سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



از ماجرای سهم‌خواهی «کارگزاران» تا ادامه پس لرزه‌های جدایی «اعتدالیون» از «اصلاح‌طلبان»


به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، احزاب، تشکل‌ها و شخصیت‌های سیاسی در هفته‌ای که گذراندیم نشست‌، دیدار  و مواضع گوناگونی در مورد مسائل مختلف اتخاذ کردند.

دعوای کارگزاران با اصلاح طلبان، داد رسانه‌های اصلاح‌طلب و بی‌خیالی وزیر کشاورزی، تشکیل کمیته اضطراری دولت برای مقابله با رکود، خاطره‌ای از سال 71 هاشمی رفسنجانی، پس لرزه‌های جدایی اعتدالیون از اصلاح‌طلبان، نامزدی سید حسن خمینی برای انتخابات خبرگان برخی از سر خط‌های خبری حزبی و انتخاباتی  در هفته‌ای که از پیش رو گذراندیم، بود.

آنچه در ادامه می‌آید خلاصه مهمترین اخبار حزبی از 14 دی‌ماه تا 20 آذرماه  است:

حسن غفوری فرد رئیس دوره‌ای خانه احزاب نیز درباره شایعاتی که درباره احتمال ورود حجت‌الاسلام ناطق‌نوری به عرضه انتخابات مطرح می‌شود گفت:‌ در چند وقت اخیر صحبت‌هایی از حضور حجت‌الاسلام ناطق نوری در انتخابات مطرح شده که آیا وی در انتخابات شرکت خواهد کرد یا نه، من تاکید می‌کنم که ناطق تحت هیچ شرایطی وارد انتخابات نخواهد شد.

وی تصریح کرد: در ملاقاتی که اخیرا من با ناطق داشتم وی تأکید کرد که به هیچ وجه در انتخابات شرکت نخواهد کرد ولی اگر تکلیفی از سوی مقام معظم رهبری بر عهده‌اش گذاشته شود، بحثی متفاوت است اما مسلّماً ناطق در انتخابات شرکت نمی‌کند.

  رئیس دوره‌ای خانه احزاب همچنین گفته که حجت‌الاسلام ناطق‌نوری با  همه گروه‌ها از چپ و راست ارتباط دارد اما اینکه بخواهد گروه یا لیستی را در انتخابات تأیید کند اینگونه نخواهد بود.

مرتضی بانک معاون کل نهاد ریاست جمهوری دبیر اجرایی حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه حزب متبوعش یقیناً مقابل حامیان روحانی در انتخابات نخواهد ایستاد تصریح کرد:‌ اما این امر بدان معنا نیست که اعتدال و توسعه در انتخابات لیست مشخصی نداشته باشد؛ تلاش اولیه ما این است کاندیداهای پیشنهادی این حزب را مشخص و به موقع به مردم معرفی کنیم.

دبیر اجرایی حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه این همراهی ممکن است به معنای دادن یک لیست نباشد در خصوص برخی لیست‌های منتشر شده در فضاهای مجازی گفته که ما از این لیست‌ها هیچ اطلاعی نداریم و به نظر این لیست‌ها خیلی اصالتی نداشته باشد و بیشتر در حد گمانه زنی است.

ادامه پس لرزه‌های جدایی اعتدالیون از اصلاح‌طلبان

رسول منتجب‌نیا، قائم مقام حزب اعتماد ملی نیز اخیراً و پس از اعلام جدایی حزب اعتدال و توسعه از اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی، طی اظهاراتی با بیان اینکه «موضع آنها ممکن است، تغییر کند. بنده این تصمیم را به صلاح دولت نمی‌دانم» گفته است: قدرتمند‌ترین پشتوانه‌ای که دولت میان مردم و گرو‌ه‌های سیاسی دارد جناح اصلاح‌طلب است و اگر اصلاح‌طلب‌ها از دولت فاصله بگیرند برای دولت مشکل به وجود خواهد آمد.

عارف نیز در هشدار به جریان اعتدال می‌گوید: توصیه ما به دوستانمان در جریان اعتدال این است که همان‌گونه که در انتخابات 92 با وحدت و همگرایی موجب پیروزی آقای روحانی شدیم در انتخابات مجلس هم بهتر است با ارائه یک لیست واحد زمینه‌ساز پیروزی تفکر اصلاح‌طلبی و اعتدال‌گرایی شویم و تدبیر حکم می‌کند دوستان جریان اعتدال راه خود را از اصلاح‌طلبان جدا نکنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی تبریزی نائب رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان نیز  در اظهاراتی تاکید کرده که احتمال عدم‌حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی در انتخابات 96 وجود دارد.

وی با بیان اینکه بهترین و نزدیک‌ترین‌ها به دولت جزو جبهه اصلاحات نیستند گفته است: اصلاً دولت با اصلاح طلبان ائتلاف ندارد، دولت، اصلاً جزو جبهه اصلاح‌طلب نیست.

صادق زیباکلام نیز در گفت‌وگویی اظهار داشت: ﺑﺮﺧﯽ ﺍﺯ ﺍﺻﻼﺡ ﻃﻠﺒﺎﻥ ﻫﻤﺎﻥ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋﯾﮏ ﺳﺎﻝ 77 ﺭﺍ ﺗﮑﺮﺍﺭ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ.

