فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



عکس: شهرداد روحانی روی سن رفت


شهرداد روحانی، رهبر ارکستر، نوازنده پیانو و آهنگساز در ششمین روز از جشنواره موسیقی فجر همراه با ارکستر زهی روی صحنه رفت.

خبرگزاری فارس: شهرداد روحانی، رهبر ارکستر، نوازنده پیانو و آهنگساز در ششمین روز از جشنواره موسیقی فجر همراه با ارکستر زهی روی صحنه رفت.

در این برنامه که دیروز در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، شهرداد روحانی در نخستین حضورش در جشنواره موسیقی فجر به همراه یک گروه ارکستر زهی میزبان علاقمندان بود.

شهرداد روحانی آهنگساز و رهبر ارکستر، ویولنیست، پیانیست ایرانی مسیر حرکت به سمت موسیقی را از سن پنج سالگی آغاز کرد، زمانی که تحت تعلیم پدر خویش نواختن ویولن را آموخت. هنگامی که وارد هنرستان موسیقی تهران شد، با آموزگاری سوئیسی به نام بازیل و معلمی ارمنی به نام حق نظریان که نواختن پیانو را به او آموزش می داد، درس خواند؛ آنها به مدت هفت سال با یکدیگر کار کردند.

شهرداد نه تنها از تمام بزرگان موسیقی که در آن زمان در هنرستان درس می دادند، از جمله مصطفی کمال پورتراب، بلکه از برادرش بزرگ ترش انوشیروان روحانی و جواد معروفی هم آموزش گرفت.

شهرداد روحانی پس از تحصیل در هنرستان موسیقی تهران، خانواده خود را که بسیاری از آنان هنوز در ایران هستند ترک و به اتریش سفر کرد. او در اتریش در آکادمی و هنرستان های موسیقی وین حاضر شد. سپس در اوایل دههٔ 80، بورس تحصیلی برای مطالعۀ موسیقی در دانشگاه یو سی ال ای آمریکا را پذیرفت و به این کشور رفت.

وی تاکنون نه تنها قطعات مختلفی را در سبک های متفاوت ساخته، بلکه جوایز زیادی را نیز دریافت کرده است. وی همچنین از دانش آموختگان هنرستان هنرهای زیبا (کنسرواتوار) وین در اتریش است و جوایز و بورسیه های تحصیلی مختلفی، هم در اروپا و هم در آمریکا دریافت کرده است.


ویدیو مرتبط :
استاد شهرداد روحانی