سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پیش بینی بارندگی شدید و جاری شدن سیل در خراسان رضوی


یحیی قاینی پور روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: براساس تحلیل نقشه های هواشناسی روز پنجشنبه وضعیت جوی این استان به طور نسبی پایدار است اما از عصر این روز افزایش ابرناکی و بارندگی در استان پیش بینی می شود.
وی افزود: سیستم بارشی ضمن گسترش، تقویت شده و در اغلب نقاط استان طی این روز شاهد بارندگی همراه با وزش باد به نسبت شدید خواهیم بود.
وی اظهار کرد: در این روز دمای هوا بین 10 تا 12 درجه سانتیگراد کاهش می یابد.
قاینی پور گفت: بارندگی های مزبور نیز به شکل رگبار با احتمال رعد و برق و در نواحی مستعد به صورت بارش تگرگ خواهد بود که احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها را در پی دارد.
وی با بیان اینکه از عصر روز جمعه بارندگی در نواحی سردسیر و کوهستانی استان به شکل برف و باران پیش بینی می شود افزود: دامنه فعالیت این سیستم تا قبل از ظهر یکشنبه است اما بیشترین حجم بارندگی از اوایل روز جمعه و به صورت متناوب تا بعد از ظهر شنبه روی خواهد داد.
به گفته وی بیشترین میزان بارش ها در شهرستان های کلات، درگز، قوچان، چناران، جوین، جغتای، اطراف شهرستان سبزوار، نیشابور، کوهسرخ، فریمان، ارتفاعات تربت حیدریه و شهرستان مشهد بویژه مناطق ییلاقی پیش بینی شده است.
قاینی پور ادامه داد: از بعد از ظهر جمعه با توجه به بارش برف و باران ، کولاک و تشکیل مه و کاهش دید، احتمال اختلال در سیستم حمل و نقل استان وجود دارد.
وی اظهار کرد: روز گذشته نیز باد شدید استان را درنوردید و بیشترین سرعت وزش باد در شهرستان فریمان با 76 کیلومتر در ساعت ثبت شد.
وی گفت: سرعت این باد در مشهد نیز 40 کیلومتر در ساعت بود.
رئیس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود: طی 24 ساعت گذشته 17 ایستگاه در این استان شاهد ریزش باران بود که بیشترین مقدار آن مربوط به مشهد با 4،1 میلیمتر می باشد.
وی اظهار کرد: قوچان با هفت درجه و سرخس با 35 درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهر استان خراسان رضوی طی 24 ساعت گذشته گزارش شده است.
1906 / 6053/1772

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
‫کشته بر اثر جاری شدن سیل درخراسان رضوی‬‎