وی با بیان اینکه ﺍﺻﻼﺡ ﻃﻠﺒﺎﻥ ﺁﻧﻘﺪﺭ ﻧﯿﺮﻭﻣﻨﺪ ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺩﺳﺖ ﺧﻮﺩﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﻤﮑﺎﺭﯼ ﻭ ﺩﻭﺳﺘﯽ ﺑﻪ ﺳﻮﯼ ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﺩﮐﺘﺮ ﻻﺭﯾﺠﺎﻧﯽ ﻭ ﯾﺎ ﺩﮐﺘﺮ ﻭﻻﯾﺘﯽ ﺩﺭﺍﺯ ﻧﮑﻨﻨﺪ اظهار داشت:  ﺷﻤﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﺍﺻﻼﺡ ﻃﻠﺒﺎﻥ ﺭﺍﺩﯾﮑﺎﻝ ﻭ ﺗﻨﺪﺭﻭ ﺩﺭ ﺁﻥ

ﺯﻣﺎﻥ ﻋﻠﯿﻪ ﺁﻗﺎﯼ ﻫﺎﺷﻤﯽ ﺭﻓﺴﻨﺠﺎﻧﯽ ﻣﻮﺿﻊ ﮔﯿﺮﯼ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﺣﺎﺻﻞ ﺁﻥ ﻣﺼﯿﺒﺘﯽ ﺷﺪ ﮐﻪ ﺟﺮﯾﺎﻥ ﺍﺻﻼﺡ ﻃﻠﺒﯽ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺁﻥ ﺭﻭﺑﻪ ﺭﻭ ﮐﺮﺩ.

زیباکلام همچنین ﺍﻇﻬﺎﺭﺍﺗﯽ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺳﻮﯼ ﺁﻗﺎﯾﺎﻥ ﻣﻨﺘﺠﺐ ﻧﯿﺎ ﻭ ﮐﺮﺑﺎﺳﭽﯽ ﻣﻄﺮﺡ ﺷﺪﻩ، ﮐﺎﻣﻼً ﺍﺷﺘﺒﺎﻩﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﺎﯾﺪ ﺣﻖ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﮐﺘﺮ ﻣﺤﻤﺪﺭﺿﺎ ﻋﺎﺭﻑ ﺩﺍﺩ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺻﺮﺍﺣﺖ ﺍﻋﻼﻡ ﮐﺮﺩﻩ‌ﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﺍﺻﻼﺡ ﻃﻠﺒﺎﻥ، ﺩﺳﺖ ﯾﺎﺭﯼ ﺑﻪ ﺍﺻﻮﻟﮕﺮﺍﯾﺎﻥ ﻣﻌﺘﺪﻝ ﻭ ﻣﯿﺎﻧﻪ ﺭﻭ ﺩﺭﺍﺯ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ.

دعوای کارگزاران با اصلاح طلبان

پس از شدت گرفتن انتقادات اصلاح‌طلبان به لیست منتشر شده توسط ارگان رسانه‌ای حزب کارگزاران با عنوان لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی، این مجموعه به دفاع از آن پرداخت.
هفته نامه صدا در این باره نوشت «فهرستی که اخیرا به عنوان نامزدهای پیشنهادی اصلاح طلبان برای شهر تهران در رسانه های منتشر شد، فهرست پیشنهادی جمع هایی از اصلاح طلبان بود که در محافل و مجالس اصلاح طلب طرح و بحث بر سر آنها آغاز شده است و در واقع معیارها و ملاک‌های انتخاب نامزدهای اصلاح‌طلب را نشان می‌د‌هد.»

گفتنی است در لیست 50 نفره‌ای که  ارگان رسانه‌ای حزب کارگزاران منتشر کرده بود، اکثریت حاضرین از عناصر نزدیک به این حزب بودند و همین مسئله باعث شد تا اصلاح‌طلبان ضمن انتقاد به اسامی لیست هفته‌نامه صدا، آن را نوعی «سهم‌خواهی» کارگزاران با بهره‌گیری از تاکتیک انتشار لیست‌های احتمالی توصیف کنند.

داریوش قنبری، سخنگوی فراکسیون اصلاح طلبان مجلس هشتم نیز در این باره گفته است: به نظر می‌رسد برخی افراد که صاحب رسانه‌ها و تریبون‌هایی هستند و قصد معرفی خودشان را دارند، اسم خود را از این طریق در کنار اسامی فرعی دیگری مطرح می‌کنند تا از این طریق برای خود ایجاد حق کنند.

وی تاکید کرده است: به نظرم به جای جریان اصلاح‌طلبی، کسانی که اقدام به انتشار این اسامی می‌کنند باید پاسخگو باشند. چراکه این لیست‌ها را جریان اصلاح‌طلب منتشر نمی‌کند و افراد تریبون‌دار اقدام به انجام این امر می‌کنند.

البته پس از انتشار این دفاعیه کارگزاران محمدرضا عارف رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس لیست مذکور را تکذیب کرد و گفت:‌ ما در شورای سیاستگذاری هنوز وارد مصداق نشدیم بنابراین هیچ لیستی را در هیچ استان و شهری تائید نمی‌کنیم.


