سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آمریکا، روسیه و سوئد در صدر فروشندگان تسلیحات جهان


خبرگزاری روسی اسپوتنیک به نقل از یک نهاد تحقیقاتی وابسته به کنگره آمریکا نوشت که با وجود رکود بازار جهانی تسلیحات، فروش خارجی تسلیحات توسط شرکت های آمریکایی در سال 2014 حدود 10 میلیارد دلار (35درصد) نسبت به سال پیش از آن رشد کرده است.
اسپوتنیک افزود: واحد خدمات تحقیقاتی کنگره وابسته به کتابخانه کنگره آمریکا در گزارش سالانه خود، روند فروش تسلیحات را از سال 2007 تا پایان سال 2014 پیگیری کرده است.
بر اساس این گزارش، درآمد آمریکا از محل فروش تسلیحات نظامی در سال 2014 به 36.2 میلیارد دلار رسید که 9.5 میلیارد دلار از فروش سال 2013 بیشتر است.
عربستان سعودی، قطر و کره جنوبی نیز خریداران عمده تسلیحات در جهان هستند که با قراردادهای چندین میلیارد دلاری، سبب شده اند آمریکا در صدر فروشندگان تسلیحات قرار بگیرد.
براساس نتایج بررسی های تازه انتشار یافته، روسیه با 10 میلیارد دلار و سوئد با پنج میلیارد دلار نیز در جایگاه های دوم و سوم این فهرست قرار دارند.
همچنین براساس گزارش موسسه بین المللی صلح استکهلم شرکت های آمریکایی و اروپای غربی سازنده تسلیحات همچنان بر این بازار استیلا دارند.
بنا به اعلام این موسسه، هفت شرکت از 38 شرکت آمریکایی حاضر در فهرست 100 شرکت برتر تسلیحاتی جهان، در جمع 10 شرکت اول قرار دارند.
بنا به این گزارش، درآمد شرکت های آمریکایی از فروش تسلیحات در بازار نظامی جهان 54 درصد مجموع فروش صد شرکت برتر را تشکیل می دهد که در این میان شرکت لاکهید مارتین آمریکا همچنان از سال 2009 در صدر فهرست شرکت های تولید کننده تسلیحات جهان قرار دارد.
سهم شرکت های روسی حاضر در این فهرست از درآمد ناشی از فروش تسلیحات و تجهیزات نظامی از 7.6 درصد در سال 2013 به 10.2درصد افزایش یافت.
بنا به این گزارش 11شرکت روسی سال 2014 در فهرست 100 شرکت برتر فروشنده تسلیحات قرار گرفتند که نسبت به سال 2013 دو شرکت روسی به این جمع اضافه شده است.
اروپام** 3092** 1516

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
"وحشت" آمریکا از موشک جهان پیمای روسیه