سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آغاز تظاهرات گسترده در صنعاء در محکومیت استفاده عربستان از بمب‌های خوشه‌ای


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، عربستان سعودی دور تازه‌ای از حملات خود علیه مردم غیر نظامی و منازل مسکونی را در یمن، به خصوص صنعاء آغاز کرده است و عصر امروز (جمعه) دهها هزار تن از مردم این شهر، به خیابان‌ها آمدند و علیه ائتلاف سعودی شعار دادند.

روز گذشته (پنج شنبه)، کمیته عالی انقلاب یمن، از مردم این کشور خواسته بود که در محکومیت اقدام عربستان سعودی در استفاده از بمب‌های خوشه‌ای علیه یمنی‌ها، تظاهرات کنند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر، اعلام کرده است، نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در حملات هوایی به مواضع شیععیان حوثی در یمن از بمب‌های خوشه‌ای استفاده کرده‌اند. این سازمان بین‌المللی مدافع حقوق بشر نسبت به خطرات بلند مدت استفاده از این بمب‌ها برای غیرنظامیان هشدار داده است.

استفاده از بمب‌های خوشه‌ای عمدتا به این دلیل که بمب‌چه‌های منفجر نشده آن ممکن است بعدا به غیرنظامیان آسیب برساند، در کنوانسیون بین المللی تسلیحات خوشه‌ای ممنوع شده است، اما دولت آمریکا اجازه صادرات بمب هایی را می دهد که کمتر از یک درصد بمب‌چه‌های آن منفجر نشده باقی می‌ماند.

دیده بان حقوق بشر می گوید که چنین توجیهاتی قابل قبول نیست و صادرات این بمب‌ها باید ممنوع شود.

انتهای پیام/د

http://fna.ir/YN5WKP


ویدیو مرتبط :
اسناد جدید استفاده عربستان از بمب های خوشه ای