دوقطبی‌سازی راهبرد جریان نفوذ در کشور است/ ایجاد فهرست موازی در مقابل جامعه مدرسین با طرح مربع هاشمی، خمینی، روحانی و خاتمی

حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی نیز در یک نشست خبری با بیان اینکه نظام سلطه با مطرح کردن مربع هاشمی، خمینی، روحانی و خاتمی به دنبال فریب مردم و ایجاد فهرست موازی در مقابل جامعه مدرسین است گفت‌: یکی از ویژگی‌های نفوذ تغییر ادراک در خواص است.


برخورد ضعیف با اظهارات اردوغان این جسارت‌ها را استمرار می‌بخشد/ وزارت خارجه حداقل سفیر ترکیه را احضار می‌کرد

در پی اظهار نظر اخیر اردوغان رئیس جمهور ترکیه مبنی بر اینکه وی به رئیس‌جمهور ایران درباره برخی مواضع کشورمان تذکر داده است حشمت‌الله فلاحت پیشه کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس گفت: متاسفانه برخورد مناسب با شأن ملت ایران و جایگاه ما در منطقه با صحبت‌های آقای اردوغان از سوی مسئولان ما صورت نگرفت.

لاپوشانی بدعهدی آمریکا برجام را به سرنوشت الجزایر دچار خواهد کرد/آمریکا در تدارک سرایت دادن تحریم‌ها به سایر حوزه‌هاست

مهدی محمدی کارشناس مسائل هسته‌ای نیز در گفت‌وگویی گفت:‌ نظارت دقیق، سخت‌گیرانه، شفاف و بعضاً فرادولتی به برجام از راهکارهای پیشگیری عاقبت قرارداد الجزایر درباره برجام است اما متاسفانه دوستان دولت سابقه بدی در لاپوشانی بدعهدی‌های آمریکایی‌ها دارند.

عبدالله رمضان‌زاده سخنگوی دولت اصلاحات که در فتنه سال 88 نقش جدی داشت به ارگان حزب کارگزاران گفت: آقای روحانی در تبلیغات انتخاباتی خود یک قول اساسی به مردم داده بود که سانتریفیوژها بچرخد، چرخ زندگی مردم هم بچرخد. اما چرخ زندگی مردم هنوز کاملاً روغن‌کاری نشده و چرخش آن، به نتایج برجام بستگی دارد. باید همه فشار بیاوریم تا برجام سریع‌تر اجرایی شود و در نتیجه، چرخ زندگی مردم هم روغن‌کاری شود و بچرخد.


رایزنی جبهه اعتدال گرایان با برخی از نامزدهای انتخابات مجلس دهم/هماهنگی برای دیدار با لاریجانی

رئیس دوره‌ای جبهه اعتدال‌گرایان از رایزنی و هماهنگی‌ این جبهه برای دیدار با علی لاریجانی و اکبر هاشمی رفسنجانی خبر داد.

صفرپور همچنین درباره اظهارات سخنگوی حزب اعتدال و توسعه مبنی بر اینکه حزب اعتدال و توسعه جدای از اصلاح‌طلبان به فعالیت انتخاباتی می‌پردازد، گفت: دوران تک‌روی تمام شده است.

لیست انتخاباتی «جبهه اعتدال» برای مجلس خبرگان و مجلس دهم آماده شد

دبیرکل جبهه اعتدال گفت: جبهه اعتدال دفاتر استانی خود را در همه مراکز استان‌های کشور فعال کرده است و بنا داریم به مستحکم و قوی در انتخابات ظاهر شویم.

حسین طجرلو دبیرکل جبهه اعتدال در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، درباره آخرین تحرکات سیاسی انتخاباتی جبهه متبوع خود، ضمن اعلام این خبر که لیست انتخاباتی جبهه  دو مجلس شورای اسلامی و خبرگان آماده شده است، گفت: طی نشست خبری که در آینده برگزار می‌کنیم لیست انتخاباتی خود را در اختیار اصحاب رسانه قرار خواهیم داد.

وی افزود: جبهه اعتدال دفاتر استانی خود را در همه مراکز استان‌های کشور فعال کرده است و بنا داریم به مستحکم و قوی در انتخابات ظاهر شویم.

به گزارش فارس، جبهه اعتدال 11 شهریورماه سال جاری اعلام موجودیت کرد که برخی از اعضایی که از حزب اعتدال و توسعه جداشده‌اند جزو هیئت موسس این جبهه هستند و قرار است بر روی نیروهای کارآمدی که احتمال رد صلاحیت آنان کمتر است سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

انتقاد عضو حزب اعتدال و توسعه از اصلاح‌طلبان/ فضای تک‌قطبی دوران اصلاحات منجر به پیروزی روحانی شد

اشرف بروجردی عضو بنیاد باران که چندی پیش طی گفت‌و‌گویی به ناکارآمدی دولت یازدهم در برخی حوزه‌ها اشاره‌کرده و گفته بود که ما این ضعف را در قوه مجریه می‌بینیم که همه‌کسانی که آنجا حضور دارند، کسانی هستند نه منتسب به اصلاح‌طلبان هستند و نه کارآمدی لازم رادارند.

