سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پیشنهاد پلیس به دولت برای کاهش تلفات حوادث ترافیکی


پیشنهاد پلیس به دولت برای کاهش تلفات حوادث ترافیکیمهر/ رئیس پلیس راهور تهران بزرگ وجود قوانین بازدارنده را یکی از آیتم‌های کاهش حوادث ترافیکی دانست.

سردار تیمور حسینی در نشست خبری پنجمین گردهمایی بین المللی ایمنی راه و ترومای کودکان اظهار داشت: متاسفانه مقررات راهنمایی و رانندگی به دلایل مختلفی اعمال نمی شود.

وی با اشاره به طرح افزایش مبالغ جریمه راهنمایی و رانندگی تاکید کرد: بعد از سه سال که قرار است نظر جرایم راهنمایی و رانندگی افزایش پیدا کند، با انتقادات زیادی از سوی برخی افراد مواجه هستیم.

سردار حسینی با تاکید بر اینکه هیچ تصادفی رخ نمی دهد مگر تخلفی صورت گرفته باشد، به تبصره ۳ ماده ۱۴ قانون اخذ جرایم اشاره کرد و گفت: بر اساس این تبصره ماده قانونی سهم دستگاه های مرتبط با حادثه ترافیکی در نظر گرفته شده است.

به گفته رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، با هر دستگاهی که در وقوع حادثه نقش داشته باشد، برخورد می شود.

وی با اعلام اینکه پلیس مجری قانون است، تاکید کرد: ما پیشنهاد داریم از ابزارهای بازدارنده برای اقشار مختلف جامعه استفاده کنیم به گونه ای که فقیر و غنی تکلیفش را در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به خوبی انجام دهد.

سردار حسینی با اشاره به سیر نزولی تلفات حوادث ترافیکی در کشور توضیح داد: در حال حاضر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، ۶ کشته تصادف ترافیکی داریم که پلیس با ارائه راهکارهایی برای رساندن عدد ۶ به ۳ سال گذشته پیشنهادی را به دولت ارائه داد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با تاکید بر اینکه به دنبال حذف روش های دقیمی و منسوخ در برخورد با تخلفات ترافیکی هستیم، استفاده از سیستم ها و ابزارهای هوشمند را مورد اشاره قرار داد و گفت: یکی از اقدامات پلیس راهور استفاده از سیستم های هوشمند برای برخورد با تخلفات ترافیکی است.

سردار حسینی با اعلام اینکه در تهران کمتر از ۲۰ درصد معابر و تخلفات به صورت هوشمند کنترل می شود، خاطرنشان کرد: مشکل ما مالکیت خودرو نیست بلکه سرانه استفاده از خودرو در ایران بالا است و این فرمول باید عوض شود.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: مهر


ویدیو مرتبط :
کاهش مشکلات ترافیکی شیراز با تکمیل کمربندی شمال شرق