سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



برداشت 22 هزار تن ذرت علوفه ای در استان یزد


فرجام فاضلی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان از سطح 400هکتار اراضی استان با عملکرد متوسط 55 تن درهر هکتار برداشت شده است.
وی با بیان اینکه هنوز برداشت ذرت دانه ای در یزد ادامه دارد افزود: دو هزار و 435 هکتار از مزارع این استان به کشت ذرت دانه ای اختصاص دارد.
این مسوول ادامه داد: از این میزان نیز با احتساب هفت تن در هکتار بیش از 17هزار تن ذرت دانه ای از مزارع استان برداشت می شود.
فاضلی اضافه کرد: در مجموع دو هزار و 835 هکتار اراضی استان یزد به کاشت محصولات ذرت دانه ای و علوفه ای اختصاص دارد که دوهزار 400 هکتار آن در شهرستان خاتم (هرات) و 200 هکتار آن نیز درابرکوه است .
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد یادآور شد: ذرت علوفه ای برداشت شده بصورت سیلو جهت خوراک دام استان استفاده می شود و ذرت دانه ای توسط شرکت پشتیبانی اموردام باقیمت تضمینی هرکیلوگرم 9 هزار و 600 ریال از کشاورزان خریداری می شود.
فاضلی خاطرنشان کرد: تولید محصولات استراتژیک مورد نیاز کشور بویژه تولید محصولات علوفه ای از سیاست و اهداف وزارت جهادکشاورزی در استان است.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد بابیان اینکه برداشت محصولات ذرت دانه ای باسه دستگاه چاپر و علوفه ای و 6 دستگاه کمباین مجهز به حد برداشت ، از اوسط آبان ماه آغاز و اواخر آذرماه ادامه خواهد داشت خاطرنشان کرد: تعداد یکهزار و 700 نفر کشاورز در کاشت محصول ذرت فعالیت دارند.
7539/8068

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
برداشت ذرت علوفه ای