سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اجرای عدالت اجتماعی مهمترین اصل درطرح تحول نظام سلامت است


به گزارش ایرنا، دكتر رضا چمن روز سه شنبه در آیین تجلیل از فعالان عرصه سلامت در كهگیلویه وبویراحمد افزود: افزایش سرانه بیماران در روستاها از 260 هزار ریال به 860 هزار ریال به ازای هر فرد خود تجلی عینی اجرای عدالت اجتماعی در امر سلامت است.
وی احداث بیش از 75مركز و خانه بهداشت روستایی و بهره مندی دورترین و محروم ترین نقاط روستایی از خدمات اولیه بهداشتی و درمانی را نیز مصداق های بارز در تحقق عدالت اجتماعی در امر سلامت ذكر كرد.
چمن با بیان اینكه سطح توقعات و انتظار مردم از حوزه بهداشت و درمان در كشور و این استان بالا رفته، گفت: خدمات بهداشتی و درمانی بر اساس یك نظام سطح بندی تعریف شده است.
وی بسیج اجتماعی و همكاری بین بخشی را نیز ضرورت اساسی در تحقق اهداف نظام سلامت دانست و گفت: بدون همكاری و تعامل سایر نهادهای عمومی ، اداری و سازمان های مردم نهاد خدمات بهداشتی و درمانی نیز دچار چالش خواهد شد.
وی با اشاره به لزوم آگاهی بخشی جامعه و ترویج خودمراقبتی در امر سلامت عمومی جامعه نیز ،گفت: آن میزان كه فرد خود در تامین سلامت شخصی اش نقش دارد هیچ پزشك، دارو، امكانات و تجهیزاتی نمی تواند چنین نقشی را ایفا كند.
وی تصریح كرد: مردم خود باید آگاهانه ، هوشمندانه، داوطلبانه و هدفمند به دنبال سلامت فردی خود در وهله نخست و در گام بعدی در سلامت عمومی جامعه و محیط پیرامون خویش مشاركت كنند.
چمن گفت: با افزایش ارائه خدمات در بیمارستان ها و افتتاح بخش های مختلف درمانی هم اكنون شمار بیماران ارجاعی از كهگیلویه وبویراحمد به سایر استان ها به ازای هر 30نفر در سه سال گذشته به حدود هفت در هزار نفر رسیده است.
وی ابراز داشت: این در حالی است كه یكی از مشكلات و چالش های اساسی در استان در طول سالیان متمادی سفر روز افزون مردم این استان به استان های همجوار برای برخورداری از درمان های تخصصی بود.
چمن تصریح كرد: طرح تحول سلامت هنوز در آغاز راه است و اگر چه با ایرادها و اشكالاتی در حوزه اجرا مواجه بوده اما تا حدود زیادی رضایت مندی عمومی مردم و خود جامعه پزشكی و درمانی كشور را جلب كرده است.
وی تاكید كرد: واقعی شدن تعرفه های پزشكی و كاهش هزینه های درمانی از جیب مردم به ویژه اقشار ضعیف وكم درآمد جامعه از مهمترین ویژگی ها و آثار برجسته طرح تحول سلامت بود.
چمن یادآور شد: با واقعی شدن این تعرفه های پزشكی بیش یكهزار و 700 خدمت جدید پزشكی كه فاقد تعرفه بودند، تعیین تكلیف شدند.
در این آیین نیز از فعالان عرصه سلامت در حوزه های مختلف دانشگاه علوم پزشكی استان و حامیان این عرصه بویژه اصحاب رسانه و برخی نهادهای اجرائی دولتی و بخش خصوصی نیز تجلیل شد.
3016/6162

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
طرح تحول نظام سلامت در استان مرکزی