فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



انتقاد یک شاعر از ساز و کار نامناسب توزیع کتاب در کشور


به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد سهرابی، شاعر، از تجدید چاپ مجموعه شعرش با عنوان «نسخه نسیان» خبر داد و گفت: این اثر شامل 40 غزل اجتماعی و حکمی و عاشقانه است که در طرز تازه (سبک هندی) سروده شده است.این مجموعه شعر برای نخستین‌بار در سال 91 منتشر شد و اکنون برای دومین‌بار در هفته آینده توسط انتشارات آرام دل روانه بازار کتاب می‌شود.

وی ادامه داد: «نسخه نسیان» شامل 40 غزل با موضوعات اجتماعی و پند و اندرز و عاشقانه است که در سبک هندی یا همان «طرز تازه» سروده شده است. منظور از «طرز تازه» این است که در شعر سخن‌های تازه گفته می‌شود؛ یعنی شاعر عناصر پیرامونی و فیزیکی خود را در شعر استخدام می‌کند. در گذشته این عناصر برای شاعر «شمع» و «گل» و «پروانه» بود، اما امروز این عناصر حتی می‌تواند شامل «خود‌پرداز» یا «برج میلاد» یا «سیمان» و یا هر واژه دیگری باشد.

وی با بیان اینکه شعرهای منتشر شده از وی بیشتر شامل اشعار مذهبی است، گفت: در کنار سرایش اشعار مذهبی و معصوم، همواره به سرودن اشعار غیر مدح و مرثیه هم مشغول بوده‌ام و از این اشعار تاکنون تنها یک مجموعه منتشر کرده ام که همین «نسخه نسیان» است و اکنون در آستانه تجدید چاپ قرار دارد.

شاعر مجموعه شعر «نسخه نسیان» افزود: در همین اشعار غیر مدح و مرثیه که ظاهرا ارتباطی با شعر مذهبی ندارند نیز نشانه‌هایی از دین و آیین وجود دارد و من فضا و مضمون آن‌ها را از شعرهای مذهبی‌ام منفک و جدا نمی‌دانم. همین‌که این اشعار عموما دارای مضامین حکمی و پند و اندرز و اخلاق و... است، قاعدتا نمی‌توانم آن‌ها را از اشعار مذهبی‌ام جدا کنم.

وی درباره ساز و کار توزیع و فروش چاپ جدید مجموعه شعر «نسخه نسیان» گفت: از آنجا که سازوکار توزیع و فروش آثار ادبی و به طور کلی کتاب در کشور ما شکل مناسبی ندارد و کتاب‌ها عموما با تیراژ بسیار پائین هزار یا دوهزار نسخه‌ای منتشر می‌شوند و همین تعداد اندک هم تا مدت‌ها به فروش نمی‌رسد و توزیع خوبی برای آن‌ها صورت نمی‌گیرد، طی یک کار گروهی تصمیم گرفتیم چاپ دوم «نسخه نسیان» را با سازوکاری جدید مبتنی بر تبلیغ و ارائه کتاب از طریق فضای مجازی و البته در مرحله اول از طریق صفحه شخصی من در اینستاگرام با آدرس «sohrabimohammad» انجام دهیم.

این شاعر در پایان افزود: در صورت توفیق در این زمینه، شاید در آینده‌ای نزدیک برای دیگر مجموعه شعرهایم این ساز و کار را بهتر و مفصل‌تر پیگیری کنیم.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
معرفی امکان چاپ کتاب های ایرانی در خارج از کشور و توزیع بین المللی آن در آمازون در شبکه 3 سیما