سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی خبر داد: تشدید اقدامات امنیت اخلاقی در استان


سردار محسن حسن خانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه وظیفه اصلی نیروی انتظامی، پاسداری از ارزش های اسلامی و آرمان های انقلاب است، افزود: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه شرعی هر مسلمان است و در قانون نیز امر به معروف و پاسداری از ارزش های اسلام و انقلاب لحاظ شده است.
وی ادامه داد: تذکر لسانی وظیفه همگانی است و موضوعات اجرایی و برخورد با آن بر عهده نیروی انتظامی و برخی از سازمان هایی است که از سوی قانون گذار، واگذار شده است.
سردار حسن خانی گفت: رسیدگی به این موضوع یکی از مطالبات اصلی مردم از نیروی انتظامی است که پرداختن به این موضوع به نحو احسن در دستور کار پلیس قرار دارد.
وی اظهار کرد: به ماموران راهنمایی و رانندگی نیز ابلاغ شده است تا در صورت مشاهده بدحجابی توسط سرنشینان خودروها و ایجاد آلودگی صوتی، خودروهای متخلف توقیف و برابر ضوابط به مراجع قضایی معرف شوند.
فرمانده نیروی انتظامی استان ادامه داد: در برخی موارد بعضی رانندگان اقدام به دور دور کردن در خیابان ها می کنند که راهنمایی و رانندگی موظف به برخورد با این رانندگان و اعمال قانون است.
وی با تاکید بر اینکه سگ گردانی در شان جامعه اسلامی نیست، اضافه کرد: با اینکه این موضوع در آذربایجان شرقی شیوع چندانی ندارد ولی نیروی انتظامی به جد با این موضوع برخورد می کند.
سردار حسن خانی گفت: با افرادی که به هر نحوی به نوامیس مردم ایجاد مزاحمت کنند، برخورد جدی انجام خواهد شد.
وی افزود: متاسفانه برخی از مسئولان مغاره ها، فروشگاه ها و نمایشگاه ها اقدام به کارگیری فروشندگانی می کنند که شئونات اسلامی را رعایت نمی کنند، که قطعا برابر قانون با آنها برخورد و در صورت عدم توجه پلمپ خواهند شد.
فرمانده نیروی انتظامی استان خاطرنشان کرد: اینکه یک سری افراد سودجو و فرصت طلب از بانوان شاغل استفاده ابزاری کنند، پذیرفته نیست و به شدت با مسئول صنف برخورد می شود.
وی با اشاره به نوع پوشش مانکن های استفاده شده در صنوف مختلف، ادامه داد: با مانکن هایی که اشاعه دهنده فرهنگ منحط غرب است، به جد برخورد می کنیم.
سردار حسن خانی افزود: برخی تابلوها و بنرهایی در سطح شهر مشاهده می شود که دارای عناوین و اصطلاحات بیگانه و ترویج دهنده فرهنگ غربی است که دستور جمع آوری آن داده شده است.
وی تاکید کرد: رعایت شئونات اسلامی در تالارها و سفره خانه ها نیز جزو مواردی است که توسط نیروی انتظامی پیگیری می شود.

*** ضرورت افزایش آگاهی خانواده ها در خصوص فضای مجازی
فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی همچنین با بیان اینکه امروزه استفاده از فضای مجازی بخشی از زندگی مردم شده است، گفت: ضروری است در خصوص آسیب ها و تهدادات موجود در این فضا بیش از پیش اطلاع رسانی و آگاه سازی شود.
وی ادامه داد: متاسفانه خانواده ها آگاهی کمی در خصوص نحوه استفاده از فضای مجازی و چالش ها و تهدیدهای موجود در این فضا دارند و به همین دلیل نیاز به آگاه سازی و اطلاع رسانی در این حوزه بیش از پیش احساس می شود.
سردار حسن خانی افزود: در همین راستا پلیس فتای استان در مدارس، دانشگاه ها و محافل مختلف حضور یافته و آموزش ها و توصیه های لازم به مخاطبان ارائه شده است.
وی گفت: پلیس فتای استان تسلط کافی و کامل به فضای مجازی دارد و با موضوعات مربوط به امنیت اخلاقی در این فضا نیز برخورد می کنیم.
فرمانده انتظامی استان تاکید کرد: با توجه به گسترش استفاده از فضای مجازی در جامعه امروزی، توسعه پلیس فتا در آذربایجان شرقی در برنامه کاری نیروی انتظامی قرار گرفته است.
6120/518

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
سردار کریمخانی(فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل)