سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



داوطلبان رد یا تأیید صلاحیت شده در هیأت‌های اجرایی وارد مرحله نظارتی می‌شوند/با خبرگان همانند دعواهای سیاسی مواجه نشویم


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس نجات الله  ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز شنبه 19 دی در نشست خبری خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه، با محکوم کردن به شهادت رساندن شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان گفت: این اقدام عملی خلاف اخلاق، حقوق و قواعد بین المللی است.

وی در ادامه سخنان خود در این نشست با اشاره به اینکه به موجب قانون هم داوطلبانی که از سوی هیات‌های اجرایی تائید صلاحیت شدند و هم آن دسته که رد صلاحیت شده‌اند وارد مرحله نظارتی خواهند شد، گفت: قانون انتخابات و ماده مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام مقرر می‌دارد که تائید صلاحیت داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی باید در هیات نظارت هم موضوع اظهار نظر قرار گیرد.

ابراهیمیان به ثبت نام حدود 8 هزار نفر برای کاندیداتوری در انتخابات دهمین دوره از مجلس شورای اسلامی که سابقه فعالیت سیاسی و یا کانداتوری در دوره‌های قبلی انتخابات را ندارند، گفت: اگر در فرصتی که باید بین همه آنها جهت احراز صلاحیت تقسیم شود، صلاحیت این دسته از داوطلبان برای ما احراز نشد اعلام می‌کنیم که برای شورای نگهبان صلاحیت این گروه احراز نشده که این با اعلام فقدان صلاحیت آنها متفاوت است.

سخنگوی شورای نگهبان در بحث مربوط به انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز خاطرنشان کرد: اعلام اینکه صلاحیت داوطلبان کاندیداتوری انتخابات خبرگان از سوی شورای نگهبان احراز شده است یا نه چیزی به این داوطلبان اضافه و یا کم نمی‌کند چراکه عمده آنان از علما و فضلا بوده و جایگاه بالای اجتماعی دارند.

وی با تاکید بر رعایت شان داوطلبان مجلس خبرگان در رسانه‌ها گفت: نباید با مسئله خبرگان همانند دعواهای سیاسی معمولی مواجه شد و آن را تبدیل به یک دعوای پیش و پا افتاده کرد.

ادامه دارد....

http://fna.ir/LXJA2U


ویدیو مرتبط :
تأیید و رد صلاحیت های نامزدهای انتخابات