سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اجرای طرح استفاده از زنبورعسل برای کنترل آفات در باغات کشور


اجرای طرح استفاده از زنبورعسل برای کنترل آفات در باغات کشورتسنیم/ عضو اتحادیه سراسری تولیدکنندگان زنبورعسل کشور گفت: در راستای پیشگیری از بروز بیماری‌ها، طرح استفاده از زنبورعسل در کنترل بیماری‌ها و آفات در باغات کشور اجرا می‌شود.

میرزایی ظهر امروز در جلسه گرده‌افشانی توسط زنبور عسل که در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در راستای پیشگیری از بروز بیماری‌ها، طرح استفاده از زنبورعسل در کنترل بیماری‌ها در باغات کشور اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: بر اساس آزمایشات بسیاری از آفات گیاهی و نباتی را می‌توان با استفاده از گرده‌افشانی زنبورعسل کنترل و از بین برد که به همین استفاده از گرده زنبورعسل در باغات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

عضو اتحادیه سراسری تولیدکنندگان زنبورعسل کشور تصریح کرد: استفاده از زنبورعسل به سبب خواص و فواید متعددی که دارد اگر در اولویت بخش کشاورزی قرار بگیرد در توسعه پایدار این بخش تاثیر بسزایی دارد.

میرزایی با بیان این مطلب طرح گرده‌افشانی در باغات سیب و گیلاس به صورت پایلوت در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: طرح گرده‌افشانی زنبورعسل در حال حاضر به صورت پایلوت در باغات سیب و گیلاس اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: باغداران و کشاورزان باید در اجرای طرح گرده‌افشانی مشارکت و تعامل مطلوبی داشته باشند چرا که زنبورعسل در احیاء طبیعت بشر تاثیر ویژه‌ای دارد که باید مورد توجه مدیران و مسئولان قرار بگیرد.


منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
طرح کنترل کیفیت نان در سراسر کشور