این عضو بنیاد باران که حالا معاونت حزب اتحاد ملت ایران را بر عهده دارد همچنین خواستار تغییر چهره کابینه فراجناحی روحانی، پس از انتخابات مجلس شده و تلویحاً گفته است دولت باید به کابینه‌ای یکدست از اصلاح‌طلبان تبدیل شود.

رسول‌زاده عضو سازمان جوانان حزب اعتدال و توسعه در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، به اظهارات این فعال سیاسی اصلاح‌طلب واکنش نشان داد و اظهار کرد: جای تعجب است که فضای ذهنی برخی نیروهای اصلاح‌طلب، هنوز با واقعیات امروز جامعه ایرانی همخوان نشده و همچنان در فضای تک‌قطبی دو دهه قبل است.

عضو سازمان جوانان حزب اعتدال و توسعه، نظرات سیاسی اشرف بروجردی درباره انتخابات مجلس، شورای سیاست گزاری اصلاح‌طلبان و حزب اعتدال و توسعه را ناشی خطاهای مبنایی و گواهی بر ناآشنایی ایشان با تغییرات صورت گرفته بعد از انتخابات ریاست جمهوری و تغییر مرزبندی‌های سیاسی در دوره‌های اخیر دانست و ابراز امیدوار کرد که نیروهای مؤثر همسو با ایشان با چنین دیدگاهی وارد عرصه انتخاب سرنوشت‌ساز آینده نشوند.

جبهه «جوانان امروز» در انتخابات مجلس دهم مستقل عمل می‌کند

دبیرکل جبهه جوانان امروز گفت که تشکل سیاسی متبوعش در جریان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مستقل مشارکت خواهد داشت.

مجید گروسی دبیر کل جبهه جوانان ایران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، درباره برنامه‌های انتخاباتی تشکل سیاسی متبوع خود، اظهار داشت:‌ در انتخابات مجلس با لیست مستقل شرکت کرده و با هیچ گروهی ائتلاف نمی‌کنیم هرچند ممکن است، مشترکاتی با بعضی از فهرست‌ها داشته باشیم.

دبیر کل جبهه جوانان ایران امروز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ما اعتقادمان بر این است نسل‌های اول و دوم انقلاب باید مسئولیت‌های خود را به جوانان واگذار کنند و لازم است ما جوانان را برای این مسئولیت‌های کلان آمده کنیم، در این دوره از انتخابات مجلس در لیست انتخاباتی خود در کل کشور سعی می‌کنیم که از نیروهای جوان و کارشناس استفاده کرده و مورد حمایت قرار دهیم و از مردم عزیز کشور توقع دارم به جوانان ایران عزیز اعتماد کرده تا این جوانان بتوانند در ساخت و پیشرفت ایران عزیز تأثیرگذار باشند.


امینی: اصلاح‌طلبان در حکم آپاندیس دولتند/ حمایت اصلاح‌طلبان از لاریجانی و ناطق نشانه بحران هویتی عمیق آنهاست/ کارگزاران جریان اصلاح‌طلب را تحقیر می‌کند

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: حمایت اصلاح‌طلبان از لاریجانی و ناطق نیز نشانه بحران هویتی عمیق آنهاست.

وی تصریح کرد: اصلاح‌طلبان در حکم آپاندیس دولتند که همانند آپاندیس در چند سال اول، کار ایمنی بخشی برای دولت را انجام می‌دهند تا مزاحمتی ایجاد نکنند، و همان موقعیت را می‌توانند فقط حفظ کنند؛ بیان جناب عارف که از دولت یازدهم خواسته بود یا به نوعی خواهش کرده بود که راه خود را از اصلاح‌طلبان جدا نکنند، ظهور وضعیت آپاندیسی اصلاح‌طلبان در نسبت با دولت یازدهم است.

امینی همچنین گفت:‌ دولت یازدهم در ارتباط با اصلاح‌طلبان به مسیری نمی‌رود که اصلاح‌طلبان تقویت شوند
در این میان نیز ابراهیم اصغرزاده در گفت‌وگویی اظهار داشته است : اصلاح‌طلبان از موفقیت‌های دولت روحانی خوشحال هستند و کاری نمی‌کنند که دستاوردهای دولت تضعیف شود.

وی گفته که اصلاح‌طلبان الان در موقعیتی هستند که تلاش می‌کنند جبهه‌ای را تشکیل دهند و روی حداقل‌هایی میان خودشان و معتدلان و اصولگرایان معتدل جبهه گسترده‌ای را به لحاظ گفتمانی ایجاد کنند که این دفاع از دولت موجود محسوب می‌شود.

حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز نیز در خصوص هویت جریان اصلاح‌طلب؛ تمایل آنها به لاریجانی و ناطق را دال بر عدم راهبرد مشخص جریان اصلاح‌طلب دانست و گفت: این مساله نشان می‌دهد که هویت اصلاح‌طلبی از بین رفته است.

