سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



متخصصان ایرانی مقیم خارج برای حضور در عرصه فنآوری اطلاعات به ایران دعوت شدند


به گزارش ایرنا از روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد خوانساری طی نشستی با معاون امور بین الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بکارگیری و جذب متخصصان و دانشمندان (نخبگان) برجسته ایرانی خارج از کشور در طرح های کلان حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات به عنوان اولویت های این پژوهشگاه است.
وی افزود:استفاده از دانش و توان تخصصی داخلی برای نهادینه کردن توسعه فاوا ( فناوری اطلاعات و ارتباطات ) در کشور بر مبنای فناوری بومی با رویکرد خودکفایی و در ارتباط با تحقیقات هدفمند در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیل به اهداف برنامه پنجم توسعه و سند چشم انداز 1404 ضرورتی اجتناب ناپذیراست.
خوانساری گفت: سرعت بخشیدن به توسعه در کشور نیازمند حضور و بکارگیری تجربیات و توانمندیهای فرهیختگان و نخبگان علاقمند و متعصب به وطن است که دلسوزانه و متعهدانه برای پیشبرد اهداف کشور قدم بر می دارند.
رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فنآوری اطلاعات افزود : هدایت فعالیت های پژوهشگاه به سمت پاسخگویی به نیازهای عملیاتی بخش های فنی در حوزه( ICT ) دانش، فنآوری اطلاعات و ارتباطات ، نیاز به جذب فارغ التحصیلان و نخبه های ایرانی داخل و خارج از کشور دارد.
وی گفت :معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، موافقتنامه ای را امضا کردند که انجام طرح ' ایجاد پایگاه تخصصی جذب متخصصان و دانشمندان برجسته ایرانی غیرمقیم ' را به دنبال دارد و مشتمل بر حمایت از انجام دوره های علمی و تحقیقاتی مانند پسا دکتری، فرصت مطالعاتی، تعریف پروژه های فناوری کوتاه مدت و بلند مدت و برگزاری سخنرانی ها و کارگاه های تخصصی است.
خوانساری گفت: تاکنون سه قرارداد دوره پسا دکتری برای فارغ التحصیلان ایرانی با معتبرترین دانشگاه های خارج از کشور امضا شده و سه سخنرانی و کارگاه تخصصی با هدف تبادل دانش و ارتقاء پژوهش های پژوهشگاه نیز برگزار شده است .
دوره تحقیقاتی پسا دکترا یا فوق دکترا ( Postdoctoral research) به دوره ای از تحقیقات آکادمیک گفته می شود که محققان بعد از به پایان رساندن تحصیلات و اخذ مدرک دکترا ، معمولا تا سقف پنج سال و قبل از یافتن شغل ثابت آکادمیک ،سپری می کنند.
علی مرتضی بیرنگ معاون امور بین الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در نشست مزبور با اشاره به اهمیت همکاری نخبگان ایرانی غیر مقیم، افزود: فراهم سازی امکانات بیشتر، زمینه جذب این افراد در پژوهشگاه را فراهم می سازد.
پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات) ایران، یکی از قدیمی ترین نهادهای پژوهشی حاکمیتی در حوزه فاوا و مغز متفکر و مشاور مادر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شمار می رود.
اقتصام(1)2078** 1559

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
هشتمین همایش فنآوری ارتباطات و فنآوری اطلاعات،