سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اقبال سهامداران به گروه بانک


اقبال سهامداران به گروه بانکاقتصاد نیوز/ روز جاری معاملات بورس تهران در کنار رشد 70 واحدی شاخص کل با دادوستد 1.9 میلیارد اوراق بهادار به ارزش 465 میلیارد تومان به پایان رسید.

روز گذشته بازار با رشد قابل توجه معاملات گروه‌های خودرو، پالایشی‌ها و فلزات اساسی روبه‌رو شده و رشد شاخص کل را در حدود 0.5 درصد تجربه کرده بود، امروز نیز جریان نقدینگی علاوه بر این گروه‌ها به سمت گروه بانک نیز حرکت کرد و شاخص این صنعت بعد از قرمزپوشی روز شنبه توانست به میزان 0.5 درصد افزایش یابد.

امروز از میان 37 صنعت بورسی تعداد 17 صنعت با افت شاخص و 17 صنعت دیگر با رشد شاخص تا سطح حداکثر 5 درصد روبه‌رو شدند. صدرنشین صنایع سبزپوش نیز گروه خودرو با رشد 5 درصدی شاخص کل بود که روز جاری تشکیل صف خرید میلیونی و رشد قیمت در نمادهایی مانند گروه بهمن، ایران خودرو، ایران‌خودرو دیزل و سایپا دیزل را تجربه کرد.

خبر مهم این گروه در معاملات روز جاری، بازگشایی نماد پارس‌خودرو با توجه به اعلام پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی 1395/12/30 بود که پس از بازگشایی، «خپارس» بیشترین حجم و ارزش معاملات روز جاری را در میان سایر نمادها به میزان 267 میلیون سهم به ارزش 51 میلیارد تومان تجربه کرد.
بازار کماکان منتظره بازگشایی دیگر نمادهای بسته این گروه مانند سایپا و زامیاد است و پیش‌بینی می‌شود با آغاز دوباره معاملات این نمادها در بازار، گروه خودرو با اقبال بیش از پیش سهامداران روبه‌رو شده و صف‌های خرید طولانی در نمادهای خودرویی شکل بگیرد.

رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه‌ای سازمان بورس آخرین وضعیت مجوز افزایش سرمایه شرکت‌های سایپا، ذوب آهن و پلی اکریل را اعلام کرده و گفته است: شرکت سایپا به تازگی مدارک لازم برای افزایش سرمایه 204 درصدی از تجدید مازاد سرمایه‌‌گذاری‌ها را به سازمان بورس ارسال کرده و این درخواست درحال بررسی است. این مقام مسوول تاکید کرده: متاسفانه سایپا بدون دریافت مجوز قانونی سازمان بورس، زمان مجمع فوق العاده را شنبه آینده 22 اسفند تعیین کرده درحالی هیچ تضمینی برای دریافت به موقع و بدون نقص مجوز سازمان بورس وجود ندارد . با این حال بررسی‌ها در حال انجام است و نتیجه اعلام خواهد شد.

ابوترابی در مورد افزایش سرمایه 633 و 1200 درصدی دو شرکت ذوب آهن و پلی‌اکریل نیز (که از 8 و 15 اسنفد با توقف نماد مواجهند) توضیح داده: این دو شرکت نیز بدون دریافت مجوز، زمانی برای برگزاری مجمع فوق‌العاده را تعیین کرده‌اند در حالی با توجه به عدم دریافت مدارک لازم از یک‌سو و زمان کوتاه تا پایان سال از سوی دیگر، عملی شدن افزایش سرمایه این دو شرکت بعید به نظر می‌رسد.

همانطور که گفته شد در معاملات روز جاری شاهد جریان نقدینگی و رشد قیمتی نمادهای بانکی نیز بودیم. دو نماد بانک صادرات و بانک ملت به عنوان نمادهای پربازدید روز جاری، حجم بالایی از دادوستد را نیز تجربه کردند. تکنیکالیست‌ها می‌گویند، گروه بانکی به حمایت‌های تکنیکالی خود رسیده‌اند و نمادهای این گروه حد ضرر بسیار پایینی دارند. از این رو خرید در وضعیت فعلی برای تمامی نمادها با هر دید سرمایه‌گذاری اعم از کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت مناسب است.

این گروه از جمله صنایع منتفع از رفع تحریم‌ها به شمار می‌رود که پس از برقراری امکان سوئیفت، توسعه روابط با بانک‌های بین‌المللی و آزادسازی منابع بلوکه شده دورنمای روشنی را در برابر خود می‌بیند.

بررسی معاملات بورس تهران حاکی از آن است که امروز به ترتیب سه گروه خودرو، بانک و پالایشی‌ها برترین صنایع بورسی بوده‌اند که با حجم و ارزش بالایی از معاملات روبه‌رو شده‌اند.

از سوی دیگر طی معاملات یکشنبه 16 اسفندماه، نماد معاملاتی شرکت‌های سایپا شیشه، شیشه و گاز، ماشین سازی نیرو محرکه، شیر پاستوریزه پگاه اصفهان، کالسیمین، ایران تایر، پارس خودرو با توجه به اعلام پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی 1395/12/30، نماد معاملاتی شرکت لعابیران با توجه به اعلام پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی 1395/12/30 و تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 1394/12/29 ،شرکت کویر تایر پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی بازگشایی شدند. نماد معاملاتی شرکت فرآورده‌های نسوز آذر با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم، متوقف شد.

فرابورس ایران نیز معاملات امروز را با افت 3.7 واحدی شاخص کل و ثبت رقم 827 واحدی برای آیفکس به پایان رساند. با معامله 914 میلیون اوراق بهادار در فرابورس ایران، ارزش معاملات آن به 508 میلیارد تومان رسید.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: اقتصاد نیوز


ویدیو مرتبط :
دکتر حسن عباسی : رئیس سابق بانک مرکزی در بانک حساب نداشته چون معتقد بوده بانک شبهه ناک و ربوی است