سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اقتصادی کردن محصولات گلخانه ای نیازمند ایجاد تشکل و تعاونی کارآمد


سید حسن میرعماد روز یکشنبه در نشست بررسی مشکلات واحدهای گلخانه ای شهرستان سمنان، افزود: ایجاد تشکل گلخانه ای در شهرستان ها و در نهایت اتحادیه استانی برای پیگیری کلیه امور این حوزه از مدیریت تولید، تامین نهاده ها با قیمت مناسب به خصوص ساماندهی فروش و عرضه مناسب تولیدات در این بخش ضرورت دارد .
وی بازارریابی مناسب، فروش محصولات با قیمت منطقی، سودآور شدن تولید محصولات کشاورزی به صورت گلخانه ای و ... را از دستاوردهای ایجاد تشکل برای گلخانه داران دانست.
میرعماد خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی نیز با جدیت پیگیر مسائل و مشکلات تولیدکنندگان این حوزه برای کاهش هزینه تولید با جایگزینی سوخت مناسب برای گلخانه هاست.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به تخصیص تسهیلات 10 هزار میلیارد ریالی در سطح کشور از منابع داخلی بانک برای توسعه گلخانه ها که سهم قابل توجهی نیز برای گلخانه های استان اختصاص دارد، بر تسریع در شکل گیری تشکل صنفی این بخش تاکید کرد.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان سمنان در این نشست گفت: در این شهرستان 18 هکتار گلخانه سبزی و صیفی وجود دارد که حدود 10 هکتار آن در داخل مجتمع و بقیه خارج آن است.
ایرج ذوالفقاری افزود: 61 واحد گلخانه ای شهرستان سمنان سالانه دو هزار و 100 تن انواع محصول سبزی و صیفی تولید می کنند.
احسان عباسپور، معاون سازمان تعاون روستایی استان سمنان ضمن اشاره به نقش ایجاد تشکل در ایجاد ارزش افزوده، پیگیری مشکلات و کمک به بهره برداران از قبل تا بعد از تولید، فرآیند تشکیل و ثبت این تشکل را نیز تشریح کرد.
تعامل مسئولان با گلخانه داران، تلاش برای تغییر سوخت مصرفی، تامین نهاده ها با کیفیت مناسب،برنامه ریزی برای صادرات، توجه به مباحث آموزشی و استمرار تولید و تامین مکان مناسب برای عرضه محصولات از موارد مورد اشاره گلخانه داران در این نشست بود.
در این نشست مقرر شد ظرف مدت یک هفته با تشکیل کلاس تسهیلگری باحضور گلخانه داران شهرستان سمنان، نسبت به انتخاب هیئت موسس برای پیگیری ایجاد تشکل در سطح شهرستان اقدام شود.
از مجموع یک میلیون و 430 هزار تن محصولات کشاورزی تولیدی در استان سمنان، 13 هزار و 865 تن محصولات گلخانه ای است.
6103/6026

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مجمع تشکل ها و فعالان اقتصادی استان اصفهان