سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بهره برداری از 8 طرح زیربنایی در استان چهارمحال و بختیاری


به گزارش ایرنا از اعلام روز یکشنبه بنیاد برکت، سعید جعفری، افزود: این طرح ها شامل سه طرح توانمندسازی اقتصادی و کارآفرینی، چهار طرح زیربنایی و یک حوزه علمیه با حجم سرمایه گذاری کل 310 میلیارد ریال است.
وی، گفت: بنیاد برکت با هدف توانمند سازی اقتصادی، توسعه ظرفیت های تولیدی و حمایت از اشتغال زایی در جهت رفع محرومیت زدایی از مناطق محروم کشور، اقدام به مشارکت با واحدهای کارآفرین و تولیدی واقع در این مناطق می کند.
وی، اظهارکرد: بسیاری از واحدهای تولیدی درسطح استان های کشور به دلیل کمبود اعتبارات و عدم توانایی مالی از ادامه روند فعالیت بازمانده اند؛ بنابراین بنیاد برکت در راستای هدف نهایی خود مبنی براشتغال زایی و رفع محرومیت و به منظورتوسعه فعالیت این واحدها نسبت به مشارکت با آن ها اقدام می کند.
جعفری در ارتباط با مشارکت بنیاد برکت در اجرای طرح های زیربنایی در استان چهارمحال و بختیاری، افزود: با مشارکت بنیاد برکت، پل برکت به طول 80 متر در روستای «سررک» شهرستان کیار از توابع استان چهارمحال و بختیاری با اعتباری بالغ بر 2 هزار میلیون ریال روز دوشنبه به بهره برداری می رسد.
وی، همچنین از ساخت پل دیگری به طول 36 متر در منطقه تختی و کوه میلی بخش بازفت شهرستان گوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری با اعتباری بالغ بر10هزار میلیون ریال خبر داد و افزود: یکی دیگر از پروژه های زیربنایی که از سوی بنیاد برکت دراین استان به انجام رسیده است، پروژه ایل راه عشایری «سه جو» درمنطقه سه جو بخش بازفت شهرستان کوهرنگ با اعتباری بالغ بر پنج هزار میلیون ریال و ایل راه عشایری «لم لمی» واقع در منطقه لم لمی بخش بازفت شهرستان کوهرنگ با اعتباری بالغ با پنج هزار میلیون ریال آماده افتتاح و بهره برداری است.
این مقام مسئول در بنیاد برکت، اضافه کرد: همچنین علاوه بر پروژه های قابل بهره برداری یاد شده در استان چهارمحال و بختیاری، پروژه تکمیل حوزه علمیه «تلورد» در منطقه شهرستان تلورد با اعتباری بالغ بر 90 هزار میلیون ریال آماده بهره برداری است.
وی، میزان سرمایه گذاری بنیاد برکت در اجرای پروژه های زیربنایی چهارمحال و بختیاری را رقمی بالغ بر 49هزار میلیون ریال اعلام کرد و افزود: بنیاد برکت تعداد 17 مدرسه در استان چهار محال و بختیاری را عملیاتی کرده است و تاکنون 16 باب از این مدارس با 85 کلاس درس و اعتباری بالغ بر حدود 6 میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری رسیده است و یک مدرسه 6 کلاسه دیگر نیز در روستای «ده نو» در شهرستان کوهرنگ درحال ساخت است و در زمان حاضر از 65 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
جعفری با بیان اینکه بنیاد برکت مبلغ 600 میلیون ریال بابت ساخت 21 خانه عالم، دو مصلی و نیز تکمیل حسینیه چهارمحال و بختیاری در مشهد مقدس اعتبار تخصیص داده است، گفت: تاکنون بنیاد برکت 29 پروژه عمرانی و زیربنایی را با اعتباری بالغ بر 5/5 میلیارد تومان در مناطق محروم استان چهارمحال و بختیاری عملیاتی کرده است که از این تعداد 24 پروژه نهایی شده است و پنج پروژه دیگر در قالب پروژه های زیربنایی مورد اشاره به زودی افتتاح و به بهره برداری می رسد.

**رونق اشتغال در استان چهارمحال و بختیاری
بر اساس این گزارش، همچنین مشارکت بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با سه شرکت تولیدی در استان چهارمحال و بختیاری موجب اشتغال یک هزار و 70 تن شده است.
روح الله امیدی، معاون امور اقتصادی و سرمایه گذاری بنیاد برکت در بخش دو کشور در خصوص مشارکت در طرح های توانمندسازی اقتصادی استان چهارمحال و بختیاری گفت: سه شرکت شهد زاگرس جهان بین، تولیدکننده انواع مالت واقع در منطقه شهرکرد، شرکت کاسپین پلیمر سپاهان تولیدکننده ی پلیمرهای خاص و فوم های فشرده واقع در منطقه بروجن و شرکت نشاسته سپیدان زرین تولیدکننده انواع نشاسته از آرد گندم و ذرت واقع در منطقه بروجن این استان با اعتباری بالغ بر 264 هزار و 913 میلیون ریال آماده بهره برداری است.
وی، تصریح کرد: شرکت شهد زاگرس جهان بین با اعتباری بالغ بر 102 هزار و 34 میلیون ریال، شرکت کاسپین پلیمر سپاهان با اعتباری معادل 89 هزار و 657 میلیون ریال و شرکت نشاسته سپیدان زرین با اعتباری بالغ بر 73 هزار و 222 میلیون ریال به فعالیت خواهند پرداخت.
امیدی با اشاره به سهم 49 درصدی بنیاد برکت در فعالیت تولیدی شرکت های یاد شده گفت: با مشارکت بنیاد برکت در شرکت شهد زاگرس جهان بین ظرفیت اشتغال زایی بالغ بر520 تن پیش بینی شده است؛ به نحوی که برای یکصد و چهار تن به طور مستقیم و 416 تن به شکل غیرمستقیم اشتغال ایجاد می شود.
وی، ظرفیت اشتغال زایی در شرکت کاسپین پلیمر سپاهان استان چهارمحال و بختیاری را معادل 285 تن، پیش بینی کرد و افزود: در اجرای پروژه این شرکت ظرفیت اشتغال مستقیم بالغ بر 57 تن و اشتغال غیرمستقیم بالغ بر 228 تن پیش بینی شده است.
معاون امور اقتصادی و سرمایه گذاری بنیاد برکت در بخش دو کشور در ادامه همچنین با اشاره به ظرفیت اشتغال زایی در شرکت نشاسته سپیدان زرین، خاطرنشان کرد: ظرفیت اشتغال زایی مستقیم برای 53 تن و اشتغال زایی غیرمستقیم برای 212 تن در این شرکت وجود دارد و در مجموع میزان اشتغال زایی در شرکت مذکور معادل 265 تن خواهد بود.
بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با هدف ایجاد اشتغال پایدار و توانمندسازی اقتصادی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور نسبت به مشارکت در طرح های اقتصادی این مناطق اقدام می کند.
اجتمام**3377**1776

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
بهره برداری از کاخانۀ تولید کاشی در چهارمحال و بختیاری