سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



قبولی دانش‌آموزان پایه آخر متوسطه در خرداد ماه بیش از ۸۰ درصد است


عبدالرسول عمادی، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی ایران، خوشبختانه پوشش تحصیلی افزایش بسیاری یافته است.

وی با اشاره به جذب نوآموزان پیش‌دبستانی در آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از کودکان در دوره پیش‌دبستانی در استان‌های کشور حضور می‌یابند و این در حالیست که دوره پیش‌دبستانی جزو نظام رسمی آموزشی نیست.

عمادی با اشاره به افزایش پوشش تحصیلی در آموزش و پرورش بیان داشت: در حال حاضر حتی در مناطقی که یک دانش‌آموز است، معلم به تدریس می‌پردازد و حدود 110 مدرسه دارای یک‌دانش‌آموز در جهت عدالت آموزشی داریم.

وی به درصد قبولی دانش‌آموزان در مدارس اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در خروجی نظام آموزشی که سوم متوسطه فنی و حرفه‌ای و کاردانش و پیش‌دانشگاهی است، در خرداد ماه، بیش از 80 درصد قبولی داریم و آن تعداد باقیمانده هم در شهریور ماه و دی ماه در امتحانات شرکت می‌کنند.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش ادامه داد: این در حالی است که در قبل از انقلاب، پوشش تحصیلی پایین بوده و کیفیت نیز در سطح بالایی نبود ولی طول‌ سال‌های بعد از انقلاب پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته‌ایم.

انتهای پیام/

http://fna.ir/K45XOS


ویدیو مرتبط :
همایش ویژه دانش آموزان ورودی پایه اول دبیرستان با حضور آقای مهندس جلالی ساعت 8 صبح چهارشنبه 22 خرداد