 حمیدرضا فولادگر عضو جامعه اسلامی مهندسین نیز با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبان هویت خود را از دست داده‌اند  گفت اصلاح‌طلبان به جای تکیه‌ بر اصلاح‌طلبی سنتی، به ناچار با حمایت از روحانی به سمت عمل‌گرایی رفته‌اند

حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل سیاسی نیز  در این باره گفت: دوم‌ خردادی‌ها همیشه به یک اسب «تروآ» نیاز دارند تا دیگران را بترسانند و از آن‌ها سوء‌استفاده کنند.

این روزنامه‌نگار با یادآوری بازدید خاتمی رئیس‌جمهور وقت از خبرگزاری ایرنا و قرار دادن جانبازان و ایثارگران خبرگزاری در لیست سیاه برای عدم حضور در خبرگزاری، ادامه داد: آن‌ها اصلاً به ما اجازه ورود به خبرگزاری هم ندادند البته ما به این مسئله اعتراض کردیم اما کسی به آن توجهی نکرد.

وی ادامه داد: یعنی آقای خاتمی نه‌تنها شهامت شنیدن صدای ما را نداشت بلکه حاضر نبود که حضور فیزیکی ما را هم تحمل کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی درباره مخالفت اصلاح‌طلبان با هاشمی در دوران اصلاحات و حمایت از او در حال حاضر و دلایل این تغییر هویتی تصریح کرد: اصلاح‌طلبان همیشه به یک اسب «تروآ» نیاز دارند تا دیگران را بترسانند و از آن‌ها سوء‌استفاده کنند.


تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایان

احمد نیک‌فر عضو شورای مرکزی جامعه مهندسین در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با بیان اینکه همایشی که قرار بود با سخنرانی آیت‌الله موحدی کرمانی برگزار شود، به صورت نشست جامعه روحانیت با تشکل‌های اصولگرا و شخصیت‌های حقیقی این جریان در هفته جاری برگزار خواهد شد.

نیک‌فر ادامه داد: این نشست که به دعوت جامعه روحانیت و به منظور سازوکار وحدت و تعیین مصادیق صورت می‌گیرد، نمایندگان حقیقی و حقوقی اصولگرا برای تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایان حضور خواهند داشت و شورای هماهنگی نیز ستاد انتخاباتی و اجرایی این شورا را مدیریت می‌کند.

این فعال اصولگرا با بیان اینکه ثبت‌نام نامزدها از 28 آذر آغاز می‌شود و باید برای بعد از آن برنامه‌ریزی انجام شود، خاطرنشان کرد: هنوز لیست تهران مشخص نشده است، اما در این نشست که با حضور آیت‌الله موحدی‌کرمانی برگزار می‌شود، نظر تشکل‌های اصولگرا از جمله جبهه پیروان، رهپویان، ایثارگران،‌ پایداری، ایستادگی و رهروان ولایت و همچنین افراد حقیقی جریان اصولگرا از جمله ولایتی، قالیباف و لاریجانی جلب خواهد شد.


غیبت عارف در مراسم سخنرانی روحانی با وجود حضور در دانشگاه شریف

محمدرضا عارف، رئیس بنیاد امید ایرانیان با وجود حضور در دانشگاه صنعتی شریف ترجیح داد، در مراسم سخنرانی رئیس جمهور به مناسبت 16 آذر (روز دانشجو) در این دانشگاه، حضور نداشته باشد.

وی همچنین در گفت‌وگویی اظهار داشته است که از حوزه انتخابیه یزد شرکت نمی‌کند و بنا دارد از تهران کاندیدا شود.
رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان گفته که امیدوارم لیست طرفداران دولت یا حزب اعتدال و توسعه با ما مشترک باشد.

در این میان غلامرضا تاجگردون نیز در گفت‌وگویی اظهار داشته فضای مجلس آینده آنقدر اصلاح‌طلب نخواهد داشت که بتوانیم عارف را در قامت رئیس ببینیم.

 

وی گفته که دولت تا اینجا حتی به اندازه سر سوزنی هم در پی این نبوده که از گروه هواداران و حامیان خود در مجلس به شکلی حمایت کند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی معتقد است: این‌طور که ما مسائل را رصد می‌کنیم هواداران و حامیان دولت در این انتخابات دو تیکه خواهند شد.

وی همچنین درباره بحث نزدیک شدن اصلاح‌طلبان به لاریجانی گفته که آقای لاریجانی هیچ‌وقت نمی‌تواند یک اصلاح‌طلب باشد. اما می‌تواند فردی باشد که اصلاح‌طلبان او را نزنند.

حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی  نیز در این خصوص گفته که ما با لاریجانی به عنوان رقیبی خوب رقابت می‌کنیم و به طور خاص در مقابل لاریجانی در قم کاندیدا نمی‌دهیم اما ائتلافی صورت نمی‌گیرد، چراکه نه ما و نه آن‌ها نیازی به این ائتلاف نداریم. 

این درحالیست که پیش از این اخباری پیرامون بحث نامزدی صادق خرازی از قم برای انتخابات آتی مجلس مطرح می‌شد.

رایزنی نائب رئیس خانه احزاب با قالیباف در مورد ساختمان احزاب/برگزاری جلسه مشترک در آینده‌ای نزدیک

نایب‌رئیس خانه احزاب از رایزنی خود با شهردار تهران در مورد ساختمان خانه احزاب خبر داد و گفت: آقای قالیباف وعده دادند که به زودی جلسه مشترکی با هیئت‌رئیسه خانه احزاب و معاونت سیاسی وزارت کشور در این خصوص برگزار کند.

