سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تفاهمنامه صندوق توسعه ملی و بانک صادرات- واردات کره جنوبی امضا شد


تفاهمنامه صندوق توسعه ملی و بانک صادرات- واردات کره جنوبی امضا شدایرنا/ رییسان صندوق توسعه ملی جمهوری اسلامی ایران و بانک صادرات و واردات کره جنوبی (اگزیم بانک)، امروز تفاهمنامه ای را با هدف تمهید شرایط تامین مالی پروژه های بخش خصوصی دو کشور امضا کردند.

به گزارش صندوق توسعه ملی، «سیدصفدر حسینی» سفر رییس جمهوری کره جنوبی به تهران را نشاندهنده «عزم جدی این کشور در بازسازی همکاری های سیاسی اقتصادی پس از لغو تحریم های ظالمانه علیه ایران» دانست و ابراز امیدواری کرد صندوق توسعه ملی در زمینه سرمایه گذاری، همکاری جدی و موثری با این بانک کره ای داشته باشد.
رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت: عملکرد اصلی صندوق توسعه ملی معطوف به ارتقای زیرساخت های کشور، توسعه صادرات و جذب سرمایه گذاری خارجی است.
وی تصریح کرد: براساس ماموریت صندوق توسعه ملی پیشنهاد ما این است که با تاسیس یک صندوق مالی مشترک با بانک صادرات و واردات کره جنوبی (Korea Export Import Bank)، بتوان پروژه های بخش خصوصی در دو کشور را تامین مالی کرد.
حسینی زمینه های نفت، گاز، پتروشیمی، برق و حمل و نقل را برای سرمایه گذاری مشترک دو طرف فراهم دانست.
رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی، پروژه های انتقال آب از جنوب کشور به فلات مرکزی، راه آهن اصفهان به خوزستان، راه آهن سریع السیر تهران به مشهد، پروژه پالایشگاه گاز بیدبلند2، طرح های توسعه میدان های نفتی پارس جنوبی و طرح های نیروگاهی سیکل ترکیبی، بادی و خورشیدی را از پروژه های جذاب اقتصاد ایران معرفی کرد که در صورت توافق، طرف کره ای می تواند در آنها سرمایه گذاری کند.
وی تاکید کرد باید برای تحقق این مهم، گروهی از کارشناسان این دو نهاد مالی مطابق یک برنامه زمانبندی مشخص، ارزیابی های فنی، مالی و اقتصادی لازم را انجام دهند تا هر چه زودتر همکاری عملی این دو نهاد آغاز شود.

** آمادگی کره جنوبی برای انتقال تجربه های توسعه ای به ایران
«لی داک هون» (Lee Duk Hoon) رییس بانک صادرات واردات کره جنوبی (اگزیم بانک)، در این نشست گفت: همان طور که ایران شاهراه ارتباطی آسیا، آفریقا و اروپاست، کره جنوبی نیز همین نقش ارتباطی را بین ژاپن، چین و روسیه ایفا می کند.
وی افزود: کره جنوبی در مسیر توسعه خود از دهه 70 قرن گذشته، در زمینه صنایع پتروشیمی و صنایع سنگین هدفگذاری کرده و توانسته است با وجود محدودیت های مالی و فنی، در این بخش ها به توسعه بالایی دست یابد.
این مسئول کره ای گفت: با توجه به قابلیت های بالای ایران برای توسعه مانند منابع غنی زیرزمینی و سرمایه انسانی، کره جنوبی آمادگی دارد تجربه های خود در زمینه توسعه را در اختیار طرف ایرانی قرار دهد و از تجربه ایران در زمینه های فنی و اقتصادی بهره مند شود.
داک هون اضافه کرد: صندوق توسعه ملی و بانک کره ای با توجه به منابع بالای اقتصادی خود می توانند با تشکیل کارگروه هایی زمینه سرمایه گذاری مشترک در پروژه های مدنظر صنوق توسعه ملی ایران را فراهم کنند.
به گزارش ایرنا، «پارک گئون هی» رییس جمهوری کره جنوبی، عصر یکشنبه به همراه هیات 236 نفره از تجاری اقتصادی وارد تهران شد.
وی نخستین رییس جمهوری کره جنوبی است که از ایران دیدار می کند.
رییس جمهوری اسلامی ایران دیروز (دوشنبه) در مراسم استقبال رسمی از همتای کره ای خود گفت: حجم روابط تجاری ایران و کره جنوبی اکنون 6 میلیارد دلار است و دو طرف تصمیم گرفته اند این میزان را به سطح سه برابری یعنی 18 میلیارد دلار افزایش دهند.
دیروز 19 سند همکاری در حضور رییسان جمهوری دو کشور در مجموعه تاریخی- فرهنگی سعدآباد تهران امضا شد.
ارزش مبادلات غیرنفتی ایران و کره جنوبی در سال 2013 میلادی چهار میلیارد و 100 میلیون دلار بوده که از این رقم بیش از 300 میلیون دلار صادرات ایران به کره جنوبی و سه میلیارد و 800 میلیو ن دلار واردات از کره بوده است.
همچنین بر پایه آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، در سال 2015 حجم کل مبادلات تجاری دو کشور پس از کاهش به سبب تحریم ها، به چهار میلیارد و 285 میلیون دلار رسید که حجم واردات ایران از کره جنوبی چهار میلیارد و 35 میلیون دلار و صادرات به آن کشور 250 میلیون دلار بود.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
گلایه صندوق توسعه ملی از بانک مرکزی