سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



انجام پروژه «اصلاح فرهنگ سازمانی آموزش و پرورش برای ایجاد تحول بنیادین» توسط بسیجیان


به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مهدی نویدادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش امروز در نشست علمی تخصصی «نقش بسیج در بسط فرهنگ تحول‌خواهی و تحول آفرینی در آموزش و پرورش» که در ساختمان مرکزی این وزارتخانه برگزار شد، در سخنانی با اشاره به وظیفه بسیج در سند تحول اظهار داشت: باید به این پرسش پاسخ دهیم که بسیج فرهنگیان چه وظیفه‌ای در قبال سند تحول بنیادین دارد.

نوید ادهم افزود: تحول بنیادین تغییری عمیق و ریشه‌‌ای،‌ همه جانبه، نظام‌مند و آینده پژوهانه، مبتنی بر آموزه‌های وحیانی و معارف است که دارای اقتضائاتی است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه تحول بنیادین در هر دستگاهی باید سه گام را پشت سر بگذارد، گفت: گام اول «طراحی و تدوین»، گام دوم «تأمین زیرساخت‌ها» و سومین گام «اجرای تحول» است که ما در گام دوم قرار داریم مانند زیرساخت‌های مالی‌، اداری، منابع انسانی،‌حقوقی و مقررات و زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی است.

وی با اشاره به اهمیت زیرساخت فرهنگی و اجتماعی گفت: اگر بستر فرهنگی جامعه همراه نباشد، سیاست‌های تحولی شکست می‌خورد و اصلی که برای اجتماعی کردن تحول بنیادین به آن نیاز داریم این است که طرح و برنامه داشته باشیم.

نوید ادهم با بیان اینکه یکی از مخاطبان برای اصلاح فرهنگ سازمانی بسیجیان هستند، افزود: شما می‌توانید فرهنگ سازمانی آموزش و پرورش را برای ایجاد تحول بنیادین آماده کنید و پروژه اصلاح فرهنگ سازمانی را بپذیرید؛ یعنی اینکه چه کار کنیم سازمان آموزش و پرورش پذیرای تحول بنیادین باشد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه فرهنگ سازمانی آموزش و پرورش نیاز به همراهی با تحول بنیادین را دارد، گفت: بسیجیان می‌توانند این پروژه را انتخاب کرده و اعلام کنند ظرف یک یا دو سال این پروژه را به انجام می‌رسانیم و پیشنهاد می‌کنم در هر کجا که هستید، از منظر بسیجی این کار یعنی اصلاح فرهنگ سازمانی آموزش و پرورش را انجام دهید.

وی تصریح کرد: الزامات اصلاحات فرهنگ سازمانی شامل تقویت مثبت‌اندیشی و امید، سخت‌کوشی و مسئولیت‌پذیری مضاعف، ‌ترجیح منافع ملی بر منافع شخصی، اعتماد به همکاران،‌تقویت فرهنگ پژوهش‌محوری و ترویج صداقت سازمانی است.

انتهای پیام/

http://fna.ir/QEVOXT


ویدیو مرتبط :
مدیریت رفتار سازمانی :استاندارد عملی برای انجام برآورد در پروژه