قدرت علی حشمتیان نایب‌رئیس خانه احزاب در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس از رایزنی خود با محمدباقر قالیباف شهردار تهران در مورد ساختمان خانه احزاب خبر داد و اظهار داشت:  بنده در مورد ساختمان خانه احزاب آقای قالیباف صحبت کرده‌ام و به‌صورت مکتوب نامه‌ای نیز در این خصوص داده و تقاضا کردم که باگذشت بیش از چهار ماه از شکل‌گیری خانه احزاب و وعده‌ای که محترم کشور از قول ایشان داده‌اند هنوز محل مناسبی در نظر گرفته نشده است.

نایب‌رئیس خانه احزاب بابیان اینکه گلایه اعضای شورای مرکزی خانه احزاب در مورد ساختمان پیشنهادی شهرداری تهران در خیابان وحدت اسلامی را به قالیباف منعکس کردند، گفت: آقای قالیباف وعده دادند که به‌زودی جلسه مشترکی با هیئت‌رئیسه خانه احزاب و معاونت سیاسی وزارت کشور در این خصوص برگزار و این مشکل را حل می‌کند. 

وی خاطرنشان کرد: ما سه محل را برای ساختمان خانه احزاب پیشنهاد کرده‌ایم و امیدواریم که ساختمانی که در نظر گرفته می‌شود گنجایش اعضای اصلی و علی‌البدل و کمیته‌های تخصصی خانه احزاب را داشته باشد.


مجلس جوانان فقط نقش مشورتی خواهد داشت/بعد از انتخابات درباره تشکیل مجلس جوانان تصمیم‌گیری می‌کنیم

علی شاهرخی رئیس دبیرخانه تشکیل مجلس جوانان گفت: هنوز مجلس جوانان شکل نگرفته و برای اینکه مجلس جوانان چگونه شکل بگیرد نشستی برای بعد از انتخابات مجلس دهم بین اعضا برگزار خواهد شد.

وی افزود: مجلس جوانان ایده نویی نیست و از حدود 60 سال پیش در دنیا شکل‌گرفته است و امروز نیز 80 کشور دنیا دارای مجلس جوانان هستند.

به گفته وی هنوز مجلس جوانان شکل نگرفته و فقط مقدمات کار انجام‌شده و برای اینکه مجلس جوانان چگونه شکل بگیرد نشستی برای بعد از انتخابات مجلس دهم بین اعضای هیئت مؤسس برگزار خواهد شد.


انتقاد اعضای مجمع از عملکرد کمیسیون نظارت/ 20 پیشنهاد جدید برای بررسی سیاست‌های کلان در مجمع

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به گلایه اعضا از نظارت کنونی آن بر اجرای سیاست‌‌های کلی گفت: با توجه به اینکه رئیس کمیسیون نظارت مجمع، آقای هاشمی رفسنجانی است، بیشتر اعضا درباره کیفیت نظارت و تأثیرگذاری آن انتقاد داشتند.

حجت‌الاسلام محمود محمدی عراقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، درباره برنامه‌های مجمع برای بررسی سیاست‌های کلی اظهار داشت: در جلسه روز 7 آذر علاوه بر بررسی مسائل منطقه، گزارش «کمیسیون خاص» مجمع تشخیص درباره موضوعات جدید که باید محضر رهبر انقلاب برای سیاست‌گذاری پیشنهاد شود، قرائت شد.


مصباحی‌مقدم: آیت‌الله مصباح یزدی استاد بنده هستند/ وحدت اصولگرایان مورد تایید سه‌ فقیه بزرگوار است

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در واکنش به سوءبرداشت‌هایی که از اظهارات اخیر او در مصاحبه با یک سایت شده بود، گفت: حرکت وحدت اصولگرایان مورد حمایت جامعتین و سه فقیه بزرگوار حضرات آیات موحدی کرمانی و یزدی و مصباح یزدی است و اگر نظری داشته باشند حتماً دریغ نخواهند کرد.

وی همچنین گفت: از جمله مسائلی که مطرح می‌شود مواضع نزدیک آقایان حدادعادل و عارف است حال آنکه آنها در دو جناح متفاوت سیاسی کشور حضور دارند و تفاوت و تمایز بین دیدگاه‌های این دو نفر مشهود است.

حمیدرضا ترقی نیز در مورد فعالیت شورای همگرایی اصولگرایان عنوان کرد:  همه اصولگرایان به فرمولی که مورد تایید دبیرکل جامعه روحانیت، دبیرکل جامعه مدرسین و آیت‌الله مصباح یزدی برسد، پایبند خواهند بود. بنابراین از نظر ما این سه شخصیت باید به فرمول اجماع و انسجام برسند و همه اصولگرایان اعلام کرده‌اند که از فرمول این سه شخصیت تبعیت خواهند کرد.

دهقان عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان با اشاره به نقش برجسته سه فقیه یعنی آیات مصباح، موحدی و یزدی در جریان اصولگرایی، گفت: این سه مرجع روحانیِ سیاسی حاضر شده‌اند به جریانات اصولگرا در مسیر وحدت و جلوگیری از نفوذ فرصت‌طلبان، کمک کنند.

