سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



طرح منع تبلیغات محصولات آسیب‌رسان به سلامت مردم به کمیسیون بهداشت مجلس بازگشت


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه) پارلمان با پیشنهاد ارجاع طرح یک فوریتی منع تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیرمجاز و آسیب‌رسان به سلامت در فضاهای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای به کمیسیون بهداشت موافقت کردند.

وکلای ملت با 112 رأی موافق، یک رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 196 نماینده حاضر در جلسه به این پیشنهاد رأی مثبت دادند.

علی لاریجانی رئیس مجلس با بیان اینکه ماده یک و 2 طرح یک فوریتی منع تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیرمجاز و آسیب‌رسان به سلامت در فضاهای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای از توزیع قاچاق و تبلیغات غیرمجاز و غیر استاندارد داروهای آسیب‌رسان مشابه است، اظهار داشت: در این ماده‌ها باید مشخص شود کسی که تیزر تبلیغاتی می‌دهد مقصود تلویزیون یا تمام رسانه‌ها را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه قانون مبهم نوشتن ایراد دارد، افزود: علیرغم اینکه اصل طرح فکر درستی است اما برای برطرف شدن اشکالات و روشن بودن قانون، پیشنهاد ارجاع طرح به کمیسیون را مطرح می‌کنیم.

سپس محمدحسن قربانی در توضیح گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره طرح مذکور گفت: در دهه‌های اخیر شاهد تبلیغات محصولات و خدمات غیرمجاز و آسیب‌رسان به سلامت در برخی رسانه‌های ماهواره‌ای، رسانه ملی و حتی برخی سایت‌های داخلی هستیم که علیرغم پیش‌بینی جرایم در این خصوص تاکنون مجازات بازدارنده‌ای صورت نگرفته است.

قربانی با بیان اینکه طرح مذکور وزارت بهداشت را مکلف به برخورد با داروهای آسیب‌رسان می‌کند،تأکید کرد: طرح یک فوریتی منع تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیرمجاز و آسیب‌رسان به سلامت در فضاهای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای از توزیع قاچاق و تبلیغات غیرمجاز و غیراستاندارد داروهای آسیب‌رسان جلوگیری می‌کند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان با یادآوری فوت 3 نفر از هموطنانمان به دلیل مصرف داروهای آسیب‌رسان در سال گذشته، تأکید کرد: با تصویب این طرح، داروها از زیر ذره‌بین مسئولان عبور می‌گذرند، همچنین رسانه‌ها را از تبلیغات اغراق‌آمیز داروها و مکمل‌های غیراستاندارد منع می‌کند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/QLUHPO


ویدیو مرتبط :
طرح تحول سلامت بدون پشتوانه و گله های وزیر بهداشت