم تا در کنار حفظ شان و کرامت بازنشستگان و برقراری ارتباط منطقی بین دستگاه ها با بازنشسته، شاهد احساس تعلق بیشتر بازنشستگان به مجموعه باشیم.
بانک در بخش دیگری از سخنان خود، سرمایه گذاری داخلی، سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور و سرمایه گذاری خارجی را سه هدف اصلی دولت برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور برشمرد.
معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: در سرمایه گذاری خارجی باید مشارکت و سرمایه یک سرمایه گذار خارجی توأمان با هم باشد و در کنار آن علاوه بر اشتغال زایی، سهمی از بازار جهانی برای ایران در نظر گرفته شود.
بانک افزود: این اهداف متنوع و در عین حال پیچیده در شرایطی قابل اجراست که بتوانیم سیاست خارجی را همانند دستاوردهایی که در مذاکرات هسته ای به دست آمد، ادامه دهیم و با تعامل سازنده با جهان و در عین حال حفظ موقعیت و استقلال کشور مبتنی بر چارچوب اقتصاد مقاومتی به اهداف خود برسیم.
وی با بیان اینکه طبیعتاً اقتصاد مقاومتی زمانی شکوفا خواهد شد که از همه امکانات داخلی به نحو مطلوب بهره برداری نماییم، افزود: باید از ظرفیت های کنونی ظرفیت سازی جدید کنیم و این به معنی نوآوری، ابتکار، فناوری، سیستم های الکترونیکی و اطلاعاتی و استفاده از جوانان و تحصیلکرده های کشور است.
بانک تأکید کرد: هنر ما این است که ظرفیت های کشور را تبدیل به ظرفیت جدید نماییم و این امر در بستر سیاست خارجی محقق شده است.
معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری خواستار ارتباط دقیق تر و بیشتر بین مسئولان و مردم جامعه به منظور روشن و شفاف نمودن مشکلات کشور شد.
بانک ابراز امیدواری کرد پس از توافق هسته ای دولت تدبیر و امید با ارتباط بیشتر با کشورهای منطقه گام های مؤثرتری در توسعه اقتصاد کشور بردارد.
وی با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه در دولت یازدهم گفت: پیوند برنامه ششم و توافق هسته ای نکته مثبتی است که می توان امیدوار بود برنامه های 5 ساله آینده کشور بیش از گذشته با اهداف آینده خود نزدیک شود.
بانک با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه رشد 8 درصدی اقتصاد برای کشور در نظر گرفته شده است، گفت: هدفگیری رشد 8 درصدی نیاز به منابع اقتصادی دارد که جذب سرمایه گذاری خارجی یکی از این راه ها می باشد.
وی تأکید کرد: اگر شرایط اقتصادی و داخلی کشور قابل محاسبه و پیش بینی پذیر شود در چنین شرایطی سرمایه گذاری خارجی جذب خواهد شد.

**رونمایی از پروژه دولت همراه در استان البرز
همچنین به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، جلسه رونمایی از پروژه 'دولت همراه در استان البرز' با حضور مرتضی بانک معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری،سیدحمید طهایی استاندار البرز،رئیس مرکز فناوری اطلاعات،ارتباطات و امنیت ریاست جمهوری و جمعی از مدیران استانی و نهاد ریاست جمهوری امروز -دوشنبه -برگزار شد.
معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری در این جلسه که در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد در خصوص لزوم ایجاد و توسعه زیرساخت دولت همراه و استفاده از سامانه های میزبانی شده بر بستر آن توضیحاتی ارائه کرد.
بانک افزود: ارائه این خدمات توانسته روز به روز نقش برجسته تری در ارائه خدمات دولت، هوشمند سازی اداری و تعاملات دستگاه ها ایفا کند که در نهایت می تواند موجبات رضایتمندی مردم و تحقق حاکمیت و دولت دانا را فراهم آورد.
در ادامه این جلسه، استاندار البرز با تشکر از مجموعه نهاد ریاست جمهوری، شرکت خدمات ارتباطی اپراتور پیشگام و نیز شرکت مخابرات استان تهران، در خصوص توسعه زیر ساخت های ارتباطی استان البرز اظهار داشت: پروژه دولت همراه، گامی موثر در ارائه خدمات دولتی و عمومی بصورت سریع و آسان با هدف ارتقاء عدالت اجتماعی و افزایش رضایتمندی شهروندان با بهره مندی اثربخش از فناوری های همراه است.
همچنین سید مجید صدری، مدیر عامل شرکت خدمات ارتباطی اپراتور پیشگام (که عمده سهام آن متعلق به سازمان تامین اجتماعی است) با تشکر از برگزاری این نشست، اظهار داشت: رویکرد این اپراتور، مشارکت موثر در ایجاد و توسعه دولت همراه با استفاده از همه ظرفیت های موجود ارتباطی کشور است.
صدری افزود:پروژه دولت همراه برای نهاد ریاست جمهوری در بستر پرسرعت نسل 4 تلفن همراه رایتل به اتمام رسیده و فاز پایلوت این پروژه برای استان البرز، بعنوان استان پیشرو در این پروژه در حال انجام است که رونمایی آزمایشی از آن در همین جلسه انجام شد.
در پایان این جلسه، تفاهم نامه همکاری های فناوری اطلاعات و ارتباطات بین نهاد ریاست جمهوری و استانداری البرز به امضاء طرفین رسید.
دولت همراه، مدل تکامل یافته دولت الکترونیک و پیش نیاز دولت هوشمند است که در آن از فناوری تلفن همراه و پایانه های هوشمند به عنوان بستری به منظور ارائه خدمات دولتی و عمومی استفاده می شود. چشم انداز دولت همراه، تسریع و تسهیل در ارائه خدمات دولتی و عمومی با هدف ارتقاء عدالت اجتماعی و افزایش رضایت شهروندان از طریق فراگیرسازی دسترسی به خدمات با بهره گیری اثر بخش از فناوری تلفن همراه است.
سیام**3070**1449

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
لاله اسکندری: امید داشتیم در دولت تدبیر و امید اتفاقات