آیت‌الله کعبی عضو جامعه مدرسین نیز با بیان اینکه آیات مصباح، موحدی و یزدی مأمن همه جریانات اصولگرایی هستند گفت: پایگاه سیاسی و اجتماعی آیات مصباح، موحدی و یزدی فراتر از آن است که با صحبت برخی افراد دچار خدشه شود و این سه فقیه ملجأ جریانات اصولگرایی هستند.

ابراهیمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز نیز با ‌بی‌بدیل خواندن نقش سه‌فقیه در ایجاد انسجام اصولگرایی گفت: آیت‌الله مصباح نقش مهمی در برخورد با بدعت‌گذاران دارند

 

در پی ادعای حجت‌الاسلام دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات  مبنی بر عدم حضور در دادگاه ویژه روحانیت و تکذیب ارائه تعهد دفتر سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد: موضوع حضور حجت‌‌الاسلام دعایی، مدیرمسئول روزنامه اطلاعات در دادسرای ویژه روحانیت تهران، تحقیق از نامبرده و اخذ تعهدنامه از وی صحت دارد.

دادگاه دعایی به‌خاطر عمل خلاف قانون در انتشار تصویر و اظهارات رئیس جمهور دوره اصلاحات در روزنامه اطلاعات بود.

در هفته‌ای‌ که گذشت حجت‌الاسلام مصلحی وزیر سابق اطلاعات در نشست پرسش و پاسخ صحبت‌هایی را در مورد حادثه منا، مسئله نفوذ و ضرورت توجه به اطلاعات دستگاه امنیتی و اطلاعاتی کشور مطرح کرد.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد نشست سید محمد خاتمی با جورج سوروس گفت: خاتمی قطعاً با سوروس دیدار داشت البته در بین نیروهای اصلاحات افراد پایبند به انقلاب داریم اما اینکه در جریان اصلاحات عده‌ای آدم‌های خودباخته هم باشند شکی ندارم.

مصلحی  همچنین در مورد پشت پرده حادثه منا اظهار داشت: در حادثه منا CIA نقش داشت شکی نداشته باشید، البته ضعف‌هایی نیز داشتیم و مراقبت‌های اطلاعاتی هم باید می‌کردیم چراکه نیروهای ما زیر ذره‌بین هستند.

اصلاح‌طلبان و بی‌خیالی وزیر کشاورزی

پس از آنکه شخصیت‌ها و رسانه‌های اصولگرا و مستقل نسبت به اقدام اشتباه دولت در دفن 1700 تن سیب زمینی انتقاد کردند و مسئولین وزارت جهاد کشاورزی جز توجیه اقدامی دیگری برای اصلاح این رویه غلط صورت ندادند، روزنامه شرق با اشاره به اختصاص بودجه هنگفت برای پرداخت وام خودروی 25 میلیون تومانی نوشت: به چه علت برای خرید اتومبیل‌های دپو شده در انبار کارخانجات ماشین‌سازی وام با بهره 16 درصد اختصاص دادید تا این کارخانجات مجدداً به روش سابق و حال خود ماشین غیراستاندارد بسازند؟

چرا توجه نمی‌کنید بخش کشاورزی هم جزئی از مملکت است؟مگر آمار خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد امام(ره) را ندارید؟ مگر نمی‌دانید همین 455 هزار ریال پول یارانه‌ای که به عده‌ای می‌دهید تنها نقدینگی‌ای است که وارد بسیاری از روستاهای ما می‌شود؟ نمی‌شد سیب‌زمینی را که به دلایل عجیب معدوم کردید، به این خانواده‌ها بدهید؟

دولت قیمت دلار را دستکاری می‌کند

فرشاد مومنی اقتصاددان اصلاح‌طلب نیز در اظهاراتی مطرح کرده است که برای درس گرفتن از گذشته توصیه می‌کنم تیم اقتصادی دولت یازدهم صفحات 34 و 74 گزارش اقتصادی سال 1373 را مطالعه کنند؛ به دولت تذکرات زیادی دادیم.

پس از انتشار خبر تشکیل کمیته اضطراری دولت برای مقابله با رکود محمد‌علی نجفی دبیر ستاد هماهنگی امور اقتصادی دولت از تشکیل یک ستاد هماهنگی اقتصادی برای پراکندگی اقتصادی خبر داده و گفت: اعضای10نفره ستاد هماهنگی، فقط در مسائل کلان اقتصاد فرماندهی می‌کنند.

وی با بیان اینکه به تدریج باید وظایف ستـاد هماهنگی را به شـورای اقتصاد انتقال دهیم تصریح کرد: رئیس‌جمهور برای جبران ضعف تصمیم‌گیری، ستاد را تشکیل داد.

طی احکامی از سوی عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان برای اولین بار 8 زن در استان خوزستان طی احکامی جداگانه به عنوان بخشدار منصوب شده‌اند.

به عقیده برخی کارشناسان علت این امر نزدیک شدن به ایام انتخابات و تلاش گروه‌ها و جریانات سیاسی برای استفاده از تمام ظریفت رای آوری است.

