سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سی‌ان‌بی‌سی: آیا روسیه خطرناکترین سلاح خود را علیه ترکیه بکار می‌گیرد؟


سی‌ان‌بی‌سی: آیا روسیه خطرناکترین سلاح خود را علیه ترکیه بکار می‌گیرد؟باشگاه خبرنگاران/ پایگاه اینترنتی سی‌ان‌بی‌سی به بررسی تأثیر تحریم‌های روسیه علیه ترکیه پرداخت.

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، زمانیکه «ولادیمیر پوتین،» رئیس‌جمهور روسیه، ترکیه را به نقض آتش بس سوریه و هدف قرار دادن نیروهای کُرد در شمال این کشور در 28 فوریه متهم کرد، کسی از اظهارات وی تعجب نکرد. این یکی دیگر از اتهاماتی است که دو رقیب کهنه (مسکو و آنکارا) به یکدیگر نسبت داده‌اند و 15 سال تلاش برای ایجاد روابط حسنه بین دو کشور را به پایان رساندند.
فهرستی طولانی از تحریم‌های دو طرفه دو کشور می‌توان نام برد. کرملین تحریم‌های اقتصادی را علیه ترکیه به اتهام سرنگون کردن جنگنده روس در 24 نوامبر، اعمال کرد. ترکیه صادرات میوه و سبزیجات به روسیه را ممنوع کرد. سفر آزاد و بدون ویزا بین دو کشور ممنوع شد.
این در حالیست که مسکو می تواند از سلاح خطرناکتری برای ضربه زدن به ترکیه استفاده کند: توقف صادرات انرژی به ترکیه. آنکارا حدود 35 درصد نفت و 60 درصد گاز طبیعی خود را از روسیه وارد می‌کند. پوتین با در نظر گرفتن انقباض 4 درصدی اقتصاد کشورش از بکار گیری این سلاح خودداری کرده است.
روسیه بر این باور است که تحریم‌هایش علیه ترکیه رشد اقتصادی این کشور را بین 0.3 تا 0.7 درصد در سال 2016 کاهش می‌دهد. مهمتر اینکه کرملین این کار را انجام می‌دهد تا عموم مردم این کشور بدانند ترکیه دشمن است و حمایت داخلی از دولت افزایش یابد.
تأثیر تحریم‌ها بر ترکیه با افزایش بهای نفت و گاز بیشتر خواهد شد. با اینکه اتحادیه اروپا پیشنهاد کمک‌های میلیارد یورویی را مطرح کرده است، ترکیه تحت فشار شدید از سوی مهاجران سوری قرار خواهد گرفت. در پایان باید گفت حملات جدید گروه تروریستی داعش علیه ترکیه تمام این فشار ها را تشدید خواهد کرد.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
تمرین سلاح سی فو قهرمانی و سی جه نوروزی (وو وی تائو)