همچنین در راستای عملیاتی کردن بخشی از سناریو استفاده ابزاری از زنان و جنس دوم و فعال کردن آن در دانشگاه‌ها با خط کم‌کاری دختران دانشجو در حوزه سیاسی و القاء نادیده گرفتن نقش برجسته آنان فائزه هاشمی بابیان اینکه حضور زنان در مجلس مهم و تعیین‌کننده است گفته که مشکل کوچکی وجود دارد که نباید بگویم. اما زنان گاهی به خودشان هم رای نمی دهند.

وی گفته است:‌ من از کسانی بودم که پس از سال 88 فکر می‌کردم نباید در انتخابات شرکت کرد٬ ولی انتخابات سال 92 نشان داد نباید ناامید بشویم و چاره‌ای جز شرکت در انتخابات نیست٬ چون اصلاح‌طلبیم پس باید با امید در انتخابات شرکت کنیم تا تغییر ایجاد شود؛ باید تعداد کاندیداهای زن بیشتر شود و زنان نیز توجه داشته باشند که به خودشان رای دهند.
 
فرش قرمز هاشمی برای گزارش اتهام‌آمیز آمانو علیه ایران

هاشمی رفسنجانی پیش از ارائه گزارش اخیر آژانس درباره ارزیابی برنامه هسته‌ای ایران سخنانی ابهام‌آمیز در مورد تمایل برخی به ساخت سلاح‌ هسته‌ای در کشورمان قبل از سال 2003 مطرح کرد که به طور مشکوکی در گزارش آمانو تکرار شده و بخش سیاه این گزارش را تشکیل می‌دهد، که دست بر قضا مورد توجه رسانه‌های صهیونیستی هم قرارگرفته است.


استاندار دولت یازدهم در مقام یک نیروی حزبی

محمدرضا خباز استاندار جدیدالانتصاب سمنان در دولت یازدهم، در مصاحبه‌ای دغدغه‌های انتخاباتی خود را در قالب یک نیروی حزبی اصلاح طلب بیان کرد و گفت: آرزوی بنده این است که جریان اصلاح‌طلب با وحدت و ائتلاف همه نیروهایش و با یک لیست واحد در انتخابات حضور پیدا کند. این امر هم مطلوب است و هم ممکن. ایده‌آل این است که اصلاح طلبان برای متفرق نشدن آرا با یک لیست در انتخابات حضور پیدا کنند.

تکذیب حضور وزیر بهداشت در جلسات لاریجانی

وزیر بهداشت حضور خود در جلسات اصولگرایان با محوریت لاریجانی، ناطق نوری، مقتدایی و ولایتی را تکذیب کرد.
قاضی‌زاده هاشمی گفت:‌ لباس من سفید است و ترجیح می‌دهیم که محل رجوع همه ایرانیان باشیم و در قالب هیچ گروه و جناحی قرار نگیرم؛ هرچند که رفاقت با این بزرگان جز افتخارات بنده است.

پیش از این برخی منابع خبری از حضور قاضی زاده هاشمی به عنوان نماینده دولت در جمع برخی اصولگرایان خبر داده بودند.

این روزها که آماج انتقادات جریان اصلاح‌طلب و برخی از اعضای دولت تدبیر و امید به صدا و سیما بالا گرفته و از رسانه ملی به عنوان رسانه میلی یاد می‌کنند با بازخوانی خاطرات هاشمی رفسنجانی  14 آذر 1371 مشخص می‌شود که آقاى حسن روحانى که در آن زمان دبیری شورای عالی امنیت ملی را عهده دار بودند نیز از عدم انعکاس اخبار خودشان در صداو سیما گله داشتند؛ گفتنی است در آن زمان محمد هاشمی رفسنجانی ریاست سازمان صداو سیما را بر عهده داشت.

نظر محمد قوچانی درباره خانواده آیت‌الله هاشمی و حزب فعلی‌اش

محمد قوچانی قائم مقام کمیته سیاسی حزب کارگزاران سازندگی که این روزها در خدمت حزب کارگزاران سازندگی و از حامیان هاشمی رفسنجانی است، پیشتر نظرات خاصی درباره خانواده آیت‌الله هاشمی و حزب متبوع فعلی‌اش داشت.

وی در مقاله‌ای که در شماره روز 13 دی ماه سال 1378 روزنامه عصر آزادگان منتشر کرده، ذیل جمع‌بندی پایانی خود از خانواده هاشمی و احزاب کارگزاران و اعتدال و توسعه، می‌نویسد: خانواده هاشمی رفسنجانی

نمادی از روابط قدرت در جامعه ای است که هنوز دیپلماسی پنهان روش دیرین سیاستمداران آن است و مشروعیت حکومت به جای رقم خوردن در صندوق های انتخابات در اتاق های پشتی خانواده های مقتدر شکل می گیرد در پناه این اقتدار فرمانفرمایی است که هنوز سلول تشکیلاتی حکومت نه احزاب سیاسی که خانواده های قدرت است و طبیعتا در این میان نقش احزابی چون کارگزاران سازندگی و اعتدال و توسعه تا بی بی سی اصلاح طلب است یا اصلاح طلبان انگلیسی اند